Skip to content

Ce ştim despre homeopatie? (6)

Februarie 19, 2009
Ce ştim despre homeopatie? (1) – O parere personala
Ce ştim despre homeopatie? (2) – Istoric – Cum a fost descoprita homeopatia – Ce vindeca homeopatia
Ce ştim despre homeopatie? (3) – Principul similitudinii / Doza infinitezimala – Procesul de fabricatie
Ce ştim despre homeopatie? (4) – Alopatia, mai “pagana” decat homeopatia?
Ce ştim despre homeopatie? (5) – Condamnam remediul, sau medicul care il prescrie?

Dupa ce, in primele capitole, am aflat cateva generalitati despre homeopatie, as vrea acum sa va pun in fata doua experiente personale ale unor mamici ortodoxe care au folosit remediile homeopate „pe propria piele”. Sa incepem cu marturia Elenei, vadit impotriva din ratiuni duhovnicesti. O poveste impresionanta, dar, pentru a nu ne pierde simtul ratiunii, nu trebuie sa uitam ca faptele descrise sunt doar parerea ei personala si efectele secundare despre care scrie nu sunt demonstrate practic, ci sunt doar presupuse a fi cauzate de homeopatie.

Remediile pot influenţa sufletul omului?

Sad businesswoman

M-am gandit mult daca sa intervin, dar poate ca va fi de folos cuiva ce am sa spun. Am urmat tratamente homeopate mai multi ani de zile. Zic tratamente, pentru ca atunci cand e vorba de remediile homeopate toata lumea ia in seama prima reactie care, de cele mai multe ori, e spectaculoasa (si nu e vorba despre efectul placebo, am vazut bebelus cu febra scazuta de la 39 la 36,8 in 5 minute). Nimeni nu mai contabilizeaza (sau nu face legatura cu) simptomele ciudate, fizice si psihice, care apar dupa aceea si care necesita alte remedii. Dupa care simptomele iar se schimba… alte remedii… Si ajungi (toti cei pe care ii cunosc si folosesc homeopatia au ajuns aici) sa posezi o adevarata farmacie. De ce apar aceste simptome? Pentru ca remediul homeopat le induce. Ii dai la copil Belladona. Ii scade febra. Ani de zile dupa aia copilul viseaza urat. Are cosmaruri. Zici: eh… e obisnuit sa visezi urat. Nu e. Fetita de 4 ani, a unei prietene, dupa tratamente homeopate, are simptome de criza renala. Cu dureri, cu internari in spitale, dar simptomele exista insa nici la eco nici la analize nu apare nimic, nimic. Alt copil, de 5 ani, al altei prietene are ficatul marit.

Si partea fizica e doar un aspect. Partea cea mai urata e cea psihica. Stiti ce se spune la remediul Staphisagria? Vine o femeie la doctor pentru o afectiune fizica, daca doctorul homeopat oberva ca este vorba despre o femeie supusa, care prefera sa faca voia altora inaintea voii sale (crestineste, nu?) ii da Staphisagria. Ei bine, cartea care descrie remediul zice asa: femeia isi va schimba complet comportamentul, un divort de barbatul ei este foarte posibil. Cum e cu doctorul ortodox care citeste asa ceva?

Primul homeopat la care am fost nu era ortodox. L-am schimbat pentru ca am intalnit o doctorita ortodoxa, care mi-a tinut teoria ca daca homeopatia e facuta de oameni cu frica de Dumnezeu e ok. Aceeasi doctorita mi-a zis mai tarziu: vino cu fata ta cand e racita si ii plasam atunci Lachesis, ca sa nu mai fie geloasa pe fratele ei. Sau unei prietene, o alta doctorita “ortodoxa” i-a dat remedii sa i le dea sotului fara sa ii spuna, pentru ca el sa devina docil si sa urmeze ce spune ea. Un ortodox adevarat ar face asa ceva? Cat de ortodox ramai dupa ce te joci cu cine nu trebuie? Cat de ortodox ramai dupa ce experimentezi pe sufletul omului?

