Skip to content

Clătite cu sos de blog

Iulie 24, 2009

Nu vă miraţi, aţi citit bine! Clătitele cu sos de blog se fac luând reţeta de pe un blog. Important este, pentru ca reţeta să fie… bună, să fie luată de pe un blog… bun. Blogul despre care voiam să vă povestesc nu ştiu cât este de bun, dar ştiu sigur că este periculos. Atenţie! Interzis persoanelor care n-au mâncat de curând – Simplis, sau bucătăria în blugi. Bărbăteşti.

Eu am ales urgent o reţetă uşoară. Nu m-am putut abţine, vă rog să mă credeţi! Iat-o pe cea orginală: Clatite cu afine si sos caramel. Neavând atât de… urgent afine nici în casă, nici afară, am facut-o cu… caise! Mama mi-a spus că şi ea o facea, pe vremuri, cu flori de salcâm. Două chestiuni sunt importante, dacă vreţi să o probaţi şi voi:

1. să aveţi fructe mici – sau tăiate cât mai mărunt,

2. să mâncaţi clătitele calde.

Odată respectate aceste sfaturi, poftiţi la… treabă!

Ingrediente pentru clătite:

  • lapte – 1 l  (Simplis a folosit doar 500 ml, dar noi suntem mai mulţi)
  • ouă – 4
  • făină – aprox. 500 g
  • caise – aprox. 500 g
  • zahăr – 2 linguri

Preparare:

Sosul caramel: 7 linguri de zahăr se topesc într-o cratiţă până când culoarea devine uniformă (nici prea deschisă, căci va fi prea dulce, nici prea închisă, caci va deveni amar). Se adaugă puţin câte puţin apă fierbinte, amestecand pentru a dizolva zahărul, până când capătă o consistenţă semi-solidă. Se poate păstra într-o sticlă, la frigider, numai în cazul în care nu l-aţi mâncat de la bun început pe tot.

Clătitele: Se bat ouăle cu telul şi apoi se adaugă zahărul şi laptele, amestecând bine. Făina se toarnă puţin câte puţin, bătând în continuare, până când compoziţia este nici prea groasă, nici prea subţire. Apoi se adaugă fructele mărunţite mai mult decât am făcut-o eu la prima încercare…

rd

Aveţi nevoie acum de o tigaie în care puneţi o dată la două clătite un pic de ulei ca să nu se lipească şi vă mai trebuie un polonic cu care sa turnaţi compoziţia cât de subţire sunteţi în stare.

Atenţie: clătitele cu fructe nu se întorc aruncându-se în sus, pentru că sunt mai grele decât o clătită normală şi se pot rupe!

Sosul de caramel se toarnă deasupra. Se servesc calde. Mmmmmm!

Data viitoare le facem cu mure… din grădină!

mure

4 comentarii leave one →
  1. Iulie 24, 2009 6:24 pm

    Îmmm…mai sunt?:-)) Am veni si noi pe la voi…:-)))))))))

  2. Iulie 25, 2009 10:44 am

    Veniti, ca va facem cu mure! Foarte serios!🙂

  3. Aurelia permalink
    Iulie 25, 2009 4:24 pm

    Vai, ce pofta mi-ai facut. Ma incapatanez sa spun ca nu-s pofte de fameie insarcinata! Ci doar din cauza neputintei fizice din ultima vreme. Mai astept o sapt, daca totu-i bine, in urmatoare fac si eu cu ce fructe voi mai gasi🙂

  4. starlete permalink
    August 1, 2009 8:46 pm

    cele mai bune sunt clatitele cu miere. dar fructele sunt sanatoase.

Lasă un răspuns

