Skip to content

La Ostrov. Peste Dunăre, cu bacul

Iulie 13, 2009

Iată şi fotografiile promise, de la trecerea Dunării cu bacul. Mă simt datoare să vă ofer şi câteva informaţii mai generale, pentru că noi am avut nevoie de ele şi nu le-am găsit pe net decât vag, înainte de această călătorie.

Ca să ajungeţi la punctul de trecere, cum veniţi de la mare, trebuie să intraţi în Ostrov. Aici se merge o bună bucată de drum chiar pe lângă graniţa cu Bulgaria. Din păcate, nu prea sunt indicatoare, aşa că este firesc să vă încerce un sentiment acut că v-aţi rătăcit, aţi trecut ilegal frontiera şi vă aşteaptă puşcăria. Ignoraţi acest sentiment, dacă nu vă plac filmele lui Lynch. Mergeţi înainte. Sunteţi pe drumul bun, chiar dacă pare incredibil. Iată, aţi ajuns.

cubacul (1)

Trecerea cu bacul costă, pentru maşini, 25 de ron. Drumul durează în jur de 20 de minte, aproximativ. Peisajul e surprinzător. Obiectivul meu nu bate foarte departe, iar lumina de prânz mi-a şters şi cele mai vizibile detalii, aşa că fotografiile sunt doar nişte schiţe pe nisip, după ce-a trecut valul.

cubacul

cubacul (2)

cubacul (3)

cubacul33

cubacul (4)

cubacul (5)

Aici ne-am intersectat cu bacul ce venea din sensul opus. Puteţi vedea în stânga vaporul care împinge platforma pe care se află maşinile. Într-un cuvânt, aşa funcţionează, dacă mai aveaţi nelămuriri.

cubacul (6)

Din ce în ce mai pustiu…

cubacul (7)

Blocurile bulgăreşti…

cubacul (8)

Visare…

cubacul9

10 comentarii leave one →
  1. Iulie 13, 2009 5:05 pm

    Cum bre sa crezi ca ai ajuns la bulgari, ai sarit cumva vreun gard de sarma ghimpata? 🙂

    Apropierea blocurilor bulgaresti m-a frapat si pe mine; poti sa le spargi geamurile daca te pricepi sa arunci cu pietre 🙂 Puteati sa dati o raita si prin Silistra; nu va trebuiau decat buletinele – si v-ati fi laudat ca in concediu ati fost in strainatate ! 🙂

  2. Iulie 13, 2009 5:13 pm

    Lasa-ma, bre, am crezut ca am luat-o pe sub gard. Cine mai pricepea ceva, in peisajul ala sinistru?!… Cat despre Bulgaria, tare am fi dat o tura, daca am fi pus copiii pe pasapoarte…😀

  3. Iulie 13, 2009 5:42 pm

    Ii puneati in spate,intre scaune si bancheta si puneati o patura deasupra 😆

    Nu cauta nimeni !

  4. cosmin permalink
    August 2, 2009 8:47 pm

    Cum este bacul? am auzit ca-s problema cu urcatul si coboratul de pe el? Ca e posibil sa-ti „rupi masina”?
    Si cum este drumul spre mare dupe ce te dai jos de pe bac? Mi-ar trebui un raspuns pentru ca anul asta vreau sa merg la mare pe ruta calarasi-ostrov-chiciu si pe urma vreau sa vizitez manasirile Sf. Andrei si Dervent.
    Merci!

  5. August 3, 2009 11:09 am

    Cosmin, nu stiu de unde ai auzit astfel de povesti. La noi a fost totul ok, chiar banal. Nimic iesit din comun cand ne-am urcat pe bac, nici cand am coborat. Or fi povesti mai vechi cele auzite, cine stie?

    Drumul e foarte bun, noi l-am facut in sens opus, de la mare catre Calarasi. Nu doar e bun, dar e si foarte frumos🙂 Mergi un pic in urma si vei gasi si imagini de la cele doua manastiri, si de pe drum.

  6. cosmin permalink
    August 3, 2009 8:26 pm

    Multumesc pentru raspunsul prompt. Stiu ca va fi un drum frumos, de asta l-am si ales. Nu-mi place monotonia de pe A1. Mie-mi place sa merg mai incet, sa vad peisaje, sa ma bucur de tot ceea ce ma inconjoara. Singura nedumerire era legata de „problemele” trecerii cu bacul. Se pare ca-s doar zvonuri si cam atat. Sa vad si cum ajung la bac…sa fiu sincer mie pe GPS nu-mi arata nici Ostrov, nici Chiciu. Dar sunt baiat mare si o sa ma descurc :)).

    Cu respect,
    C.

  7. melinda permalink
    August 4, 2010 6:15 pm

    Am citit comentariile voastre. La un an „distanta” imi sunt si mie folositoare! Multumesc frumos.

  8. Alex permalink
    August 10, 2010 10:52 pm

    Buna. Nu am mai fost cu bacul de vreo 25 de ani. Vreau si eu sa ma intorc de la mare anul acesta cu bacul. Daca stie cineva programul de la bac si pe unde sa ies din Constanta spre Adamclisi il rog sa-mi spuna si mie . Multumesc .

  9. cineva permalink
    Iulie 18, 2011 12:52 pm

    „Mergi un pic in urma si vei gasi si imagini de la cele doua manastiri, si de pe drum.” –UNDE MAI EXACT? La ce rubrica? Am tot cautat si nu am gasit si chiar imi doresc sa vad imagini mai ales de pe drumul care duce spre cele 2 manastiri, caci manastirirle le-am vazut prin google dar nu si drumul.Vom pleca saptamana viitoare in concediu si sunt curioasa sa vad cum e starea drumurilor din acea zona.
    Multumesc si o zi buna sa aveti!

  10. cineva permalink
    Iulie 18, 2011 1:19 pm

    Am gasit pozele dar ma asteptam strict sa vad si de pe sosea sa-mi fac o idee cum e starea drumului.Mersi.

Lasă un răspuns

