Skip to content

Un copil şi o icoană

Noiembrie 19, 2008

In urma cu 1 an, citind cartea lui Ianolide – Intoarcerea la Hristos (comanda on-line), am fost foarte impresionati de Valeriu Gafencu si am hotarat sa comandam o icoana minunatilor nostri prieteni, Ioan si Camelia Popa. Cand icoana a fost gata, am primit-o cu mare bucurie si am adus-o acasa intr-o duminica, dupa Sfanta Liturghie. Cum am ajuns, am pus-o intr-un cui, undeva sus, deasupra canapelei, dupa care am fugit fiecare ba sa punem de mancare, ba sa schimbam copii… Dupa cinci minute, ma striga sotul:

-Vino sa vezi ce-a facut fata noastra!

Vin si raman inmarmurita: icoana noastra pe care abia o primisem era deja… mazgalita de fata noastra cea mare (5 ani pe atunci). Nu ne reveneam nici unul din noi de suparare.

-Ce-ai facut, ma, mama, ma! Cum te-ai cocotat pana acolo? De ce ai mazgalit-o?

Copilul statea spasit, fara sa spuna nimic sub ploaia de reprosuri. Cand, in sfarsit, a deschis gura, iata ce ne-a marturisit:

-Am vazut ca icoana pe care ati pus-o in perete era gresita. Nelutu a uitat sa-i faca cercul Sfantului. Si atunci m-am suit pana sus si am facut eu cercul, cu unghia… Am crezut ca am facut bine…

Am ramas amandoi fara grai. Ne-am uitat unul la altul si am izbucnit in ras. Supararea ni s-a transformat in bucurie. I-am explicat ca Mucenicul Valeriu nu a fost canonizat oficial si de aceea nu are inca aura desenata. Dar poate copiii stiu mai bine… Nu-i asa?

Iata si icoana, acum la o rezolutie mai buna, in care puteti vedea si aura desenata de o mana de copil:

sf-gafencu1

10 comentarii leave one →
  1. irina flo permalink
    Noiembrie 19, 2008 1:39 pm

    pai, nu? Prin gura pruncilor se spune adevarul. Draga de ea…

  2. Abigail permalink
    Noiembrie 19, 2008 2:08 pm

    frumoasa marturie! 🙂 icoana „corectata” ingereste 😀

  3. Noiembrie 19, 2008 2:39 pm

    Doamne, mi s-a facut pielea de gaina.

  4. Ramona permalink
    Noiembrie 19, 2008 5:16 pm

    Minunat, Anca.

  5. Noiembrie 20, 2008 12:18 am

    sa te inveti minte sa mai certi copiii!
    :)))
    pupam fata.

  6. gandestefrumos permalink
    Noiembrie 20, 2008 12:59 am

    minunat! nepoata-mea pe la un an jumate-doi tot clatina o icoana cu Sf Nectarie, agatata in perete. Si cand am certat-o ca acolo e Doamne-Doamne si strica oricum peretele mi-a zis ca „Nuuuuuuu, il dau huta”. Si razand la el il intreba „iti place?”. Si apoi la mine „ii place!” Au ei dialogul lor firesc si nepervertit cu Dumnezeu;)

  7. Scomina permalink
    Noiembrie 20, 2008 2:27 am

    Cat de minunati sunteti!…

  8. viatalatara permalink
    Noiembrie 20, 2008 11:35 am

    nu mai pot 🙂

  9. doina permalink
    Noiembrie 20, 2008 6:55 pm

    noi am zugravit asta vara (acum iar sun plini peretii de desene din pacate) si am rearanjat icoanele…si la scurta vreme, m-am trezit cu Ioana intr-o seara ca ea nu poate sa doarma, ca nu-l vede pe Sf Ioan si-i e frica fara el (pusesem icoana pe alt perete)…n-a fost chip s-o culc pana nu l-am pus pe Sf Ioan la loc

    ha

Trackbacks

  1. Razboi întru Cuvânt » Noutati ortodoxe (19 nov. 2008)

Lasă un răspuns

