Skip to content

O albină

Iunie 11, 2009

Pe peretele din dreapta, o albină. Pe peretele din stânga, o fereastră. Între fereastră şi albină, câţiva metri buni. În mijloc, eu cu fata cea mică, zgribulindu-ne de zumzăieli.

Mă ridic, iau o eşarfa şi încerc să dirijez cu mare neîndemânare albina spre fereastră. După primul fald de învăluire, albina se repede drept spre mine, cu o îndrăzneală sinucigaşă. Bat în retragere către colţul terenului. Albina rămâne exact în acelaşi loc ca înainte, un pic mai nervoasă. Nu mai cutez să respir. Să nu o abat asupra noastră. Cum să-i explic că-i mai bine şi pentru ea, şi pentru noi, să iasă afară? Îi spun:

– Dragă albinuţo, locul matale nu-i aici. Te-ai rătăcit. Florile sunt afară. Tot afară e şi căsuţa ta. Aici e căsuţa mea. Dacă vrei să ieşi, ia-o pe fereastră!

N-am terminat bine de spus aceste cuvinte, că albina şi-a luat zumzăielile în spinare şi a zbughit-o drept pe geam, afară. Cu eşarfa inutilă în mână, am privit o vreme în zare. După care am închis şi gura, rămasă largă, a mirare.

11 comentarii leave one →
  1. journalistique permalink
    Iunie 11, 2009 5:32 pm

    Bună ziua,

    Aş dori să vă adresez o rugăminte şi de aceea, aş aprecia dacă v-aş putea-o adresa într-un cadru restrâns. Cu alte cuvinte, cum pot intra în posesia mailului dumneavoastră?

  2. Iunie 11, 2009 5:42 pm

    Waw…e de pateric asta, vorba puricelului!

  3. Iunie 11, 2009 6:22 pm

    Duios!
    Asa am sa spun si eu paingilor, poate, poate…
    Ca albinele asculta.🙂

    C.

  4. Iunie 11, 2009 6:44 pm

    Super povestioara…e atât de frumos când lumea povesteşte lucruri atât de simple.

  5. Iunie 11, 2009 10:37 pm

    Familia mea (tatal si fratele meu) au un business de albine. Un lucru pe care il fac ei este sa isi spele hainele cu un detergent care nu lasa miros. Apoi samponul, sapunul pe care-l folosesc de asemenea trebuie sa fie la fel fara miros. Albinele se agita la orice parfum…apoi daca esti agitat in prezenta lor ele simt si se agita si ele. Probabil ca albinuta a simtit ca sinteti speriate…

    Tatal meu cind deschide o cosnita de pilda, o face cu foarte multa delicatete. Albinele se misca pe mina lui si nu il inteapa decit atunci cind se misca brusc si se simt amenintate…

    Lumea albinelor este absolut fascinanta…

  6. Iunie 11, 2009 10:59 pm

    Pare surprinzator , dar uneori ceri ceva unui animal,in gand, si el face. Si cand te gandesti ca la inceput animalele recunosteau omul drept stapan …

  7. Ioana permalink
    Iunie 12, 2009 1:38 am

    Bzzz, bzzzz..aaaa, da!…pai nu vedeam fereastra din cauza esarfei🙂
    Hai ca zbor…am o gramada de polen de cules🙂

  8. Iunie 12, 2009 12:34 pm

    Rodica, multumim pentru poveste… Mi-ar placea sa avem si noi albine, candva… Suntem mari mancatori de miere… mari de tot🙂 Apoi, albinele sunt atat de curate… si comunicam atat de bine haha!

    Am observat ca animalele inteleg foarte bine ce le spunem, de asta cred ca e o idee sa le mai vorbim, din cand in cand. Zilele trecute, pe sarma de telegraf din fata geamului era o pereche de ciori si una de porumbei. Mie nu-mi plac ciorile, mai ales ca ne mananca mazarea – ati vazut sperietoarea, nu?😉 Asa ca am iesit pe geam si am strigat: „Ciorilor! plecati de aici!” iar ciorile, bineinteles, au plecat imediat. Faptul ca au inteles si nu s-au speriat de vocea mea e categoric, pentru ca porumbeii, care le stateau alaturi, nici nu s-au clintit, desi n-as putea spune ca sunt mai curajosi decat ele, dimpotriva…

  9. Scomina permalink
    Iunie 12, 2009 12:47 pm

    De acum ma voi adresa domniilor voastre cu „Draga Sfinte Gherasim”.
    Ca si asa sunt in fun-club-ul sau… Voi printa tricouri.
    Deja zbor…

  10. Iunie 12, 2009 12:51 pm

    Unii fac din tantar armasar… Dar sa faci din albina, leu, asta chiar nu s-a mai pomenit!

  11. Iunie 13, 2009 10:20 am

    Am sa va spun inca un lucru adevarat despre albine. Vara albinele lucratoare traiesc in jur de 30 de zile.

    Din cauza zborului mult, li se rup aripioarele. Cind asa ceva se intimpla unei culegatoare afara in cimp, ea emana un sunet care atentioneaza alta albina din stupul ei din apropiere si astfel cealalta albina o cauta si ea ii da mierea si nectarul cules sa-l duca la stupina in timp ce albinuta cu aripile frinte ramine in cimp sa moara.

    Asta dedicatie…Insecta asta mica are multii lectii pe care le putem invata…

Lasă un răspuns

