Skip to content

Orez Basmati – reţetă indiană

Martie 27, 2009

Că tot vorbeam de locavori şi ecologie postmodernă, vă propun astăzi o reţetă deosebită de orez, pentru cei care preferă mâncarea mai exotică. Soţului meu i-a plăcut foarte mult, dar eu n-am avut curajul să mă apropii de el. Decât când l-am gătit. Citind reţeta de mai multe ori, pentru că mi se părea tot timpul că e ceva în neregulă. Veţi vedea imediat de ce…

Mai adaug că orezul basmati se găseşte în comerţ. Este un orez cu bobul lung şi subţire.

Ingrediente:

  • orez basmati – 2 ceşcuţe
  • scorţişoară – 2 batoane
  • nucşoară verde – 2 prafuri
  • usturoi – 2 căţei
  • chimen – 1 lingură
  • ceapă – 1 mică    
  • ulei vegetal, sare

Preparare:

Se pune orezul la înmuiat pentru 20 de minute.

Separat, într-o cratiţă puneţi puţin ulei la foc mic (eu am folosit ulei de măsline) şi căliţi scorţişoara, nucşoara, usturoiul şi chimenul, amestecând continuu pentru câteva minute. Apoi adăugaţi ceapa tăiată mărunt şi căliţi 5-10 minute.

Adăugaţi orezul, după ce l-aţi scurs bine de apă. Căliţi pentru câteva minute tot amestecul, până se rumeneşte uşor.   Adăugaţi apă, cât să acopere cu un deget orezul şi săraţi după gust. Acoperiţi cratiţa cu un capac şi lăsaţi să fiarbă la foc mic cam 15 minute, până se evaporă apa.

Nu-l gătiţi dacă sunteţi însărcinată. Aroma te doboară!

4 comentarii leave one →
  1. Abigail permalink
    Martie 27, 2009 5:28 pm

    felicitari!!! 🙂

  2. Maria permalink
    Martie 27, 2009 9:56 pm

    ….al patrulea?…..ai curaj draga….:)

  3. Martie 28, 2009 9:37 am

    aoleu 😀 asta s-a inteles? nu, nu sunt insarcinata, era un avertisment pentru femeile insarcinate in general 😀

  4. Maria permalink
    Martie 28, 2009 11:16 am

    Suntem doua Marii aici, deci?:D

    Am avut un soc atunci cand am citit comentariul(nu de alta dar eu chiar am patru pui) si m-am gandit:chiar ca eram obosita ieri .:D Dar, acum cu mintea treaza, am priceput : chiar nu eram eu.
    O sa semnez Maria M de acum incolo daca ma lasa.Nu de alta dar uneori scriu cu mintea in zece parti si chiar nu imi mai amintesc exact pe unde am scris si pe unde nu.

Lasă un răspuns

