Skip to content

Mai bine NU! (3)

Noiembrie 4, 2008

Mai bine NU! (1) – in care se povesteste cum fotografiile cu copii sunt la mare cautare pe internet, in scopuri nu tocmai incantatoare.

Mai bine NU! (2) in care se povesteste de ce sunt fotografiile cu copii la mare cautare, in scopuri de-a dreptul inspaimantatoare.

Inca nu te-am convins sa scoti pozele cu copilul tau din spatiul public al netului? Nu-i nimic. Nu sunt dadaca ta. Nu vreau sa conving pe nimeni, doar sa informez. Abia dupa ce vei fi informat vei putea lua decizia corecta.

Ma intreb, totusi, de ce aleg parintii sa puna fotografii cu copiii pe internet? Hai sa gasim impreuna cateva raspunsuri:

1. nu sunt informati. odata informati, scot imediat toate fotografiile cu copiii lor si ai altora de pe www.

2. sunt informati, dar sunt convinsi ca lor nu li se poate intampla. E o atitudine oarecum corecta, pentru ca nu te duce la paranoia. Si totusi, undeva ramane intrebarea: si daca, totusi…

3. au copii frumosi (in paranteza fie spus, toti, dar toti-toti-toti copiii sunt frumosi!) si vor sa fie admirati de toata lumea. O mandrie lipsita de responsabilitate.

4. au poze frumoase in care s-au nimerit si copii. La randul meu pasionata de fotografie, trebuie sa recunosc ca de multe, foarte multe ori am fost tentata sa expun fotografii artistice sau fotoreportaje in care se aflau si copii (nu neaparat ai mei). Uneori am facut-o. Dar apoi m-am gandit ca, asa cum mie nu mi-ar placea sa gasesc poze cu copiii mei prin locuri nebanuite pe internet, nici altor parinti nu le-ar produce bucurie. Si le-am sters.

5. vor sa le arate prietenilor sau familiei aflate la distanta, cat de mari, frumosi, destepti au crescut copiii. De exemplu, parintii sunt plecati in strainatate si pastreaza prin internet legatura cu cei ramasi in tara. Solutia in astfel de cazuri este ca fotografiile sa fie puse pe un cont privat, cu acces restrans.

6. am lasat la urma motivul cel mai stupid, dupa parerea mea. Acela in care parintii, inscrisi pe forumuri de discutii despre copii, fac adevarate baze de date cu fotografiile puilor lor in casa, afara, pe masa, in cada, la oala. Asemenea, participa la concursuri stupide in care se strang mii de fotografii cu copiii, despre care nu se stie ce se intampla apoi. Sunt aproape sigura ca multe astfel de concursuri sunt facute tocmai pentru a face stocuri foto care apoi sunt vandute mai departe – cui si in ce scop? Nu vreau sa ma gandesc. Iti vinzi copilul, pentru ce? Pentru o barbita inscriptionata cu sigla firmei de cereale despre care ajungi sa te gandesti ca n-ar strica sa incepi sa cumperi? Pentru o camera video, pentru un sac de bani? De multe ori, pe degeaba, doar pentru o farama de orgoliu, bun si asta la casa omului. Nu mai vorbim de faptul ca astfel de concursuri cer si date personale ale participantilor. Esti constient ce se poate intampla mai departe?

Sunt pline ziarele de alerte si avertismente pentru a nu oferi date personale oricui, pe internet. Sunt atatea cazuri de copii rapiti din cauza inconstientei lor sau a parintilor.

Tu, da, tu, de ce ai ales sa pui fotografia copilului tau pe internet? E ceva ce mie-mi scapa?

Multumesc anticipat pentru raspunsul tau!

11 comentarii leave one →
  1. Noiembrie 4, 2008 12:23 pm

    eu eram adepta lui „hai mai ca nu e chiar asa” , dar trebuie sa recunosc ca m-ai convins. Daca e chiar asa?mai bine sa fiu prevazatoare. Am sters fotografiile cu fetele de pe blog, si nu o sa mai pun de-acum nici una.

  2. viatalatara permalink
    Noiembrie 4, 2008 1:40 pm

    Irina, Iulia, Alexa, in primul rand va spun ca ma bucur pentru decizia voastra. In al doilea, imi pare rau ca v-am speriat, ingretosat, disperat atat de tare. Acum 2 ani, cand am vazut aceasta campanie, reactia mea a fost la fel, de furie! Dar m-am calmat si am remediat situatia.

    Astept in continuare raspunsurile voastre si va multumesc tuturor celor care ma anuntati de deciziile luate!

  3. treangelsmother permalink
    Noiembrie 4, 2008 6:58 pm

    mare atentie la scoala si la gradinita unde se fotografiaza copiii uneori si fara acordul copiilor in scopuri asa-zis nonagresive parerea mea despre acest lucru pe http://picurideroua.wordpress.com/2008/09/25/scoala-un-loc-sigur/

  4. viatalatara permalink
    Noiembrie 4, 2008 7:35 pm

    multumesc, Gabriela, ai dreptate!

  5. Noiembrie 4, 2008 10:19 pm

    mai rau ca acum si copiii de 8-9 ani au cont de hi5.
    toate prietenele surorii mele au, inclusiv ea.i l-am sters de vre-o 3 ori, insa tot isi face.
    este intradevar o problema, insa putini sunt constienti de lucrul acesta.

  6. viatalatara permalink
    Noiembrie 4, 2008 11:02 pm

    asa este. au inceput si la noi campaniile de constientizare ale parintilor, multi dintre ei bucurosi ca „ala micu” stie sa umble cu calculatorul.

    voi scrie si despre asta. e un pic alta discutie, din alta perspectiva, dar tot despre pericolele pe intrent.

  7. Noiembrie 5, 2008 9:47 pm

    Furtul asta de identitate e inspaimantator. Daca vreti sa aflati cum sa va feriti de el, trimitetimi un email cu numele, adresa, data nasterii, codul numeric personal si va spun.

  8. viatalatara permalink
    Noiembrie 5, 2008 10:44 pm

    gluma-i gluma, dar multi habar nu au. o inscriere pe un forum sau chiar o postare pe un blog (atentie asadar! frecventati doar locurile de incredere 😀 ) inseamna automat ca iti oferi adresa de mail si ip-ul. si de aici pana la intrarea in computerul personal nu cred ca mai e cale lunga.

  9. Ştefan Marius permalink
    Noiembrie 7, 2008 8:18 pm

    Mă bucur şi apreciez foarte mult că există oameni care desconspiră „răutatea” şi ne arată cu să nu spunem răului bine şi binelui rău. Să vorbim astfel încât totul să apară ca negru pe alb iar adevărul să se separe de minciună ca apa de ulei – iată una din virtuţile veacului în care trăim! Doamne ajută!

  10. daniela permalink
    Decembrie 19, 2009 9:51 pm

    haideti sa nu devenim paranoici, oameni buni!!

Trackbacks

  1. Razboi întru Cuvânt » Mana vietii si mainile mortii

Lasă un răspuns

