Skip to content

Ce ştim despre homeopatie? (3)

Februarie 16, 2009
Ce ştim despre homeopatie? (1) – O parere personala
Ce ştim despre homeopatie? (2) – Istoric – Cum a fost descoprita homeopatia – Ce vindeca homeopatia

Tot de pe site-ul Homeopatie.ro, sa aflam in continuare care sunt Principiile homeopatiei:

homeo21. Principiul similitudinii: „Orice individ bolnav poate fi vindecat cu mici doze dinamizate din substanţa care provoacă, în doze mari, la individul sănătos, simptome asemănătoare celor prezentate de bolnav.”

Pentru a înţelege mai uşor principiul similitudinii, să luăm câteva exemple:

  • o pacientă cu cistită hematurică cu arsuri intense, înainte, în timpul şi după micţiune, poate fi vindecată cu doze slabe de cantaridă (Cantharis) care, în doză ponderală, provoacă la omul sănătos simptome şi modalităţi reacţionale asemănătoare.
  • un bolnav epuizat de o diaree neîntreruptă, în jeturi, însoţită de transpiraţii reci şi dureri sub formă de crampe, poate fi vindecat cu mici doze de Veratrum album, care, în doze mari, provoacă la un individ sănătos un tablou clinic asemănător.

Prescripţia medicamentului homeopatic constă în alăturarea şi compararea a două observaţii:
1) tabloul clinic prezentat de bolnav.
2) tabloul patogenetic, rezultat din experimentarea unei substanţe la omul sănătos.

Substanţa care provoacă simptomele cele mai asemănătoare este numită „simillimum”. Cu cât cele două tablouri coincid mai mult, cu atât alegerea medicamentului se impune si cu atât mai mult poate fi prescris în diluţii înalte.

Semnele locale şi generale sunt importante în alegerea medicamentului. Să luăm exemplul febrei:
– o febră cu instalare rapidă, ridicată (39° – 39,5° C), cu piele uscata (fără transpiraţie) indică Aconitum;
– o febră cu instalare rapidă, ridicată (39° – 39,5° C), dar cu transpiraţie, indică Belladonna;
– o febră în platou, fără sete, răspunde la Gelsemium;
– o febră în platou, cu sete, indică Bryonia.

homeo3

2. Doza infinitezimala: al doilea principiu fundamental al homeopatiei constă în folosirea medicamentului în concentraţii înalt diluate. Acest fundament, care rezumă adesea pentru public întreaga homeopatie, nu constituie în realitate decât corolarul principiului similitudinii. Intr-adevăr, dacă s-ar folosi pentru un bolnav medicamentul corespunzător în doză prea mare, s-ar agrava simptomatologia acestuia.

Aşa cum am văzut până acum în experimentele făcute de Hahnemann, diminuarea progresivă a substanţelor folosite duce la doze infinitezimale, care nu devin cu adevărat eficiente decât după „sucusiune” (agitare prelungită între fiecare diluţie) şi al cărei obiectiv este dinamizarea principiului activ.

Procesul de fabricaţie
Preparatele homeopatice sunt obţinute din:

  • produse de origine vegetală sau animală (prin macerare in alcool)
  • produse chimice minerale (metale)
  • produse chimice organice (glande).

Citeste mai departe…

Observatie: Exista si remedii care ar putea ridica niste semne de intrebare, avand in vedere continutul cu totul particular. Trecand peste faptul ca nu se folosesc in mod frecvent (din cate inteleg, este vorba de cazuri mai grave, dar, cum nu sunt de specialitate, nu ma pronunt), as vrea sa va intreb: cati dintre voi stiti ce contin medicamentele alopate? Dar vaccinurile pe care le administram copiilor nostri? Cati dintre voi stiu ca in vaccinuri se afla (printre multe alte mizerii) celule de la copii avortati?

Iata remediile homeopate care ar putea trezi suspiciuni:

– autoizoterapeuticele, obţinute din prelevatele biologice ale bolnavului şi destinate folosirii sale exclusive (urină, puroi, expectoraţii…) cu condiţia ca aceste prelevări să nu conţină sânge, căci din motive de securitate (SIDA, BTS), sângele a fost exclus dintre preparatele izoterapeutice.

Vezi si Ce ştim despre homeopatie? (4)

Anunțuri
31 comentarii leave one →
  1. Silvia permalink
    Februarie 16, 2009 10:05 pm

    In afara de ce scrie pe homeopatie.ro poate n-ar fi rau sa citesti si altele, daca nu le-ai citit deja:

    http://www.sihastru.net/mirem/crez_orth/umanism_homeopat.html
    http://sceptik.wordpress.com/2007/09/07/homeopatia-forma-moderna-de-vrajitorie/

    Doamne ajuta!

  2. viatalatara permalink
    Februarie 17, 2009 12:23 am

    Da, le-am citit, am si discutat despre ele cu ceva vreme in urma, tot pe blog. Aveti putintica rabdare, deocamdata fac o introducere mai generala, apoi trec la parerile pro si contra. Multumesc 🙂

  3. dragos permalink
    Februarie 17, 2009 7:50 am

    „Chiar si în cazul în care homeopatia ar da rezultate, crestinii nu ar trebui sa apeleze la ea, avand în vedere doctrina pagana ce sta în spatele ei. Sa speram ca, pe viitor, atat Biserica precum si forul medicilor sa adopte o pozitie ferma împotriva acestei înselatorii.” Citat din al doilea articol postat mai sus.

