Skip to content

Călugărul şi lupul

Iulie 12, 2009

Traducere facută de prietenii de la Predania. Mulţumim!

– Iată, povestea noastră a început, să zicem, acum vreo 6 luni. Lupoaica avea pe atunci cam 15 zile. Am luat-o, am început uşor, uşor să îi dau lapte cu biberonul, apoi mâncare mestecată. Aşa a început povestea noastră. Astfel a căpătat încredere şi am stabilit o legătură. De bună seamă, sânt şi nişte lucruri mai presus de cuvinte. Gânduri greu de îmbrăcat în cuvinte pentru a istorisi povestea noastra… Bineînţeles că îi este frică de oameni, fuge, păstrează o distanţă de cam 10 metri, dar când sântem singuri e o adevărată alintată.

(omul din pădure)

– Doamne ajută, gazdă! Sărut-mâna părinte!

Am trecut munţii Golia, Iavor… toate le-am văzut, dar aşa ceva nu… Asta e voia lui Dumnezeu, minunea naturii.

(către uliu)

– Vino aici!

via Father Stephen

4 comentarii leave one →
  1. Iulie 12, 2009 11:32 pm

    🙂
    şi când mă gândesc că a fost odată cineva(poetul Plaut(?!?), apoi încă cineva după el, filosoful Hobbes, apoi încă cineva după ei şi poate şi înaintea lor… şi tot aşa), care a spus că „Lupus est homo homini, non homo.” („omul este lup pentru om, nu om” sau aşa ceva)…
    ei bine.. eu cred că mai putem spune şi „lupul e om pentru om, aşa cum omul uită să-şi fie om lui însuşi mai întâi(uneori)”.. cel puţin la asta m-am gândit eu când am văzut filmuleţul.. (deşi tocmai zilele trecute, citind „Lupul de stepă” a lui H. Hesse, din „lup” rămăsesem doar cu imaginea „fiarei” neîmblânzite şi de neîmblânzit)
    este deosebit.. îţi mulţumesc pentru postare şi traducere🙂..
    uneori şi eu mi-aş dori un lup şi o pădure lângă casă🙂.. poate aş împăca sălbăticia din mine cu cea din natură şi nu aş mai suferi de dualism şi nici de microbul „adaptării sociale”…

  2. Iulie 13, 2009 8:28 am

    Pai daca te mananca lupul, scapi si de microbi, nu?😀

  3. Iulie 13, 2009 9:40 am

    ehe.. păi tocmai asta-i.. să nu mă mănânce..
    învăţăm să convieţuim🙂..
    asta dacă nu îl mănânc eu pe lup :))

  4. Iulie 20, 2009 3:45 pm

    Foarte interesant filmuletul. Lipsa granitelor e paradisiaca.

Lasă un răspuns

