Skip to content

Avva Macarie Egipteanul

Aprilie 29, 2009

macarieSe spunea despre avva Macarie egipteanul că a urcat odată de la Sketis, la muntele Nitriei. Şi când s-a apropiat de loc, îi spuse ucenicului său: ia-o puţin înainte.

Şi luând-o el înainte, s-a întâlnit cu un preot al păgânilor, iar fratele i-a strigat: hei, diavole, unde fugi? Acela s-a întors, l-a bătut bine, şi l-a lăsat aproape mort.

Ceva mai departe, i-a ieşit în cale, alergând, avvei Macarie, care i-a zis: sănătate, sănătate, truditorule! El s-a minunat, venind la el, şi îi zise:
– Ce bine ai văzut la mine, de m-ai grăit?
– Că te-am văzut trudindu-te şi nu ştii că în zadar te osteneşti.
– Şi pe mine m-au răscolit bineţele tale, şi mi-am dat seama că eşti de partea lui Dumnezeu. Alt călugăr rău m-a întâlnit şi m-a înjurat; eu i-am dat o bătaie soră cu moartea.

Bătrânul pricepu că era ucenicul lui. Iar preotul păgân îi cuprinse picioarele, spunându-i: nu te las dacă nu mă faci monah. Şi s-au dus până unde era călugărul şi l-au luat în spate de l-au dus la biserica muntelui. Când l-au văzut părinţii pe preotul păgân, au fost uluiţi; apoi l-au făcut monah. Şi mulţi dintre păgâni (greci) s-au creştinat din pricina lui.

Iar avva Macarie a zis: vorba rea îi face răi şi pe cei buni, dar vorba bună şi pe cei răi îi face buni.

din Pateric

2 comentarii leave one →
  1. MariaM permalink
    Aprilie 29, 2009 6:35 pm

    Folositoare pilda. In ziua de azi cred eu nu numai vorba rea ii face rai si pe cei buni, ci si cantecul rau, imaginea rea, cartea rea, pilda rea…. etc. Suntem mult, mult prea slabi intru credinta. Trebuie atentie mare la ce ne expunem si la ce-i expunem pe cei dragi noua.

  2. Scomina permalink
    Mai 7, 2009 10:12 pm

    Asa este, scumpilor…

    Iertare ca ma aflu vorbind.

Lasă un răspuns

