Sări la conţinut

Campania „Mai bine NU!” – concluzii

noiembrie 5, 2008

la-pedophiliaCampania „Mai bine NU!” a avut ca scop informarea parintilor asupra pericolelor la care se expun atunci cand posteaza fotografii cu copiii lor pe internet, pe orice tip de site-uri publice (Flickr, Photobucket, Webshots, Picasa, etc), pe forumuri sau la concursuri foto, mai ales atunci cand isi ofera si detalii personale de tip: nume, adresa, telefon, email.

Pentru cei mai grabiti, va rezum in doua cuvinte: internetul este un spatiu in care au acces persoane de toate categoriile „mentale”: de la oameni cumsecade pana la infractori, dezaxati, pedofili. Fotografii cu copii sunt furate si modificate cu ajutorul unor softuri de editare foto si puteti avea surpriza sa le gasiti in locuri mai mult sau mai putin deocheate. Solutia: parolati-le, postati-le pe conturi private, accesibile doar familiei si prietenilor.

Cele 4 episoade ale campaniei:

Mai bine NU! (1) – in care se povesteste cum fotografiile cu copii sunt la mare cautare pe internet, in scopuri nu tocmai incantatoare.
Mai bine NU! (2) in care se povesteste de ce sunt fotografiile cu copii la mare cautare, in scopuri de-a dreptul inspaimantatoare.
Mai bine NU! (3) o invitatie de reflectie asupra motivelor pentru care pui fotografii cu copiii tai sau ai altora pe internet.
Mai bine NU! (4)in mintea unui pedofil.

Aceasta campanie s-a adresat parintilor care navigheaza pe internet. Va urma o campanie care se adreseaza parintilor cu copii care navigheaza pe intrenet.

Stiu ca a fost o campanie eficienta, atat prin mamicile care mi-au marturisit ca au scos fotografiile cu copiii lor de pe site-urile publice, cat si prin cele care n-au marturisit, dar au popularizat aceste articole pe bloguri sau pe forumuri. Asemenea, Frontnews au scris despre aceasta campanie. Important nu mi se pare acum ca toata lumea sa scoata fotografiile cu copiii de pe internet. Important este insa ca lumea sa stie ca, odata ce au aflat despre asta, pot alege daca e „Mai bine NU!”.

15 comentarii leave one →
  1. Irinuca permalink
    noiembrie 6, 2008 11:18 am

    Am ales si eu ca e mai bine sa NU fie publice fotografiile cu fiul meu…
    Multumesc pentru informarea detaliata!
    🙂

  2. noiembrie 9, 2008 9:08 pm

    Am citit seria de articole „Mai bine NU” despre care pot sa spun ca sunt o atentionare pentru fiecare parinte. Stiu ca pe internet navigheaza tot felul de oamnei de aceea ma feresc sa dau date reale prea amanuntite. Totusi pusesem niste poze cu fetita in header pe care le-am scos acum stand sa ma gandesc ca e mai bine asa.

  3. viatalatara permalink
    noiembrie 9, 2008 9:55 pm

    Multumesc tuturor pentru feed-back!

  4. nicole permalink
    ianuarie 6, 2009 2:11 pm

    multumim pt aceste informatii! am ales „mai bine,NU!”

  5. Ada permalink
    ianuarie 6, 2009 3:33 pm

    Stiti daca exita o lege mai noua pentru a ne proteja copiii? Eu stiu doar legea nr. 677/ 21 noiembrie 2001.

  6. viatalatara permalink
    ianuarie 6, 2009 3:47 pm

    Problema nu e atat de simpla. Vezi bine ce se intampla in Occident, ca nu se pot controla aceste lucruri (sau, daca se pot controla, totusi nu se face lucrul asta) – citeste si asta: https://viatalatara.wordpress.com/2008/11/07/interesul-si-morala/

    O abodrare excelenta, care explica exact legislatia pe net in astfel de probleme, este aici: http://www.legi-internet.ro/articole-drept-it/probleme-juridice-privind-abuzurile-savarsite-asupra-minorilor-in-internet.html#530

    articolul este destul de lung si complex, dar merita citit, cel putin pentru a vedea cat e de serioasa problema la nivel international.

  7. Ada permalink
    ianuarie 6, 2009 3:55 pm

    Multumesc frumos pentru raspuns! Ada

  8. iulie 6, 2009 8:04 pm

    Anca,

    Eu nu inteleg: unde-i protectia pentru sutele de poze cu copiii din tabara de la Piscu. Le poate copia orice dezaxat.
    Si n-au nici un sigiliu, nici un watermark. Poate-mi scapa ceva, dar si tu ai preluat o fotografie de la ei si e la fel de neprotejata.
    Ei nu stiu, nu sunt avertizati ?!? Eu incerc sa-mi schimb comportamentul relativ la net si sa vestesc. Avertismentul propagat de tine mi se pare unul foarte folositor, dar unde-i consecventa? Iarta-ma, daca gresesc o fac din nepricepere si nestiinta. Daca nu consideri un raspuns public, incearca e-mailul meu.

    Multumesc,
    Claudiu

    Doamne ajuta!

  9. iulie 6, 2009 10:40 pm

    Am schimbat-o. Ai dreptate. Am sovait sa o pun, dar copiii erau, oricum, intr-un plan secund si ilustrau ideea centrala, de copii care modeleaza in lut.

    O sa le spun si lor despre problema, desi cred ca le-am mai spus-o.

  10. Scomina permalink
    iulie 6, 2009 10:53 pm

    Eu sunt convinsa ca adresa fotografiilor postate de organizatori e facuta cunoscuta doar participantilor la tabara. Cei care au copii in poze si-au dat acordul scris ca nu-i deranjeaza problema. Au cerut ei sa-si vada copiii la sfarsitul activitatilor…

    E alegerea lor.

  11. iulie 6, 2009 11:14 pm

    Nu stiu daca e cazul sa devenim chiar asa de panicati …

  12. iulie 7, 2009 5:23 pm

    Eeeeh, draga M.! Asa ma fura paranoia, pe negandite… 🙂 Caut si eu sa discern limita intre bucurie si pericol, in lumea asta cu multa „libertate” si multe lacate. Sa ne protajam, da, grijulii, dar nu pana a-i inchide usa lui Hristos. Fara panica, dar cu grija si… consecventa. De acord.

    Multumesc,
    C.

    Doamne ajuta!

Trackbacks

  1. Razboi întru Cuvânt » Obama-mania intre “Perestroika” americana si isteria planetara (Noutati 6 noiembrie)
  2. Drept & Internet - noutati si opinii
  3. Am ales să-mi protejez fetiţa şi on-line! | Kemell BloG

Lasă un comentariu