    Eu cred ca ideea de a te face frate cu dracul până treci puntea apare si in aceasta situatie. Iar noi, crestinii ortodoxi, nu avem voie sa facem nici cel mai mic compromis in aceasta privinta(chiar daca beneficiile par a fi deosebite). Pana la urma fundamentele acestei „metode” de tratament sunt cele pe care trebuie sa le intelegem. Daca intr’adevar sunt pagane si contrazic invatatura si credinta noastra ortodoxa, nu le putem accepta chiar daca sunt aplicate, recomandate de medici ortodoxi. Daca fundamentele sunt insa corecte din punct de vedere ortodox, si doar unii oameni duc aceasta metoda in sfera „vrajitoriei”, atunci ne permitem sa ne folosim de ea…

  4. viatalatara permalink
    Februarie 17, 2009 10:13 am

    Dragos, ai explicat exact ceea ce m-am straduit eu sa spun pana acum. Nu se face nimeni frate cu dracul, cu nici un pret. A alege homeopatia nu este un compromis ci, dupa parerea mea, este o alegere mai responsabila decat alopatia, a carei industrie farmaceutica este un imperiu financiar. Cititi, va rog, acest articol: https://viatalatara.wordpress.com/2009/02/16/medicina-care-ne-vinde-sanatatea/ si veti vedea ca sanatatea este un „produs”, ca oricare altul. Insa unul care vinde bine! Nu spune nimeni sa nu se castige bani din asta, dar nu sa primeze banul in defavoarea persoanei.
    Pe de alta parte (si corelat cu articolul de mai sus), va rog sa cititi si asta: https://viatalatara.wordpress.com/2008/10/25/si-mai-ales-nu-raciti/ ca sa vedeti cat sunt de bune medicamentele alopate, mai ales pentru copiii nostri.

    Asta pe de o parte. Pe de alta parte, nu este mai normal, mai bine sa folosesti pentru vindecare produse naturale, asa cum au fost date de Dumnezeu? Nu e mai bine sa mananci natural decat cu E-uri? Si atunci, de ce preferam niste produse chimice in detrimentul celor naturale?

    Nu cumva pentru ca asa am fost invatati sa gandim? Daca am fost crescuti cu aspirina, vom da copiilor nostri tot aspirina. Iar tot ce nu este aspirina e… voodoo?!

  5. Aurel permalink
    Februarie 17, 2009 2:14 pm

    Am fost crescuti cu Iisus Hristos. Asa vom continua sa traim. Iar tot ce nu este Iisus Hristos „nu e … voodoo” ci se numesc catolicism, budhism, confucianism, etc.
    Daca mi se imbolnavesc copii si nu reusesc sa-i tratez cu buruienile de pe camp (cimbrisor, soc, menta, chimen, tei, busuioc, paducel, brad, etc) si apa/ulei sfintit si cad in deznadejde atunci mai bine folosesc chimicalele existente cu mare restrictie (antibiotice, antipiretice, etc).

    Nu cred ca voi ati da copiilor vostri ficat de catar mort, ori lesie de pisica ori puroi de cal.
    Si astea sfintite de vreun adept al cultului satanic (sau altul…)

    Produse naturale sunt si chimicalele si homeopatele: provin toate din natura.
    Si unele si altele sunt sunt extrase din pamanturi (ex. argila) si din resturi umane (celule stem, tesuturi ombilicale, lichid amniotic, fetusi avortati prin ucidere sau avortati fara interventie) si tesuturi animale (limfa de vite, rinichi de animale, glanda tiroida de vita, etc).
    Asadar oricare le veti folosi tot tratament natural este. Insa nu este tratamentul folositor. Toate ne sunt ingaduite dar nu toate folositoare.