Sunt duhovnici care fara sa stie prea mult din subiectul asta aproba practicarea lui de catre cei ce vin sa se spovedeasca, e adevarat. Sunt si “ajutati” sa devina permisivi. Una din doctoritele de mai sus a mers sa se spovedeasca la 3 duhovnici care sunt cunoscuti ca fiind foarte buni si curati (doi sunt din zona de unde sunt, unul e foarte cunoscut de toata tara, dar tin seama de rugamintea gazdei si nu dau nume). Pe toti i-a convins sa ia remedii homeopate. Pe unul chiar l-am intrebat daca stie ce ia, mi-a zis ca nu stie, ca is ca niste ochi de peste, dar ca a zis doctorita ca is bune. Vazand-o cum ii ia pe rand, sub pretextul spovedaniei, am avut senzatia unui paianjen care isi intinde plasa.

De ani de zile de cand m-am lasat cu groaza de tratamentele homeopate (pentru ca simptomatologia devenise atat de stufoasa incat nu mai stiam ce sa fac) s-a intamplat ca de cateva ori mie sau la persoane din jurul meu sa ne vina niste boli rare, ciudate… In toate cazurile aparea chestia: nu exista vindecare… doar homeopatic. Si propunerea dura pana cand invingeam disperarea si spuneam iarasi hotarat NU indiferent de consecinte. Dupa care venea si rezolvarea din alta parte. E un dusman parsiv. Homeopatia si cel din spatele ei. (Nu degeaba toti marii homeopati au fost masoni. Ce bine iti poate face ceva construit de diavol?) Ma simt inca in razboi. Poate ca voi plati si ce am scris acum, dar si un singur om daca va deschide ochii… merita. Doamne ajuta!

Cititi si reactiile la povestea Elenei.

7 comentarii leave one →
  1. Scomina permalink
    Februarie 22, 2009 8:52 am

    Doamne ajuta, Elena,

    M-a impresionat tulburarea ta. Ma intreb totusi daca nu e posibil ca toate ispitele de care vorbesti sa fie incercari pentru tine pur si simplu… sa fi venit si daca ai fi luat aspirina. Sau, la fel, daca nu te-ai fi tratat deloc. Ma gandesc ca te poate incerca Dumnezeu si fara ca tu sa fii in relatie cu vreun tip de medicina.
    Spun asta desi fac parte din „tabara”.
    Eu sunt o persoana speriata de homeopatie si acupunctura din cauza semnalelor de alarma trase de unii cunoscuti (am auzit fantezii legate de modul cum s-ar fabrica, de magie, de remedii cantitativ simbolice sau infinitezimale care au efect pentru ca lucreaza cu „Putere” etc). Sunt convinsa ca multe sunt speculatii, dar subconstient mi s-a indus neincrederea. Motiv pentru care, la fiecare incercare la care am fost supusa cu buna intentie, dar si putin fortata, de tot felul de fratiori minunati din biserica mea (si unii, si altii dintre prietenii de care vorbesc sunt ortodocsi), organismul meu a suferit un tip de blocaj si a respins remediul in mod zgomotos. Mi se accentuau rau simptomele bolii. Si chiar daca asta nu insemna ca, dupa tratare indelungata, nu m-as fi vindecat, eu am renuntat ca nu puteam sa suport.
    Dar asta nu ma face sa cred ca la unii oameni nu functioneaza, si, mai ales, daca fac sub ascultare, nu cred ca li se poate intampla ceva periculos. Sunt de asemenea convinsa de faptul ca micile granule de zahar investite cu „energie” NU ar putea casuna ceva la rinichi. S-ar putea sa fie simple coincidente sau imaginatie. Cat despre scumpul parintel artdelean ispitit sa se trateze cu ciudatii ochi de peste… fara sa i se fi spus de ce si la ce sunt buni… Da, cred ca e posibil sa fie ceva intentie mercantila din partea medicului, dar de asemenea cred ca stiti cu totii episoade din vieti de sfinti carora li s-a administrat otrava in cantitati uriase si care n-au patimit nimic. De curati ce erau. De s-au minunat calaii lor de esec… De fapt, stiti de ce ne e atat de bine? Ca avem noroc de parinteii astia. Lucraza sub acoperire. Sunt ingeri mascati!!!
    Asa ca nu te mai crispa. Bucura-te.

