Skip to content

Mersul pe sârmă

August 14, 2009

Un cuvânt viu, nonconformist, deschizând cu o ironie blândă – or, poate, cu un umor şfichiuitor- uşi, bariere, jaluzele, ţevi înfundate, minţi încuiate, inimi pătrate, lumine stinse. Preasfinţitul Siluan Şpan, într-o conferinţă dedicată Realismului duhovnicesc. Ca un mers pe sârmă. Or, poate, pe lama unui cuţit bine ascuţit.

19 comentarii leave one →
  1. Joanna permalink
    August 14, 2009 5:15 pm

    Anca, fara sa-ti tulbur linistea, mi-a saltat sufletul de bucurie ca ai postat-o.

    In Hristos, Domnul,
    Joanna

  2. August 14, 2009 5:29 pm

    Si mie mi-a saltat sufletul ca am ascultat-o. Asta se cheama sarbatoare, nu?
    🙂

  3. August 15, 2009 2:15 am

    mda… ce pacat ca eu ma las greu convins de catre acesti „preasfinti”…

  4. doina permalink
    August 15, 2009 2:01 pm

    ma bucur ca ai pus filmul, eu nu am reusit sa deschid linkul Joanei:(

    La multi ani Maria cea mica!!!

  5. August 17, 2009 9:49 pm

    Verdebicolor, nu trebuie sa te lasi convins, ci cucerit🙂

  6. August 18, 2009 11:24 pm

    am pus semn de carte la minutul 5…revin maine cu mare bucurie…Doamne, ajuta!

  7. August 19, 2009 2:28 pm

    Doamne ajuta!

    Chiar astept feed-back de la voi, chiar nu a reusit nimeni sa isi faca un pic de timp sa il vada, macar pe bucati?

  8. August 19, 2009 5:52 pm

    Anca, help…cum il pun si la mine pe blog?

  9. August 19, 2009 9:15 pm

    3 ore jumate !? Ne mai dai tu din timpul tau ? 🙂

  10. bogdan permalink
    August 19, 2009 11:29 pm

    inca nu tot.. dar a fost greu sa merg la culcare ieri seara.. dupa vreo 2 ore.. si nu ascult conferinte, nici pe net, nici pe calc.

  11. August 20, 2009 12:13 am

    ascult de o ora si nu imi vine sa ma desprind…mai stau un pic

  12. August 20, 2009 9:07 am

    Adriana, iata linkul: http://video.google.com/videoplay?docid=-1663030312180236815&ei=I-eMSpD4I6em2AKmmeTFAw&q=siluan+span

    M, nu-ti dau din timpul meu, pentru ca nu-l am. Am sacrificat din orele de somn pentru a-l vedea. Cred ca, daca vrei sa-l urmaresti, poti scoate altceva de pe lista de prioritati… desigur, doar daca asta este o prioritate pentru tine.

    Bogdan, si eu am patit la fel. Nu mai tin minte de cand am ascultat ultima conferinta. Totusi, aceasta mi s-a parut un pic altfel, de asta am insistat mai mult sa o vedeti.

  13. August 20, 2009 11:59 am

    Am perceput ironia .
    E mai problema cand trebuie sa facem alegere intre cele duhovnicesti, caci la ce „oferta” bogata avem azi (slava Domnului!) nu putem urmari tot. Nu ma plang; fac doar o constatare.

  14. mihaela permalink
    August 20, 2009 12:11 pm

    Aceasta conferinta mi-a adus multa lumina si mi-a topit multe prejudecati ….Multumesc !

  15. August 20, 2009 4:11 pm

    M, nu a fost o ironie, crede-ma!🙂 Dar merita vazuta, nu vreau sa insisit mai mult…

  16. Lushia permalink
    August 20, 2009 5:22 pm

    Ma bucur ca am ascultat aceasta conferinta, pentru ca este una aparte, n-am reusit sa ma plictisesc de ea:). Am ascultat-o in mai multe transe ca deh, nu s-a putut altfel. Imi si vine sa o reascult, pentru ca puncteaza o multime – daca nu cam toate🙂 – de probleme cotidiene din viata duhovniceasca de la mic, la mare. Mi-a placut foarte mult si audienta prin intrebarile pe care le-a pus, intrebari simple, vitale, pe care le aveam si eu parca de-o viata in cap, dar pentru care nu ma gandisem sa intreb, si am primit acum raspuns gratuit la ele🙂.
    Sa le dea Dumnezeu sanatate si bucurie parintilor care vin cu atata dragoste si milostivire catre noi! Doamne ajuta!

    Am citit de pe un blog adiacent despre evlavia unor oameni la Sf. Fanurie. Si despre acest sfant, care e atat de slavit. Cu bucurie, multumiri.

  17. August 20, 2009 8:35 pm

    Am vazut vreo ora si ceva. Recunosc, mi-a placut; in special pozitia fata de primirea Sfintelor Taine. O sa-mi fac timp si pt. restul.

  18. August 30, 2009 8:32 pm

    Am reusit sa urmaresc tot. E prima data cand il ascult pe PS. Nici nu-l cunosteam fizic, doar dupa nume.

    In ce spune in aceasta conferinta,imi place (cu exeptia pozitiei – de altfel foarte raspandita din pacate in ortodoxia romaneasca- conform careia nu e nici o problema daca se scoate din Sf.Liturghie ectenia catehumenilor (a celor chemati); ori lucrurile NU stau deloc asa)

    In rest mi-a placut. Sa-l ajute Domnul; tinand cont ca pastoreste in epicentrul ereziilor, nu-i va fi deloc usor.

  19. marieta permalink
    Iulie 23, 2013 10:56 pm

    Tot respectul pt. PS. Siluan. Cit despre impartasirea cu Sf.Taine, si povestea cu femeia care lucreaza in Italia si (vezi Doamne) nu poate tine postul rinduit de biserica, dar vrea sa se impartaseasca… cred ca problema se pune altfel: daca mai postim sau nu. Asa tot vom gasi motive sa nu mai postim si sa nu mai facem nimic – doar sa luam totul asa fara nici un efort.
    Noi vrem si cu slanina-n pod, si cu varza unsa. Dar nu cred ca Il putem minti pe Dumnezeu.
    Mintuirea se cistiga cu multa osteneala. Depinde de fiecare ce cauta mai intii: Imparatia Cerurilor, sau ,,celelalte toate (care) se vor adauga voua”.
    Sf. canoane spun clar ca cine nu posteste nu se poate impartasi…
    Sa ma ierte PS.

Lasă un răspuns