  6. Elena permalink
    Februarie 17, 2009 2:14 pm

    M-am gandit mult daca sa intervin, dar poate ca va fi de folos cuiva ce am sa spun. Am urmat tratamente homeopate mai multi ani de zile. Zic tratamente, pentru ca atunci cand e vorba de remediile homeopate toata lumea ia in seama prima reactie care, de cele mai multe ori, e spectaculoasa (si nu e vorba despre efectul placebo, am vazut bebelus cu febra scazuta de la 39 la 36,8 in 5 minute). Nimeni nu mai contabilizeaza (sau nu face legatura cu) simptomele ciudate, fizice si psihice, care apar dupa aceea si care necesita alte remedii. Dupa care simptomele iar se schimba… alte remedii… Si ajungi (toti cei pe care ii cunosc si folosesc homeopatia au ajuns aici) sa posezi o adevarata farmacie. De ce apar aceste simptome? Pentru ca remediul homeopat le induce. Ii dai la copil Belladona. Ii scade febra. Ani de zile dupa aia copilul viseaza urat. Are cosmaruri. Zici: eh… e obisnuit sa visezi urat. Nu e. Fetita de 4 ani, a unei prietene, dupa tratamente homeopate, are simptome de criza renala. Cu dureri, cu internari in spitale, dar simptomele exista insa nici la eco nici la analize nu apare nimic, nimic. Alt copil, de 5 ani, al altei prietene are ficatul marit. Si partea fizica e doar un aspect. Partea cea mai urata e cea psihica. Stiti ce se spune la remediul Staphisagria? Vine o femeie la doctor pentru o afectiune fizica, daca doctorul homeopat oberva ca este vorba despre o femeie supusa, care prefera sa faca voia altora inaintea voii sale (crestineste, nu?) ii da Staphisagria. Ei bine cartea care descrie remediul zice asa: femeia isi va schimba complet comportamentul, un divort de barbatul ei este foarte posibil. Cum e cu doctorul ortodox care citeste asa ceva? Primul homeopat la care am fost nu era ortodox. L-am schimbat pentru ca am intalnit o doctorita ortodoxa, care mi-a tinut teoria ca daca homeopatia e facuta de oameni cu frica de Dumnezeu e ok. Aceeasi doctorita mi-a zis mai tarziu: vino cu fata ta cand e racita si ii plasam atunci Lachesis, ca sa nu mai fie geloasa pe fratele ei. Sau unei prietene, o alta doctorita „ortodoxa” i-a dat remedii sa i le dea sotului fara sa ii spuna, pentru ca el sa devina docil si sa urmeze ce spune ea. Un ortodox adevarat ar face asa ceva? Cat de ortodox ramai dupa ce te joci cu cine nu trebuie? Cat de ortodox ramai dupa ce experimentezi pe sufletul omului?
    Sunt duhovnici care fara sa stie prea mult din subiectul asta aproba practicarea lui de catre cei ce vin sa se spovedeasca, e adevarat. Sunt si „ajutati” sa devina permisivi. Una din doctoritele de mai sus a mers sa se spovedeasca la 3 duhovnici care sunt cunoscuti ca fiind foarte buni si curati (doi sunt din zona de unde sunt, unul e foarte cunoscut de toata tara, dar tin seama de rugamintea gazdei si nu dau nume). Pe toti i-a convins sa ia remedii homeopate. Pe unul chiar l-am intrebat daca stie ce ia, mi-a zis ca nu stie, ca is ca niste ochi de peste, dar ca a zis doctorita ca is bune. Vazand-o cum ii ia pe rand, sub pretextul spovedaniei, am avut senzatia unui paianjen care isi intinde plasa.
    De ani de zile de cand m-am lasat cu groaza de tratamentele homeopate (pentru ca simptomatologia devenise atat de stufoasa incat nu mai stiam ce sa fac) s-a intamplat ca de cateva ori mie sau la persoane din jurul meu sa ne vina niste boli rare, ciudate… In toate cazurile aparea chestia: nu exista vindecare… doar homeopatic. Si propunerea dura pana cand invingeam disperarea si spuneam iarasi hotarat NU indiferent de consecinte. Dupa care venea si rezolvarea din alta parte. E un dusman parsiv. Homeopatia si cel din spatele ei. (Nu degeaba toti marii homeopati au fost masoni. Ce bine iti poate face ceva construit de diavol?) Ma simt inca in razboi. Poate ca voi plati si ce am scris acum, dar si un singur om daca va deschide ochii… merita. Doamne ajuta!

  7. viatalatara permalink
    Februarie 17, 2009 2:39 pm

    Aurel: in primul rand, sa ma ierti, dar vreau sa te intreb daca ai copii si daca da, ce varste au?

    Crede-ma, este extrem de usor sa vorbesti despre asemenea subiect cand nu te „arde”. Poti spune: da, e bolnav, ii dau cimbrisor. Sau ma rog pentru el.

    Ai copiii? I-ai vaccinat? Stii ce contine un vaccin? Sau, in general, stii ce contin medicamentele pe care i le dai? Sau i le dai asa, ca a spus medicul de familie?

    Intreb, pentru mine sunt foarte folositoare aceste marturii ale unor parinti curajosi!

  8. viatalatara permalink
    Februarie 17, 2009 2:52 pm

    Elena, iti multumesc ca ai intervenit. Toate experiente voastre sunt foarte pretioase si m-as bucura sa imi scrieti cat mai multi.

    Daca ai citit toate cele trei subiectele ai fi vazut ca am pus si aceasta problema, a ramurii din homeopatie care doreste sa trateze si bolile sufletului (este o ramura, banuiesc, pentru ca nu a fost infiintata de Hahnemann, ci de Kent). Sunt convinsa ca sunt homeopati care o folosesc, nu ma indoiesc, tocmai de aceea am spus ca sunt foarte rezervata fata de medicii pe care nu-i cunosc. Dar, le fel de convinsa ca sunt si homeopati „curati”. Nu cred ca cele spuse de tine se pot aplica tuturor, 100%. Faptul ca ai cunoscut un homeopat „ortodox” care se purta asa nu inseamna ca automat sunt toti, la fel. Cel putin medicul meu nu face parte din aceasta categorie.

    Nu stiu ce sa spun despre cele scrise de tine, voi ruga sa iti raspunda cativa din prietenii mei care folosesc homeopatia de mai multa vreme. Ca ajungi sa folosesti mai multe remedii, in timp, poate fi pana la urma ceva normal, pentru ca orice om nu face in viata o singura boala. Nimeni nu are in casa doar paracetamol, de exemplu, nu-i asa? Te mai doare si burta, nu doar capul. In fine.

    Pe de alta parte, ma gandesc daca nu cumva cele povestite de tine sunt un pic exagerate. Un copil are cosmaruri de la un remediu? Nu spun ca nu s-ar putea. Dar ma gandesc ca se poate intampla si din alte cauze, nu? Asadar, lasa-ma sa ma indoiesc un pic de cele spuse de tine, in ciuda intentiei bune cu care sper ca ai scris.

