Skip to content

Vintage Fan

Decembrie 5, 2008

Vechi si bun. Excelent. Clasic. Unic. Iesit din comun. Plin de poveste. Greu de istorie. Cu gust si cu parfum. Vin vechi, baut dintr-o cupa veche, intr-o casa veche, imbracata in rochia de dantela a bunicii.

Treziti-va! Nimic din ce e la moda acum nu mai e la moda! Tricolul imprimat e fugly. Noul e vulgar. Second hand is so cool!

-Eh, maică… V-aţi postmodernizat dă tot…

warhola

Andy Warhol - "100 de cutii de supa"

Cum sa fii unic intr-o lume a clonelor? Orice pui pe tine ai sansa sa gasesti la altul. Orice coafura, oricat de stridenta, care nici nu-ti vine bine, o mai scot in lume si altii la mall. Ah, stii tu, nu conteaza exteriorul. Tu esti oricum o fiinta unica, zambetul tau, sufletul tau, nu sunt croite dupa ultimul film al lui George Clooney. Mintea ta plina de poezie nici in vis n-ar gandi-o Cartarescu. Crezi? Sau e un cliseu si asta, la fel ca rochia pe care-o porti, repetata la infinit in cele patru colturi ale lumii.

Cateodata, ai impresia stranie ca propriile ganduri nu-ti mai apartin. Ca exact ceea ce spui acum, mai spun si alte 7349 de femei din lume. Ca nu tu razi, ci Sarah Jessica Parker care te poseda cateva clipe. Vrei sa razi altfel, iti cauti rasul tau, dar tot ce gasesti la indemana e zambetul malitios al lui Renée Zellweger. Si, sincer, nu-ti mai vine-a rade. Apoi uiti, si o iei de la capat.

Lumea se umple de stereotipii, adevarata nebunie. Oamenii, in cautarea autenticului, se recompun pe sine, intr-un proces creativ bazat de calc, lipici si colaj. Repetitia stridenta profetita de Warhol isi gaseste un adversar redutabil in Vintage Fashion. Dar sa vedem ce inseamna asta, in cateva fragmente alese din articolul V de la Vintage.

vintagegrapes„Odata ce te-ai imbracat intr-o rochie vintage, esti altcineva, esti individualizata; nu mai esti Mango, Zara sau alta marca. Esti tu.“

In intelesul clasic, vintage (termen preluat din domeniul vinurilor) e un articol de imbraca minte, un parfum sau un accesoriu lansat in perioada 1920–1980 (articolele lansate intre 1965 si 1985 au fost individualizate intr-un subcurent care poarta numele retro). Insa vintage mai inseamna si piese noi confectionate din unele vechi – asa-numita reciclare, unul din motoarele extinderii curentului vintage, dar si articole din colectii recente care te duc cu gandul la un trend lansat in urma cu ani.

„Este ceea ce ramane dupa ce modele trec. E o supermoda.“

Articolul O campanie a Bisericii Ortodoxe Ruse mi-a dat ideea unei campanii de Vintage Lifestyle. O campanie impotriva consumerismului, care sa promoveze creativitarea si reciclarea. O campanie care sa promoveze valorile „oldies & goodies”. O campanie care sa promoveze o viziune traditionala a lumii, in care „e la moda sa porti rochia bunicii si sa te mariti virgina, ca bunica”. Boierie!

Să râdem un pic împreună, fiecare cu râsul său…

5 comentarii leave one →
  1. ane permalink
    Decembrie 5, 2008 10:38 pm

    Si asta s-a mai facut. 🙂

  2. viatalatara permalink
    Decembrie 6, 2008 9:24 am

    La voi, poate 🙂

  3. Scomina permalink
    Decembrie 8, 2008 1:15 am

    Esti tare, mami… De ce nu publici asa ceva… mai PUBLIC?!

  4. viatalatara permalink
    Decembrie 8, 2008 7:59 am

    Mai public decat aici n-are cum sa fie 😛

Trackbacks

  1. Razboi întru Cuvânt » NU-I LASATI STELUTA SA CADA! (Noutati de Sfantul Nicolae)

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: