Skip to content

La Adamclisi

Iulie 1, 2009

tropaeum

Am ajuns la Adamclisi într-o zi frumoasă, poate prea frumoasă, cu un soare năucitor. Cerul, plin de dantele, pământul, mişunând de guşteri, aerul, tremurând a tei. Câteva fotografii, grupate într-un filmuleţ, pentru a fi mai uşor de uploadat. Un istoric al monumentului şi câteva articole interesante. Cu drag…

7 comentarii leave one →
  1. Iulie 1, 2009 10:14 pm

    Off topic – ai idee care-i diferenta intre soparle si gusteri ? Am si eu o multime de animalute de-astea prin curte; zic ca-s soparle,dar uitasem ca exista si gusteri.

    A propos, or fi bune la ceva? Ma gandesc ca mai starpesc din insecte …

  2. Iulie 1, 2009 11:13 pm

    Gusterii de la Adamclisi sunt niste exemplare fenomenale. Gradinarul chiar a pozat unul, imens, verde cu capul albastru. Soparlele sunt culoarea pamantului, gusterii sunt verzi. Si da, sunt folositori, chiar de curand am aflat asta, ca mananca niste insecte daunatoare, doar ca am uitat detaliile…

  3. Iulie 2, 2009 10:15 am

    Inseamna ca am de toate. Am si verzi, si culoarea pamantului. Auzi, dar daca sunt bicolori ce sunt ?🙂 Ca am si verzi o parte si culoarea pamantului o parte.

  4. Scomina permalink
    Iulie 3, 2009 1:07 am

    Draga M., cei biocolori sunt gusterosoparle. Este o specie rara, totul presupune ca in genele inaintasilor lor sa fi existat un guster frumos, destept, verde nepatat, cu pedigree, care nu era rasist. El a iubit in secret cucoanele soparle gri la piele.

    Si uite-asa, Gradina ta e salvata (de insecte etc).
    Ma pricep, sunt Detectoare de Gradina.

    Cu multa dragoste, D.

  5. Iulie 3, 2009 10:09 pm

    @scomina – daca te pricepi asa de bine (inclusiv in probleme de rasism) poate-mi spui si mie ce insecte consuma speciile astea, mai comune sau mai rare.

  6. Scomina permalink
    Iulie 6, 2009 9:04 pm

    Uite cu ce indop eu gusteru:

    Elateridae (gândaci pocnitori / si larvele – viermi sârmă), Buprestidae (gândaci aurii), Scarabaeidae (larve – viermi albi): carabus de mai, carabus de stepa, Cerambycidae (croitori), Chrysomelidae (gândaci lucioşi) :Phytodecta fornicata, Leptinotarsa decemlineata, Oulema melanopus, Phyllotreta sp., Bruchidae, Bruchus sp., Curculionidae (gărgăriţe) – cea mai mare familie a ordinului cu peste 31.000 de specii (Tanymechus palliatus, Anthonomus sp., Rhynchites sp., Sitophilus sp., Sitona sp.), Scolytidae (cari) (Scholytus mali), Himenoptere (viespi, bondari, albine, furnici).

    Care nu iti spun nimic, mai intra pe google cu denumirea latineasca.
    Daca imi dai un e-mail, iti mai trimit si despre guster, sa n-o incarcam pe Gradinarita…

  7. maia permalink
    August 13, 2009 12:28 pm

    Oare capuse mananca? Daca da, trebuie sa gasesc musai un guster!

Lasă un răspuns