    Or fi si medici care folosesc remediile in acest fel. Dar tu nu faci decat sa-mi intaresti cuvantul prin care am spus ca NU recomand ORICE medic.

    Cum ar fi, cele scrise de tine sunt interesante, permite-mi sa le folosesc in episoadele urmatoare despre homeopatie – pro si contra. Multumesc!

  9. Aurel permalink
    Februarie 17, 2009 3:17 pm

    Da. am copii. Cel mic a fost vaccinat la varsta de 1 an cu vaccinul ce se administreaza la 6 luni (cel cu hepatita B). Nu stiu cum se numeste.
    Cel mare n-a avut reactii dar cel mic a avut reactii extreme. A facut febra de 40 grade, poate chiar mai mult – n-am avut curajul sa-l innebunim si cu termometrul. Medicamentele piretice avute prin casa (supozitoare, nurofen) isi faceau efectul pe durata mica iar febra aparea din nou. Avea varsaturi si diaree. Nu ne-am panicat prea tare. Simptomele astea au venit a doua zi dupa vaccin. Pentru ca era sfarsit de saptamana am asteptat pana luni pentru a merge la doctorul de familie. Pana luni administrarea antipireticelor a inceput sa aiba efecte urate: cand isi faceau efectul aduceau copilul la hipotermine: era vanat-verziu. Medicul de familie s-a speriat vazandu-l si ne-a trimis rapid la urgente-pediatrie. Au vrut sa il interneze dar nu l-am lasat. Ni l-au lasat acasa cu tratamente de marire a absorbtiei intestinale, ceai indulcit, si cearceaf umed pentru scaderea temperaturii. Ajunsi acasa copilul din verde cum era cu doua ore in urma a ajuns iar la 40 grade. Sotia l-a dezbracat si l-a invelit in cearceaf umed si acoperit cu patura. Temperatura i-a scazut si in 10 minute copilul dormea bustean. A dormit 5 ore legate pentru prima oara in ultimile 5 zile. Dupa doua zile manca bine si ii revenise buna dispozitie. Toata treaba a durat o saptamana.
    De atunci am refuzat a-i administra si celelalte vaccinuri. Sper sa putem face fata presiunilor si de acu incolo.

    Am spus astea pentru ca ma ‘arde’ si pe mine. Si mai ales ca vad prea multa deznadejde in jurul meu. De multe ori ne speriem de un drob de sare pus pe lavita. De multe ori ne panicam si nu mai rationam corect. Corpul uman (chiar si al micutilor) are putere de reparatie. Medicamentele ce le administram sunt uneori folositoare intr-o parte si in cealalta lasa urme adanci.
    Singurele lucruri verificate de mii de ani sunt ceaiurile medicinale si alimentatia sanatoasa. In altele nu am incredere asa de mare. De multe ori este suficient sa lasi organismul sa faca febra pentru a omori virusii/bacteriile. O febra de 39 grade este in regula. Putem sa ne lasam copiii sa se obisnuiasca cu ea si nu trebuie sa-i imbuibam cu medicamente. La copiii mei a functionat.
    De multe alte ori organimsul respinge orice mancare. Mancarea necesita energie de la stomac, de la glande, de la ficat, etc. Este mai bine ca aceasta energie sa fie pastrata pentru apararea sa. Daca un copil nu are nevoie de mancare in timpul bolii este un lucru normal. Nu trebuie panica pentru asta. Dimpotriva: copilul are nevoie de siguranta, de liniste.

  10. Elena permalink
    Februarie 17, 2009 4:00 pm

    Nu este vorba despre o ramura a homeopatiei care doreste sa trateze si sufletul. Acest lucru se refera la toate remediile homeopate. Eu n-am citit carti care sa fie contra homeopatiei de m-am lasat de ea, ci pentru. Adica tratate homeopate. Fiecare remediu este descoperit in acest fel: se administreaza persoanelor sanatoase si el dezvolta o serie de tulburari atat fizice cat si psihice. Nu poti lua de la un remediu doar partea fizica, pentru ca n-ai cum. Cei care au studiat homeopatia si o aplica stiu asta foarte bine.
    Am sa dau si o explicatie a faptului ca sunt oameni care o practica cu toate ca stiu ce presupune. Puterea corupe la toate nivelele. Puterea de a te juca cu viata omului, de a obtine rezultate spectaculoase e foarte tentanta. Pentru fiecare slabiciune a noastra ni se pregateste de catre cel rau calea potrivita. Masoneria cu asta prinde oamenii, cu puterea. Deci e normal ca o chestie derivata din ea, acolo sa bata.
    Cat priveste Belladona, luati o Materia Medica si vedeti care sunt simptomele pe care le are cineva care ia remediul. Si nu numai asta, ci si altele. Ati inceput sa studiati fenomenul. Studiati pana la capat, cu mintea deschisa si cu rugaciune la Dumnezeu. Va veti speria de ce veti gasi.
    Despre doctorii homeopati… Nu e vorba despre unul. Am avut tangenta cu cei mai „buni” homeopati din orasul meu, care nu e mic. Toata floarea cea vestita… Probabil ca daca veti vrea sa vedeti niste lucruri le veti vedea si la al dumneavoastra.
    Acuma, privind problema din alt punct de vedere: de ce ni se da unora dintre noi sa ne confruntam cu aceste lucruri? Pentru ca nu e in regula nici cu noi ceva, si acel ceva este frica de suferinta si de cruce. Am face orice sa ne fie bine. Vrem sa ne mantuim fara sa suportam nimic rau. Asta ne face ca atunci cand suntem raciti sa nu avem rabdare sa lasam organismul sa isi faca treaba ci ii dam in cap. Cum? Organismul face febra ca sa elimine microbii, noi taiem febra. Organismul produce mucozitati pentru a curata locul in care sunt microbi, noi vrem sa ne curga nasul si punem picaturi. Si atunci ne miram ca noi si mai ales copiii nostri nu mai au imunitate. In foarte putine cazuri in care se iau antibiotice e nevoie de ele si cu toate astea ne indopam cu ele. Ne doare capul… repede un paracetamol, un algocalmin. Cititi prospectul si vi se ridica parul in cap. Cazurile in care beneficiile administrarii unui tratament depasesc raul pe care ni-l facem sunt foarte putine. Si s-a ajuns la ele pentru ca intr-adevar avem niste organisme complet obosite de viata la care le supunem constient sau mai putin constient. Ganditi-va ce bem, ce mancam, ce respiram…
    Cum spuneam si mai sus, am ezitat inainte de a scrie ceva, fiindca nu tin sa intru in polemica cu nimeni, dar am simtit ca e de datoria mea sa spun ceea ce stiu, indiferent daca asculta cineva sau nu. Iertati.

