Skip to content

Aluat grozav de post. De la mama soacră

Aprilie 9, 2009

O reţetă excelentă, fără margarină. O plăcere s-o prepari, o plăcere s-o mănânci. Merge la orice fel de plăcintă şi chiar la pizza. Nu vă mai rămâne decat s-o umpleţi cu… ce vă trece prin cap.

Ingrediente:

faină – 750 g aproximativ

ulei – o jumătate de cană

apă – o cană

drojdie – un cubuleţ

sare, zahăr

Preparare:

Într-un castron mare, se dizolvă cubuleţul de drojdie în puţină apă caldă şi o linguriţă de zahăr. După ce s-a dizolvat, se adaugă o cană de apă, o jumătate de cană de ulei şi puţină sare şi se amestecă toată compoziţia. Apoi se adaugă faină, amestecând continuu, până când coca nu se mai lipeşte de degete. Se lasă la crescut cam o jumătate de oră.

Între timp, puteţi prepara compoziţia pentru plăcintă. Eu am facut plăcintă de mere, deci vă ofer această reţetă.

Aveţi nevoie de:

mere – 2 kg

zahăr – o cană

scorţişoară, vanilie, stafide

Se curăţă merele de coajă, se dau prin răzătoare şi se călesc într-o cratiţă, împreună cu zahărul, scorţişoara, stafidele şi vanilia.

Din cocă se întinde o foaie, apoi se unge cu ulei şi se pune compoziţia de mere deasupra. Urmează foaia a doua, care se înţeapă cu furculiţa din loc în loc. Apoi se dă la cuptor cam 45 de minute, se scoate şi se acoperă cu un ştergar. Apoi se ascunde de copii şi se mănâncă în linişte. Poftă bună!

aluat-0041

Cum mi-a mai rămas aluat, am întins în altă tavă şi puţină pizza: jumate de post pentru noi, jumate de dulce pentru copii. De post, am folosit ciuperci, ceapa verde, ardei gras, mujdei şi ulei de măsline. Am uitat să pun suc de roşii. Dar tot arată bine… Partea de sus e pizza copiilor, din aceleaşi ingrediente – minus usturoiul – şi plus cărniţă de pui, salam şi caşcaval ras.

Să-mi spuneţi şi reţetele voastre!

aluat-002

4 comentarii leave one →
  1. Aprilie 9, 2009 8:53 pm

    e un aluat tare bun, eu il stiam de pe net.

    am facut cu el minitarte cu fructe… il pui in forme, coci, pui in forme crema (eu am pus budinca de gris), pui deasupra fructe… sunt foarte gustoase, arata spectaculos si sunt de post…. yammmmmyyy

  2. doralina permalink
    Aprilie 10, 2009 9:58 am

    Dar tu te-ai apucat serios de gatit!WOOW!Voi incerca si eu!Multumesc pt.idee!

  3. Aprilie 10, 2009 11:11 am

    raluca, cum faci budinca de gris? e de post?

  4. babi permalink
    Mai 19, 2010 12:31 am

    buna,cate grame are cubuletul tau de drojdie? nu crezi ca ar trebui specificat? la mine este de 25 grame,insa nu se stie daca toate au aceeasi greutate…multumesc anticipat pentru raspuns! Doamne ajuta!

Lasă un răspuns

