Skip to content

Pe-un picior de plai

Iulie 27, 2009

Bisoca, altfel spus spaţiul mioritic în desăvârşirea lui.

bisoca (1)

bisoca (2)

bisoca (3)

bisoca (4)

bisoca (5)

bisoca (6)

bisoca (7)

bisoca (8)

bisoca (9)

bisoca (10)

bisoca (11)

bisoca (12)

bisoca (13)

bisoca (14)

bisoca (15)

bisoca (16)

Clic pe fiecare fotografie pentru detalii.

7 comentarii leave one →
  1. ciprian voicila permalink
    Iulie 28, 2009 10:35 pm

    Ati vazut, fratilor, ce e la Bisoca?!
    Eu credeam, inainte sa ajung acolo, ca toate dealurile sunt banale.
    La Bisoca am vazut spinare de deal, iar in departare munti impaduriti care aratau ca niste tablete de ciocolata.
    Prin aer simteai parfumul a miliarde de flori.

    Tot acolo am simtit diferenta naturala, nu culturala dintre frumos si sublim. Acolo intelegi ca sublimul e un frumos desantat, care depaseste cu totul „bunul simt”.
    Orice descriere nu acopera realitatea de acolo. Mergeti si vedeti.

    Cat despre manastiri, e frumoasa Poiana Marului, dar sa vedeti cum e Manastirea Gavanu. Mergi din Bisoca vreo 12 km dus, 12 intors, depasesti drumul forestier si incepi sa mergi pe langa stanci. mai vezi o urma proaspata de urs, mai trec pe langa tine doi localnici la peleul gol, cu un cal care trage doar un bustean, ca orice caruta s-ar prabusi in rapa.

    Si, la final, ajungi intr-o gaura intre munti- asta si inseamna gavan, gaura- unde vei vedea o biserica asemanatoare foc cu cea de la Poiana Marului, dar mai misterioasa prin izolarea ei. Acolo ne-a servit o Maica niste masline cu paine uscata si am baut socata calitatea intai. La intoarcere imi mutam picioarele cu mana dupa atata amar de distanta.
    Dar cu adevarat a meritat.

  2. Iulie 28, 2009 11:24 pm

    Când frumoasa Românie,
    Glasul ei ne va chema
    Noi atunci cu bărbăţie,
    Cu duşmanii vom lupta!

  3. Iulie 28, 2009 11:53 pm

    Cum le zici matale, Filo draga, mai rar!🙂 Mi s-a facut pofta de paine uscata, basca de inca un drum printre dealuri. Ce zici tu, ca dealurile ar fi banale? Parca nu l-ai fi cetit pe Bernea, bre! Nu pot face o poza din cauza lui, mi se pare ca doar calchiez. Cat despre sublim, n-as zice ca e desantat, ci cremenal. Iti taie beregata inainte sa apuci sa clipesti. Te lasa in pana de aer si-ti galgaie sangele-n masele. Am oprit masina din 2 in 2 metri, atat de cremenal a fost! Pacat ca pozele sunt penibil de nereusite. Barbatul meu zice, galant, ca lumina ar fi de vina. Io insa nu pot zice decat citand din clasici: mergeti acolo si vedeti, pana nu vine zapada!

  4. andreea permalink
    August 5, 2009 3:25 pm

    Incercati si de aici: http://www.karpatenwilli.com/foto.htm
    Cred ca e cea mai frumoasa si completa sectiune foto despre Romania. Si un Buzau cum cei mai multi dintre noi nu cumoastem!

  5. Silvia permalink
    August 6, 2009 10:15 am

    As vrea sa ajung si eu acolo saptamana viitoare. Dar abia mi-am cumparat masina (de fapt nici nu am ridicat-o inca) si mi-e cam teama. Am inteles ca drumul e destul de greu. As fi vrut mai multe detalii, daca se poate. M-ar interesa cum este drumul prin Bisoca, daca se poate ajunge cu masina mica sau doar cu o masina mai puternica.

  6. george permalink
    August 26, 2011 8:23 am

    mare dreptate aveti. acum mam intors si eu dintro excursie de acolo. este fantastic

Trackbacks

  1. Pe-o gură de rai « Viaţa la ţară

Lasă un răspuns