  11. viatalatara permalink
    Februarie 17, 2009 4:01 pm

    Aurel, asa este. Suntem bolnavi de deznadejde. Suntem o generatie de parinti disperati. La primul semn de boala, ne ia cu ameteli. Comparatia cu drobul de sare este foarte justificata, cel putin in cazul meu.
    Pe de alta parte, nu trebuie exagerat nici in „linistea” excesiva. Poate fi o dovada de inconstienta, uneori. Sau gresesc. Nu imi dau seama.
    Medicamentele nu sunt rele in sine. Felul in care noi ne raportam la ele cred ca este gresit.

  12. viatalatara permalink
    Februarie 17, 2009 4:23 pm

    Elena, sunt perfect de acord cu ce scrieti in partea a doua a mesajului. Daca va uitati cu atentie, veti vedea ca am scris in acelasi timp, acelasi lucru. Suntem o generatie care fuge de cruce. Dar, totusi, ma intreb care este dreapta masura? Sa nu ne mai tratam deloc, cu nimic? Avem atata credinta?

    Despre prima parte a mesajului, eu continuu sa cercetez. Este foarte obositor, epuizant de-a dreptul. Nu sunt de meserie, ba chiar, om de litere, tot ce tine de biologie imi da dureri de cap 🙂 Dar vreau sa stiu.

    Iata Materia Medica on-line: http://www.homeopatie.ro/index.php?option=com_content&task=category&sectionid=1&id=16&Itemid=31&limit=50&limitstart=100 probabil o varianta prescurtata, pentru ca nu scrie la Belladona ceea ce ati scris mai sus. Eu stiam ca remediile homeopate nu au efecte secundare. Citesc in continuare. Astept si alte pareri!

    Multumesc.

  13. Adriana permalink
    Februarie 17, 2009 5:48 pm

    eu am folosit homeopatia pe vremea cand auzisem ca e ceva natural. am folosit-o cu toata increderea ca e ceva eficient si nedaunator, si am fost foarte dezamagita, n-a avut niciun efect. pe urma am dat intamplator despre discutii in legatura cu originile ei si cu faptul ca un crestin ortodox n-ar trebui sa foloseasca asa ceva si am renuntat fara nicio urma de regret. faptul ca sunt si parinti care folosesc homeopatia, poate fi si pt ca au facut ca mine,au auzit ca e o metoda naturista de tratament si au zis ca e ok, fara sa studieze problema mai aprofundat. si nici faptul ca medicina alopata e asa cum e nu e un motiv sa recurgem la tratamente controversate care ne pot face rau si fizic, dar mai ales sufleteste. atat timp cat nu s-a demonstrat cum functioneaza si sunt atatia parinti care trag semnale de alarma, eu prefer sa nu risc.si decat sa folosesc bilutele astea care sunt cam la fel de ciudate ca si medicamentele alopate (dupa cum bine spunea Aurel:”provin toate din natura.Si unele si altele sunt sunt extrase din pamanturi (ex. argila) si din resturi umane (celule stem, tesuturi ombilicale, lichid amniotic, fetusi avortati prin ucidere sau avortati fara interventie) si tesuturi animale (limfa de vite, rinichi de animale, glanda tiroida de vita, etc).”), mai bine folosesc plante pur si simplu si in cazuri extreme folosesc mai bine alopate decat homeopate. prefer sa folosesc ceva care poate dauna fizic, decat ceva care poate dauna si fizic si sufleteste. ce spune Elena nu sunt exagerari, fi foarte atenta ca homeopatia chiar e periculoasa. nu stiu de ce, dar am impresia ca ti-ai facut deja o parere pro, chiar daca incerci sa fii obiectiva si tinzi sa ignori mesajele care trag semnale de alarma. atata vreme cat homeopatia asta are un fundament paganesc, chiar daca o practica un doctor ortodox, nu are cum sa faca bine pe termen lung

  14. Februarie 17, 2009 10:32 pm

    Ce este cu homeopatia?! Unde alopatia [sistemul obisnuit de tratament numit astfel in opozitie fata de homeopatie] timp de cinci saptamani nu a avut succes, ea a avut efect simtitor in jumatate de zi. Trebuie sa-i ridicam un monument.

