Skip to content

Poveştile voastre la mine acasă (5)

Mai 15, 2009

Alte reacţii în urma interviului le-am descoperit pe blogul unui pastor protestant, Marius Cruceru. Oameni care, la fel ca noi, caută să-şi simplifice viaţa şi să se apropie de natură în căutarea lui Dumnezeu… 

Am vizitat zilele trecute blogul dumneavoastra. (…) Printre altele am gasit si acest link… viata la tara.
Va multumesc pentru ca il impartiti cu noi.
Eu si sotul meu visam de cateva luni sa plecam la tara, cu totul… sa ne luam trupurile si sa le ducem in locul in care sufletul vrea sa creasca. Trupurile acestea ne robesc cateodata sufletele. Ne dorim atat de mult sa le asiguram painea, si hainele, si luxul… incat dupa o vreme (uneori prea tarziu) ne trezim ca am devenit robii unui sistem si a unor valori in care sufletul in cel mai bun caz nu mai creste. In cazurile mai dure… moare incet…
Locuim in Cluj. E prea mult zgomot aici! (nu se mai aude glasul Cretorului). E prea multa alergare dupa desertaciuni aici! (uitam ca suntem doar calatori pe pamant). E prea multa tehnologie! (ni se anchilozeaza sufletul de-atatea ce ne vin de-a gata). Sunt prea multe blocuri si sosele care acopera opera marelui Artist!…
Ieri ii spuneam sotului meu ca imi pare ca avem nevoie de mult curaj sa plecam la tara. El mi-a spus ca, din contra, daca vine vorba de partea spirituala suntem privilegiati si poate fi privit totul ca un act de lasitate.
Vom pleca daca Domnul nostru vine cu noi! Stiu ca El binecuvinteaza deciziile luate pentru Imparatia LUI. Stiu ca El priveste adancul inimilor noastre si vede mai clar, chiar decat noi… si daca vrea ne poate opri, ridicand ziduri …
Orasul imi fura vesnicia!
Dumnezeu e dragoste, e liniste, e rabdare, e tot ce orasul imi fura! Plecarea noastra la tara o numesc in adancurile mele o calatorie spre inima lui Dumnezeu. Ma vor trezi pasarile si greierii, in locul masinilor! Imi vor fi covor florile si iarba, in locul soselelor si a trotuarelor! Voi privi mai aproape si mai des cele create de El! Voi vedea cum vin si cum trec anotimpurile (in oras nu se mai vede asta)…
Cateodata, pustnicii, au fost mult prea judecati pentru retragerea lor. Au fost acuzati ca fug din lume si ca nu fac nimic pentru cei ramasi. Nu stiu cine a facut mai mult decat ei. Cu lacrimi in suflet imi imaginez toate luptele lor spirituale, toate ispitele ce s-au furisat in chiliile lor. Cu lacrimi in suflet ma gandesc la modul in care mi-l prezinta ei pe Dumnezeu, la rugaciunile lor inaltate pentru cei din lume. Au fugit! ar putea parea lasi sau curajosi. Azi… ii inteleg… Nu mai puteau in lumea asta! Riscau sa ramana fara Dumnezeu! Au plecat ca sa Il tina viu pe Dumnezeu printre noi! Noi Il omoram cu ignoranta si ingropam sub placerile noastre… si apoi aruncam cu bolovani in cei care pleaca sa Il caute….
Lasitate sau curaj… aceasta evadare din oras mi-o doresc mie si familiei mele spre sfintire. Vom lupta sa fim lumini! Vom incerca sa-L aratam pe EL prin fapte… si daca nu vom reusi, daca vom esua… va fi din vina noastra! El va ramane mereu credincios celor ce-L urmeaza… (Andreea)

Eu am deja câţiva ani de când vieţuiesc la ţară. Am ales asta, chiar dacă trebuie să suport puţin disconfortul navetei. Dar se poate trece şi de acesta pentru că nu este o distanţă mare… Sunt de acord cu tot ce a spus Andreea mai sus. Mă simt mult mai liniştit şi mai aproape de Domnul aici, în mijlocul naturii, cu picioarele pe pământ la propriu… Acum câteva zile am mers prin grădină cu picioarele goale prin iarbă… este o senzaţie tare frumoasă… Pomi, flori, albine, păsări… Micul meu “paradis”. (Alex)

Andreea, te incurajez “sa -ti duci viata” la tara… Si copiii mei au revenit din Spania direct la tara… Totul e minunat in acest anotimp, in special, cand pomii sunt infloriti (paducelul, sacamul cu mirosul lui special, sunt paduri de salcam in zona, apoi va urma socul, teiul.)
Pasarelele canta ficare pe limba ei, fazanii se plimba pe drum, caprioarele alearga (ieri au fugit doua dupa fiul meu, pana el s-a oprit, atunci s-au speriat si au schimbat directia) iepurasii isi vad de drumul lor, topaind speriati, caii pe care-i avem si manzul, catelusa cu puii ei cei mici, sunt toate o desfatare… ti se destinde sufletul… inima se linisteste… (…) Internetul? Nici nu mai stii ca exista.
E atata lumina… nici urma de betoane.
Mai vezi oile schimbandu-si locul de pasunat… In rest, liniste binefacatoare… Il simti pe Dumnezeu in toate si nu stiu de ce te simti dintr-odata mai curat. (Elisa)

Am plutit, citind interviul, in universul copilariei mele, si am regasit puritatea neintinata a diminetilor si a serilor la tara. Nu stiu de ce, dar in cateva secunde, gandul m-a purtat alergand voios intr-o Biserica mica, unde am ramas de-a lungul interviului cu Anca… Ciudat ca mintea mea a alergat pe un alt taram al subiectului dezbatut. Asa am ajuns in locul in care mai gasesc acel coltisor de livada din sufletul meu, acel loc in care marul de pe pom nu mai conteaza cat de rosu este, si cine este cel care mi-l ofera, atata timp cat stiu ca in prima muscatura voi simtii zeama autentica. Acolo unde am cunoscut susurul bland si am stiut ca este Dumnezeu.  (…). Riscand sa fiu confuz, si neingrijit in idei, am redat trairile mele intocmai cum au urmat, pentru a ma intreba simplu in final… oare nu ar fi o terapie buna pentru bisericile de la oras sa mai treaca si pe la tara? Poate ca, astfel, am mai aduce o bucata de “spatiu verde” in sufletele prea obosite uneori in a-si betona o imagine de “Crestin de manual”. (Stefan)

Am plecat din Timisoara, acum 16 luni. Locuiesc mai mult decat periferic, e o comunitate de care fac abstractie, insa nu si de salcamii infloriti, pasarelele de la geam si natura care ma tine in palme. Aici ma simt alt om, nu as pleca pentru nimic, aici am descoperit fericirea simpla, scopul mediat al omului si tot de aici pot privi neutru spre lumea din care am plecat (…)
Totul a crescut in ochii mei de cand m-am apropiat de mediul natural! (Alexandru)

No comments yet

Lasă un răspuns

