Sări la conţinut

Mai bine NU! (1)

noiembrie 1, 2008

Pe Flickr am gasit o fotografie (vezi aici imaginea) insotita de povestea urmatoare…

„Numele meu e Ciocolăţică. Am 5 ani. Nu am prieten. Dar mi-am facut un profil pe Orkut! Nu le spuneti parintilor mei despre asta (E secret! Sssst!) Vrei sa fii prietenul meu? Sunt atat de singura… Te rog, vino si viziteaza-ma pe site si imi vei vedea toate fotografiile!”

Mai bine NU!

Aceasta este fiica mea si toata povestea imi provoaca greata… In acest moment, pe Orkut sunt o gramada de persoane care si-au creat profile false folosind imagini furate de pe site-ul foto Flickr. Pe aceste profile puteti gasi exact cuvintele scrise pe foaia tinuta de fiica mea. Chiar acum puteti gasi profile ale fiicei mele acolo, cu numele „Ciocolăţică”.

Nu sunt singurul parinte care a trecut prin asta. Pe Flickr, alti 50 de membri, cel putin, mi-au confirmat ca fotografii cu copiii lor au fost furate pentru acelasi scop.

CATEGORIC, NU AU DREPTUL SA FOLOSEASCA IMAGINILE CU COPIII NOSTRI…

Pentru ei nu conteaza copyrightul, pentru ca folosesc „print screen” ca sa fure fotografiile.

Orkut este o retea de persoane pe Internet condusa de Google, care poarta numele creatorului ei, angajatul Google – Orkut Büyükkökten. Aceasta retea nu are nici o lege impotriva falselor profiluri si aproape 80% dintre profilurile acestui site sunt false. Jumatate din ele arata ca niste profiluri de copii.

CU TOATE ACESTEA, REGULA SITE-ULUI ESTE SA AI MINIM 18 ANI PENTRU A CREA UN PROFIL!

Pentru ei nu e decat un joc.

Fura imagini de pe Flickr, le editeaza si apoi le uploadeaza pe Orkut astfel incat nenorocitii astia sa poata pretinde ca sunt copiii nostri. Au albume intregi cu pozele noastre. Unii au creat pana la 500 de contacte pretinzand ca sunt copiii nostri. Si aceste contacte au alte contacte si tot asa.

ESTE O SITUATIE ALARMANTA!

Orkut ne-a sfatuit sa cerem acestor useri, politicos, sa scoata imaginile cu copiii nostri. (daaa, sigur!)

Userii respectivi care au creat falsele profiluri se prapadesc de ras auzind cererile noastre. Iata ce ne-au raspuns (citam):

„Noi suntem atat de multi… voi sunteti niste nimeni”.

„Linisteste-te… pentru noi e doar un joc”.

„Fotografiile tale de pe Flickr sunt publice, deci… n-am facut nimic interzis”.

„Ce-ti faci atatea probleme! Noua ne place copilul tau. E asa dragut!”

„Falsul e una din distractiile noastre pe Orkut”

„Daca ai fi vrut sa nu iti foloseasca nimeni fotografiile, de ce nu le-ai pus private, accesibile doar familei si prietenilor?!”

Ati inteles. Incercam sa comunicam, de fapt, cu niste nenorociti. Pe Google si Orkut nu-i intereseaza povestea noastra.

Copiii nostri au nevoie sa luam pozitie pentru ei. Au nevoie de cineva care sa vorbeasca PUTERNIC si CLAR in numele lor.

Unii dintre parintii implicati incearca de aproape 1 an sa ii faca sa scoata de pe site fotografiile cu copiii lor, dar nu au reusit nimic. Pozele sunt tot acolo.

Unii dintre parintii de pe Flickr au gasit 10-20, chiar mai multe profiluri diferite care folosesc imagini ale copiilor lor. Pentru ca nenoriocitii care le-au furat nu considera ca au facut vreun rau. Ei spun ca imaginile sunt publice si pot face ce vor cu ele. Nu vad nimic imoral in a-si asuma identitatea copiilor nostri.

Ce este Orkut ? (prezentarea oficiala a site-ului)

Orkut este o comunitate on-line creata pentru a-ti imbunatati viata sociala. Orkut te ajuta sa-ti pastrezi actualele relatii sociale cu ajutorul fotografiilor si mesajelor. In plus te ajuta sa-ti faci noi prieteni, cunoscand oameni pe care nu i-ai mai intalnit pana acum. Orkut te ajuta sa discuti cu alte persoane despre lucrurile care te intereseaza, despre hobby-urile tale, sa cunosti parteneri romantici sau de afaceri. Poti sa aderi sau sa creezi comunitati on-line cu care sa discuti evenimente actuale, sa-ti intalnesti fostii colegi de scoala sau sa afli retete noi de bucatarie.

Numai tu decizi cu cine vrei sa intri in contact. Inainte de a contacta un membru al retelei Orkut, citeste-i inainte profilul si vezi cu cine mai este conectat in reteaua de prieteni.

Profil de utilizator pe Orkut

Ca sa te inscrii in Orkut, nu trebuie decat sa intri pe contul tau Google si sa-ti creezi un profil. Daca nu ai inca un contul Google, te vom ajuta sa-ti creezi unul in cateva minute.

Misiunea noastra este tocmai aceea de a te ajuta sa-ti creezi o retea mai apropiata, mai intima de prieteni. Speram sa-ti oferim implinirea sociala cat de curand.