  2. Februarie 22, 2009 4:22 pm

    Cred ca printre prietenii lui Scomi care i-au spus despre procesul de fabricatie cu „buhuhu” ma numar si eu, pe cand credeam ca se fabrica cu vraji. 🙂

  3. Maria permalink
    Februarie 23, 2009 12:37 am

    Da, si eu am acum aceasi frica de buhuhu(lol) din urma celor citite aici si a altora citite in ultimele zile pe alte site-uri.
    Nu, logic vorbind nu as putea explica de ce mi-ar fi frica sa le dau copiilor pastilutele, insa nu le-as da.
    Si cand ma gandesc eu ca acum cateva saptamani eram convinsa ca este un fel de medicina naturista…:(

  4. Februarie 23, 2009 10:54 am

    Ma bucur ca te-am ajutat sa ajungi la o concluzie.

    ps: sa mai zica vreunul ca nu sunt obiectiva 😀
    pps: cred ca instinctul de mama este foarte important. atunci cand nu gasesti nici o explicatie logica sa faci intr-un fel sau intr-altul, cred ca te poti ghida dupa instinct. mie instinctul imi spune acum sa nu ma mai apropii de alopatie, mai ales de cand am citit ce efecte secundare au medicamentele „clasice” asupra sistemului imunitar…

  5. roxana permalink
    Martie 29, 2009 2:29 am

    Sunt mai degraba impotriva tot duhovniceste vorbind, am si tot felul de povesti de la prietene care au folosit ani de zile la copiii lor si s-au ales cu chestii destul de grave (stiu ca e subiectiv), dar nu pot acum sa formulez o poveste mai coerenta. Revin. Dar ce ziceti de naturiste pur si simplu, plante in tincturi, ceaiuri, unguente, pur si simplu. Cred ca este o cale buna.

  6. Martie 29, 2009 3:13 pm

    abia astept sa vii cu detalii. dna noastra dr., citind cele scrise de Elena, mi-a spus ca e posibil ca persoanele respective, vindecandu-se de o problema, sa fi iesit alta, mai ascunsa, la iveala. ca niste „camasi” ale bolii. deci remediile homeopate nu le-au declansat. dar vindecarea se facea in trepte.

    acum, ca a trecut iarna (noi din decembrie am inceput sa folosim homeopatia, in paralel cu gemoterapia – o terapie naturista pe baza de muguri de plante macerati in glicerina – sper ca am folosit termenii corect – gemoterapia pentru imunitate), imi dau seama ca am fost vizibil mai putin bolnavi decat in alti ani. fiecare copil, cam de 2 ori chestiuni mai grave in toata iarna (gripa, puroi in gat, etc), si fiecare boala a tinut doar 1 zi, pana am rezolvat-o cu remediile.

    noi suntem in continuare multumiti si de rezistenta mai mare la boli, deci in continuare recomandam homeopatia.

  7. Septembrie 8, 2010 7:20 pm

    Doamne ajuta! Din intamplare am accesat pagina Viata la Tară, unde am citit unele comentarii, dintre care unele afirmatii si idei au dus la ingrijorare. Nu sunt judecatorul nimanui, doar ca vreau sa trag un semnal de alarmă: 1. Dacă vreţi să folositi un simbol, mai bine afişaţi o fotografie personală decât să folosiţi simboluri sau icoane ortodoxe. 2. Duhovniceşte vorbind homeopatia ca şi celelalte surori a ei, este asemenea vrăjitoriei sau mai uşor spus descântecului. 3. Dacă vreţi să faceţi o afirmaţie faceţi în numele personal dar în nici un caz în numele Sfantului Teofan, sunt sigur că în citatul de mai sus Sfantul Teofan nu sa referit la Homeopatie(chiar şi dacă ar fi administrată copiilor). Dacă vreţi să fiti pe calea Mântuirii urmaţi un Sfat al unor Mari duhovnici Ex:
    Părintele Paisie Aghioritul „Parintele Paisie mi-a spus”(carte ortodoxa),Parintele Iustin Pârvu şi alţi duhovnici din ţară. 4. Homeopatia- chiar dacă ar fi practicată de medici ortodocşi se aseamănă cu vrajitoria şi descântecul care la fel sunt practicate şi de ortodocşi. Astăzi în mare parte (nu total) ortodocşii au o credinţă de” paie” întrucât nu se traieşte cu adevărat. Eu ca preot ortodox nu recomand homeopatia mai mult ca atât recomand tratamentele naturiste din plante. Dumnezeu să va binecuvinteze.

Lasă un răspuns