    Homeopatia poate ajuta in toate bolile, dar trebuie sa nimereasca medicamentul potrivit. Si il poate nimeri dupa simptome sau dupa felul in care se manifesta boala. Prin homeopatie te poti vindeca, fara sa-I vezi pe doctor, prin intermediul corespondentei.

    Sfantul Teofan Zavoratul

  15. Elena permalink
    Februarie 18, 2009 11:10 am

    Nu stim in ce etapa a vietii lui a scris Sf. Teofan lucrurile acestea. E ca si cum am da citate din Saul inainte de a fi Sf. Apostol Pavel, sau din talharul ce va deveni mai tarziu Sf. Moise si exemplele pot continua.
    Iata un alt citat din Sf. Teofan Zavoratul:
    „Să vă mântuiască Domnul. În ce priveşte faptul că v-aţi hotărât să primiţi Sfântul Maslu, este un lucru foarte bun. Această Taină ar trebui să fie pentru creştini singurul mijloc de tratament în boli. Să vă ajute Domnul.”
    Si un altul:
    „Doctorul nu vindecă prin sine, ci Dumnezeu vindecă prin el. Dumnezeu dă insuflare doctorului, şi doctorul prescrie doctoria potrivită. Iar când Dumnezeu nu ajută doctorului, nu ştiu de poate nimeri vreun doctor doctoria potrivită. Cereţi ajutorul doctorului, dar totodată mai vârtos rugaţi pe Domnul şi pe sfinţii Lui să-i dea înţelepciune doctorului. Şi cereţi mijlocirea oamenilor bineplăcuţi lui Dumnezeu şi faceţi tot ce fac oamenii evlavioşi în atare împrejurări (numai la vrăjitoare să nu mergeţi).” (Oare am putea sa-l includem aici si pe alchmistul Hanemann?)
    Si inca unul:
    Nu ştiţi dumneavoastră unde este ascuns ajutorul lui Dumnezeu pentru sora dumneavoastră. Poate că Dumnezeu a găsit de cuviinţă ca ea să fie bolnavă fiindcă acest lucru e pentru ea mântuitor. Şi atunci ea va rămâne bolnavă toată viaţa sa, ca să se mântuiască. Sau Dumnezeu i-a trimis această boală pentru o vreme, ca să pună la încercare credinţa ei şi a părinţilor ei. Numai Dumnezeu ştie cum stau de fapt lucrurile. Boala nu este un semn al lepădării de către Dumnezeu. Dimpotrivă, este un semn al milei lui Dumnezeu. „

  16. Aurelia N permalink
    Februarie 18, 2009 1:42 pm

    Fetita mea a avut ceva probleme in ultima vreme, digestive si respiratorii. Problema digestiva s-a tratat, dar pt o perioada va mai fi sensibila, in sensul ca de la ‘dulce’ poate sa revina diareea.
    Peste aceasta sensibilitate digestiva a venit o brosita cu tuse productiva. Mi-au fost recomandate expectorante peste expectorante – toti parca erau surzi cand le spuneam ca se deranjeaza usor la burtica (vorbeam in totala cunostinta si experienta). Dupa o saptamana de tratament, tusea productiva nu se ameliora.Mi s-a prescris sirop de tuse homeopat. Zic, stai ca asta e bun. Uit sa intreb medicul daca are si zahar (doar ii spusesem ca ne chinuim sa ne refacem burtica), uit sa intreb si farmacista. Ajung acasa, citesc prospectul: zahar. Nu-l deschid si continui sa-i dau ce ii mai dadusem, incerc sa-i dau si ceai de cimbrisor (mai greu acceptat).
    Aseara, in urma celor citite aici, ma uit din nou pe cutia de „sirop homeopatic” … contine, ca si cele alopate, benzoat de sodiu …
    Si tot pana a citi aici, as fi zis ca sunt pro homeopatie, teoretic, caci n-am dat nimic copilei.
    Mi-am adus aminte si de o discutie purtata cu vreun an in urma cu medicul nostru pediatru: mai degraba ar opta pentru medicina naturista, decat pt homeopatie. N-am provocat-o la a-mi spune mai multe, acum inteleg cumva reticenta.
    Mi-e teama ca lumea homeopatiei e mai … ascunsa: pot stii oare ce se afla in cutiuta, in afara de acele granule?! Eu cred ca si aici exista interese financiare, reclame stiu ca isi faceau si ei unor produse de sezon.

    Si mai aproape de subiect: ma sperie sa vad imbunatatire senzationala, o trecere brusca a organismului de la stare de rau la stare de bine. Organismul stie sa lupte, are masurile lui de aparare, de lupta si de refacere, numai noi trebuie sa avem … rabdare si intelepciune.
    Rabdare cu cel bolnav, rabdare cu noi insine!
    Sa ne rugam la bunul Dumnezeu sa ne lumineze mintea!

    p.s. intr-un final am gasit sirop naturist (cu extract de iedera) fara zahar, care a dat rezultate in 3-4 zile!

