Skip to content

De sfâşiat suflete

Martie 11, 2009

Traind intr-o perioada in care fiecare dintre noi isi cauta identitatea si calea originala pe care sa o urmeze, privim in trecut, printre rafturile prafuite si incarcate de istorie la un crampei de lumina, o idee, care sa ne ajute sa ne regasim. 

Astfel, membrii formatiei „Anton Pann” au cautat si au gasit conexiunea cu trecutul, care sa-i ajute sa aduca lumea veche langa cea actuala. Viata si obiceiurile vechi i-au stimulat sa doreasca a arata lumii o altfel de imagine, un altfel de sunet, o altfel de traire poate demult uitata. Lumea de atunci este vazuta prin ochii actualei lumi. Obiceiurile de atunci sunt comparate cu obiceiurile de acum. Muzica de atunci va fi regasita in muzica de acum. Multe s-au schimbat dar totusi ceva a ramas la fel: trairea, iubirea si suferinta. Acestea au ramas neschimbate si, tocmai din acest motiv, acea muzica veche si prafuita, slefuita cu iscusinta, poate fi o muzica noua si plina de invatatura acum. 

Afla mai multe aici.

9 comentarii leave one →
  1. Martie 11, 2009 11:08 pm

    Multumim pentru aceste repere de dor si doina romaneasca, acum in post regretam doar ca nu putem organiza ori participa la vreun spectacol cu menestreii sufletului neaoş carpatin. Dumnezeu sa-i tina tot asa!

  2. irina flo permalink
    Martie 11, 2009 11:17 pm

    ha, ha unul dintre solisti canta la noi, la Rusa. A cantat si Costel (dirijorul) in tineretile lui.

    si ai dreptate, cam umbla la suflet….

  3. Martie 12, 2009 8:31 am

    si noi avem unul din solisti in strana, numai ca nu ne spusese despre activitatile din timpul liber 🙂 cred c-o sa-i fac o surpriza si-o sa-i cant un „Bordeias bordei bordei” duminica viitoare (numai sa nu-i provoc un atac de cord. la vocea mea…)

  4. Ciprian permalink
    Martie 12, 2009 10:59 am

    Nu prea stiu daca are vreo legatura cu postarea da’ cand am ascultat acesti Antoni Panni (pe care i-am vazut si-ntrun concert) mi-am adus aminte de niste sarbe, batute de prin Moldova (mea). Mie mi se pare ca are (mai ales ca sunetul e tot arhaic).
    Sper sa va placa. Multumesc!

    Sarba din caval

    Batuta din caval

    Tot caval

    Tilinca (e un fluier mai lung fara gauri, se canta doar cu degetul la capat)

    Trisca (tot fluier lungime normala, tot fara gauri)

    Fluier geaman

    GATA! Sper sa va placa.

  5. Ciprian permalink
    Martie 12, 2009 11:08 am

    Am uitat una (vocala) – surorile Osoianu:

  6. Martie 12, 2009 11:09 am

    Ciprian, multumesc! Exceptionale! Cavalul imi mere drept la inima 🙂

  7. Ciprian permalink
    Martie 12, 2009 11:27 am

    Ma bucur nespus! Nu pot descrie cum imi merg mie la inima…
    Mi-aduc aminte de cand eram copil acasa si Mihai a lu’ Balan (un cioban din sat) cobora de pe Arsita (un deal de la noi) cantand din fluier, pe-nserat. Parca statea timpu-n loc.

    Bun lucru fac cei de la Anton Pann (ca si cei de la Trei Parale) readucand in atentie muzica veche. Dumneavoastra, de-asemenea, faceti un lucru bun promovandu-i.

    Si o apreciere generala: frumos blog si folositor! Il citesc de multa vreme.

  8. mihai permalink
    Martie 12, 2009 11:26 pm

    Da, si discul pe care l-au editat este exceptional!

    vin si eu cu o „dedicatie” autentica, mai ales ca a fost (si este inca) perioada adecvata:
    http://www.trilulilu.ro/a1ynsudyty/3702e0ecf79bcd

  9. Martie 13, 2009 8:36 am

    Multumesc, Mihai. Asa este, nu e momentul pentru sarbe 🙂

Lasă un răspuns

