Skip to content

Despre limită, în junglă

Mai 7, 2009

De pe şezlong întinsă, priveam cerul. Atâţia nori, atâtea zdrenţe stranii, în şir turtit pe cel mai pur albastru. Deodată, lângă mine, ţâşneşte-o rândunica. În urma-i, în salt frânt, motanul Pompilică. Sărise să o-nhaţe, dar ea fuse mai iute. Zbură ţipând şi-ncepu să se-nvârtă în jurul mâţei descumpănite. Pentru moment mi s-a părut că biata rândunică, de spaimă, nu mai ştie drumul, dar apoi mi-am dat seama că altceva se-ntâmplă.

În cercuri dese, joase, în zbor rapid, razant, pasărea îi ţipa pisicii dojene şi batjocuri. Pisica purta astăzi cea mai umană faţă cu care-am văzut-o vreodată. Puteai citi pe ea vinovăţie, oftică, umilinţă, resemnare. Mai rămăsese să dea din umeri, şi, suspinând, să zică: asta-i viaţa, bre!

Deasupra-i, rândunica se-nvartea neobosită. Aerul făcea valuri ca o apă în care arunci o piatră. Rămasă în acelaşi loc în care scăpase prada, pisica vedea zborul fără să-l privească. Mai mult decât descumpănită, mâţa trăia un cutremur ontologic:

– Eu nu am aripi!

Iar pasărea, rotindu-se aproape, în ciudă, striga fără s-o zică:

– Tu nu ai aripi!

Deasupra, cerul cel albastru. Pe care mâţele nu-l zboară.

9 comentarii leave one →
  1. Ioana permalink
    Mai 7, 2009 5:55 pm

    haha. in primul rand ma bucur ca randunica a scapat. apoi, imi pare rau ca nu aveai aparatu sub sezlong, ca sa le pozezi ciorovaiala. apoi, ma bucur iar ca nu a mancat-o pentru ca daca ai fi pozat cruzimea, iar citeam o tona de comentarii despre pudoarea urbana care nu poate accepta ca altii sa isi publice ce poze vor ei pe blog:D (sunt rautacioasa, stiu… asa sunt eu uneori)

    in fine, ma mai bucur ca sunt unii care stau la tara si se uita la cer:)

  2. Mai 7, 2009 6:21 pm

    ah, cred ca-l strangeam de gat daca prindea randunica. daca porumbeii sunt preferatii mei, atunci randunelele sunt un pic mai mult, pentru ca imi aduc aminte de copilarie… mama, ce l-am certat. dar el, saracul, si asa, cu buza umflata si inima franta… ce sa mai zica?

    cam asa.

  3. Claudiu permalink
    Mai 7, 2009 9:22 pm

    Si Ioana noastra se bucura cand Minou rateaza vanatoarea de pasari, mai cu seama cand e vorba de cardinalul rosu (http://www.flickr.com/photos/tonja/474584031/).
    Dar Minou e o mare vanatoreasa : a prins si o veverita (nu va intristati, sunt convins ca era bolnava, altfel n-avea sanse…)
    Evident e trista cand are succes. Cand era mai mica nu-i puteam opri lacrimile. Am s-o invat o mica rugaciune : Doamne, te rog, fa ca Minou a noastra sa se poarte ca-n Rai, ca mi-e tare mila de pasarele !

    Hristos a inviat !

    C.

  4. mariana permalink
    Mai 7, 2009 10:07 pm

    Copilasul meu, pe cand avea 5-6 ani, a prins cu mare efort un puisor de vrabie care picase din cuib. A alergat la mine cu pumnisorul strans sa-mi dea comoara…fractiune de secunda si bietul pui…zbarrr! in gura lui Goldy, care se afla la post. Durere mare! Cine credeti ca era de vina? Eu, fiindca stateam pe sezlong…la locul si momentul nepotrivit!

  5. danmihalache permalink
    Mai 9, 2009 9:58 am


    The Great Dictator- Globe Scene
    Sunt convins ca o stiti, dar sper sa va placa,
    Dan

  6. Mai 9, 2009 5:51 pm

    Nataşa, pisica mea de doi ani, s-a consolat repede citind textul: Rândunelele nu primesc Wishkas! – a zis.
    Ce-i drept, nici aripi nu are!…

  7. Mai 11, 2009 6:31 pm

    Ai talent.

    Ti-am descoperit blogul acum ceva timp. Si tare m-am bucurat sa vad ca mai exista NORMALITATE ; ca poate nu sunt eu ultimul dinozaur …

    Doamne ajuta !

  8. Mai 21, 2009 8:03 pm

    ce frumos… ca din Teodoreanu ai scris 🙂

  9. Mai 21, 2009 9:21 pm

    O! Teodoreanu! Mi-ai facut pofta de copilarie coapta 🙂

Lasă un răspuns