  17. Februarie 18, 2009 2:45 pm

    Daca Sf. Teofan Zavoratul s-ar fi razgandit cu privire la homeopatie, ar fi aparut in una din scrierile sale. Dar nu apare nicaieri asa ceva, din contra, am mai gasit un pasaj unde recomanda si niste remedii anume.
    Ma indoiesc ca un sfant care a fost atat de atent in tot ceea ce a invatat pe altii nu ar fi spus nimic daca ar fi considerat ca s-a inselat cu privire la homeopatie.

    Nu vad cu ce anume contrazic pasajele indicate de tine folosirea homeopatiei.

    Referitor la influenta sufleteasca, orice medicament, alopat sau nu, are o influenta sufleteasca, deoarece boala afecteaza omul in intregul sau, nu doar un organ anume.

  18. Elena permalink
    Februarie 18, 2009 3:20 pm

    Vad ca nu vezi. 🙂 De exemplu cand spune ca pentru un crestin Sf. Maslu ar trebui sa fie singura terapie, sau cand spune sa nu te apropii de cele vrajitoresti, iar Hanemann a fost si alchimist si mason. Nimeni nu vede si nu aude decat atunci cand vrea. De aceea in Evanghelie apare atat de des: „cine are urechi de auzit, sa auda”. Este dreptul tau sa vezi ceea ce vrei sa vezi.
    Acum trei ani am fost la Pr Iustin Parvu si l-am intrebat daca e bine sa spun si la altii ceea ce cred eu despre homeopatie si mi-a zis: „Da, trebuie sa spui.” Si a mai zis: „Homeopatia ii face pe oameni sa creada ca nu pot fara ea.” De atunci i-am urmarit pe prietenii mei care inca mai apeleaza la ea (din fericire tot mai putini), intr-adevar li se pare ca e singura solutie, ca in rest nu exista vindecare, ca orice alt tratament e fara folos, isi suna doctorii homeopati la orice ora (acestia le intretin cu drag panica). O prietena fiind la mare a cerut familiei sa ii trimita cu trenul urgent din celalalt capat al tarii noul remediu pe care i-l prescrisese doctorita copilului pentru o simpla raceala. Iti venea sa o scuturi sa se trezeasca. Cam asta a fost si rolul demersului meu, de a trezi cu drag pe cel ce se vrea trezit, pe cel ce vrea sa iasa din plasa. Dumnezeu sa ne miluiasca pe toti

  19. Februarie 18, 2009 4:35 pm

    si inventatorul paracetamolului a fost vreun sfant cumva ?:)

    o fi fost Hanemann alchimist si mason, dar el nu a inventat homeopatia, ci doar a structurat ce se cunostea deja.

    Referitor la Sf. Teofan, este unul din Sfintii mei preferati, si ii cunosc destul de bine scrierile. Intradevar, spune ca pentru crestini Sf. Maslu ar trebui sa fie singura terapie DAR CONTINUA

    „A ne trata nu este pacat si fata de acest lucru nici nu trebuie sa existe vreo problema. Insa faptul ca multi nu s-au folosit de acest mijloc datorita credintei si pentru rabdare nu este lipsit de valoare. Trebuie numai ca apoi sa si rabdam cu blandete pentru a nu ajunge la cartire. Cartirea este pacat. Cine nu simte curajul, precum facem noi toti pacatosii, mai binc sa apeleze la doctori, asteptand in acelasi timp ajutor de la Dumnezeu: caci El ii invata pe doctori.”

    oricum, ai subliniat foarte bine „am intrebat daca e bine sa spun si la altii ceea ce cred eu despre homeopatie”. E vorba de ceea ce crezi tu, nu de ceva incontestabil.

    Sunt sigura ca esti o crestina ravnitoare, si am citit cu atentie tot ce ai scris, dar pentru mine personal parerea Sf. Teofan primeaza.

    personal nu sunt „fan” homeopatie( folosesc la copiii mei si tratamente alopate, si homeopate), dar nu sunt nici contra ei, din motivele mentionate.

    faptul ca Hanemann a fost mason nu e un argument pentru mine ca sa resping tratamentele homeopatice.Cum spuneam, inventatorii sau dezvoltatorii alopatelor n-au fost niscai sfinti, ci majoritatea erau/sunt atei sau agnostici. Asta nu cred ca impiedica pe vreun ortodox sa le foloseasca inventiile.