Distreaza-te )=

21 comentarii leave one →
  1. boiereasa permalink
    noiembrie 1, 2008 9:36 pm

    Eu nu pricep de ce sint puse poze personale in public, fara parola. Mai ales poze cu copiii.

  2. viatalatara permalink
    noiembrie 2, 2008 8:18 am

    Pentru ca pozele cu copii sunt mai frumoase 😀

  3. noiembrie 2, 2008 9:54 pm

    Sunt frumoase pentru cine, viatalatara? Inconstient, va expuneti copiii si apoi plangeti pe la stirile de la ora cinci. Ai idee cati dezaxati acceseaza internetul, zilnic, in cautarea unor astfel de fotografii? Si daca voi, ca parinti, nu ii protejati, atunci cine?

  4. noiembrie 2, 2008 9:57 pm

    Scuze, am comentat inainte sa vad fotografia, am crezut ca esti in cauza.

  5. viatalatara permalink
    noiembrie 2, 2008 10:08 pm

    nu, eu sunt demult in tabara celor care militeaza impotriva fotografiilor cu copii pe internet.

  6. noiembrie 2, 2008 10:30 pm

    Intre timp m-am dumirit 🙂

  7. noiembrie 3, 2008 6:39 pm

    nu folosesc ps. folosesc open picture sau image si apoi save as! 😉

  8. viatalatara permalink*
    noiembrie 3, 2008 6:43 pm

    este vorba despre imagini care nu se pot copia (exemplu cea de la inceputul articolului, de pe flickr, pe care n-am putut s-o pun pe blogul meu oricat m-am straduit.
    pentru cele neprotejate, desigur ca varianta mai rapida este „save image as”…

  9. IceQueen permalink
    noiembrie 4, 2008 2:26 pm

    Buna! Sunt redactor la un cotidian on-line, as putea lua legatura cu tine printr-un mail?Eventual daca ai un ID de mess. Tx!

  10. noiembrie 16, 2008 6:22 pm

    intr-adevar tragica intamplare, desi nu cred ca solutia ca sa nu se mai intample asa ceva consta in a ne abtine cu totii de la a posta fotografii pe internet, cu noi sau copiii nostri, cu parola sau nu (in ce masura ne protejeaza oare o parola?).

    da, aparitia site-urilor de photosharing a atras aparitia unui nou tip de frauda, si acum am vazut clar la ce riscuri ne expunem folosind aceste site-uri.

    totusi, viata noastra in general e plina de riscuri si de neprevazut. atunci cand plecam de-acasa ne asumam riscul ca cineva sa sparga usa si sa ne devasteze apartamentul. atunci cand mergem noaptea pe o strada pustie ne expunem riscului de a fi talhariti, violati, omorati. atunci cand ne trimitem copilul la cresa, gradinita sau scoala riscam ca el sa fie maltratat de oamenii care lucreaza acolo, in grija carora il incredintam.

    daca vorbim doar de pozele copiilor nostri, acestea nu pot fi obtinute doar de pe internet, ci pot fi facute foarte usor pe strada, la gradinita sau in alte imprejurari, chiar cand suntem cu copilul de mana. cine-l opreste pe pedofil sa-si faca singur munca de paparazzo?

    fiecare avem o anumita toleranta la risc, in functie de care ne stabilim conduita. important e sa fim informati si sa constientizam ca exista riscuri – apoi, fiecare avem libertatea de a alege in ce masura vrem sa ni le asumam facand un lucru sau altul.

  11. viatalatara permalink
    noiembrie 16, 2008 6:41 pm

    draga mea, multumesc pentru raspunsul tau detaliat. dar cred ca nu ai citit toate articolele. iarte-le aici: https://viatalatara.wordpress.com/?s=%22mai+bine+nu%22

    ia-o de jos in sus, cu rabdare. citeste si comentariile, am raspuns deja problemelor ridicate de tine.

    dupa ce le parcurgi, poate iti vei schimba parerea 🙂

  12. martie 13, 2009 12:02 am

    „Mai bine nu”

    Nu ştiu exact ce morală (lecţie) s-ar potrivi aici, pînă la urmă binele/răul nu sînt lucruri în sine, noi sîntem cei care le dăm valoare.
    Ar fi o zi foarte tristă în care nu am putea vedea poze de copii pe internet DOAR din cauza unor oameni bolnavi. Cu timpul, riscăm să credem că POZELE sînt de vină, nu ochiul/mintea care le vede.

  13. martie 13, 2009 8:33 am

    Asa este. Nu pozele sunt de vina, dar avem alta solutie?

    E ca si cum ai spune sa lasam bani pe strada, pentru ca normal ar fi sa nu-i ia nimeni. Pentru ca nu banii sunt rai, ci mana care ii fura. Dar, atata vreme cat umbla hoti ca-n codru, n-ar fio o dovada de inconstienta din partea noastra sa lasam banii la indemana lor?

Trackbacks

  1. Razboi întru Cuvânt » Recomandari de duminica
  2. Mai bine NU! (3) « Viaţa la ţară
  3. Mai bine NU! (4) « Viaţa la ţară
  4. Interesul şi morala « Viaţa la ţară
  5. De ce, totuşi, “mai bine nu”…? « Viaţa la ţară
  6. Despre campania de informare a parintilor asupra pericolelor la care se expun atunci cand posteaza fotografii cu copiii lor pe internet, pe orice tip de site-uri publice | învăţ să mă iubesc
  7. Am ales să-mi protejez fetiţa şi on-line! | Kemell BloG
  8. Am inteles ca am gresit! « pitici dar voinici

Lasă un comentariu