  20. elena permalink
    Februarie 19, 2009 8:10 pm

    Hm.. sa intervin si eu. Am terminat facultatea de farmacie acum un an si jumatate. La sfarsitul liceului ma imbolnavisem pe fond nervos si in anul 1 de facultate am inceput un tratament alopat. Nu vreau sa dau prea multe detalii despre boala mea. Tot in anul 1, la sfarsit, am cunoscut o farmacista care vroia mult sa se reprofileze pe medicamentele naturiste si homeopate si sa lase la o parte ori de cate ori era posibil alopatia. Lasand acest aspect al o parte si ideile ei new-age-iste, ne-am imprietenit si tinem foarte mult una la cealata. Eu abia invatam despre homeopatie, dar deja stiam ca parintele Paisie o condamnase. Nu i-am zis nimic despre asta, insa ea facuse cursuri de homeopatie (care la facultatea de farmacie sunt inexistente) si ii ceream mereu sa-mi impartaseasca ce invatase. In acea perioada copilul ei era sugar si vedeam ca trata diverse afectiuni cu acele mini bombonele de lactoza. Eu stiam despre principiul dilutiilor (de la scoala) si am intrebat-o cum de nu ii da solutii si ii da aceste forme farmaceutice solide. Mi-a raspuns ca sunt impregnate cu acele solutii si ca dilutia era esentiala… (totlusi, bebelusului i le dadea dizolvate usor in apa sau in laptele ei si spera sa nu fie afectat efectul acestor bombonele). Ce vreau sa spun este ca atunci am vazut prima data cum arata acele remedii homeopate si am inteles ca probabil sunt produse la scara industriala, de masini si nu de oameni. Am intrebat-o despre procesul de productie in laboratoarele Boiron. Mi-a spus ca extractul initial este diluat si „dinamizat” prin lovire de niste suprafete tari, in mod ritmic, „ca la un ritual”.. cred ca a pomenit si ceva de incantatie, totusi mi-e greu sa plasez aceste incantatii intr-o hala de productie. Marturisesc ca asta e strict ce mi-a spus ea face to face si nu am pretentia ca e chiar asa. Atunci mi s-au intarit convingerile ca parintele Paisie avea probabil dreptate. Am vorbit si eu cu parintele meu duhovnic si cu parintele cu care facusem religia in liceu, pentru ca ea insista ca problema mea de sanatate se poate rezolva homeopat. Intr-un final am hotarat sa pornesc cu Dumnezeu inainte, la sfatul duhovnicului si sa incerc si aceasta abordare. Am facut tratamentul timp de 6 luni, imp in care nu s-a rezolvat nimic, insa nici nu stiu daca s-a agravat ceva, nu am observat acest lucru din analize; avand in vedere ca nici tratamentul alopat nu facea nimic bun (insa efectele secundare erau raportate), am ales sa incerc si asta, dar cu grija, spovedindu-ma si impartasindu-ma mai des.

    Concluzia mea: mi-as dori tare mult sa fie problema medicilor care folosesc gresit homeopatia, dar daca este problema prepararii acestor medicamente? Poate ca Sf Teofan si alti sfinti le preparau chiar ei, noi luam ce gasim pe piata…

    Draga Anca, te rog, informeaza-te si in legatura cu acest aspect.
    Va imbratisez pe toti in Hristos!

  21. viatalatara permalink
    Februarie 19, 2009 8:18 pm

    Citeste te rog si episodul 7 din acest serial 🙂 Iti va raspunde foarte clar.

    https://viatalatara.wordpress.com/2009/02/19/ce-stim-despre-homeopatie-7/

  22. Februarie 19, 2009 11:44 pm

    Pai oameni buni, indraznesc si eu o parere.
    Zic din capul locului ca am folosit cu succes remedii homeopate pentru ca sunt o cale de a ne trata, noi – cei care nu avem destula credinta sa nu apelam niciodata la niciun fel de tratament in caz de boala. Pentru ca nu au efecte secundare si pentru ca chimicalele extrem de invazive din medicamentele clasice imi fac mai mult rau. Folosesc, insa, si medicamente alopate. Nu pledez pentru niciunele si respect parerile tuturor oricat de fantasmagorice imi par.

    Nu intru in multe detalii, dar pt mine e cu desavarsire pureril si stupid – iertati-ma – argumentul ca nu e de folosit homeopatia pt ca inventatorul ei a fost mason. Dar inventatorul Nurofenului stie cineva cine si cum e? Sau al Tylenol-ului sau al Saprosanului? Sau al mustarului, al pateului!?! Or fi fost crestini practicanti? Iar daca nu au fost, faptul ca noi consumam acestea, insemna ca nu ne mai mantuim? S-a dovedit ca unele chimicale folosite in multe alimente genereaza adictie. Altele au alte efecte mai mult sau mai putin cunoscute.

    Cred ca mai mult conteaza inima cu care le facem pe toate. Totul e sa nu ne pierdem in isterii:) O binecuvantare a duhovnicului, o ruga ca remediul ala sa-si faca efectul (fie ca e un pumn de chimicale ori niste granule sau tincturi) poate conteaza mai mult.
    Urmati sfatul duhovnicului si sa ne ingrijim fiecare de celelalte esentiale.

  23. Adriana permalink
    Februarie 20, 2009 11:46 am

    nu conteaza neaparat ca inventatorul a fost mason sau ateu, conteaza cum functioneaza. spuneti-mi si mie pe ce principiu functioneaza dilutiile astea infinitezimale.cum te face bine apa chioara, ca si homeopatii recunosc ca nu mai exista nici pic din substanta activa in dilutiile alea.din punctul meu de vedere nu conteaza cine o foloseste, daca e ortodox sau nu, conteaza ca folosind-o trebuie sa accepti ca functioneaza cumva, si singurele explicatii pe care le-am gasit sunt chestii din astea cu energii vitale si cu dumnezeul care e o substanta omogena in legatura cu toate corpurile si de la care curge energia catre plante si energia asta se transmite si tot asa. ca ortodocsi puteti crede asa ceva? daca nu, atunci cum functioneaza?daca nu stim sigur ca e asa sau nu, merita sa riscam mantuirea pentru sanatate?

  24. viatalatara permalink
    Februarie 20, 2009 11:53 am

    Adriana, exista substanta activa in remedii, care reprezinta informatia energetica din plante. Fara nici o legatura cu bioenergia (desi sunt homeopati care le amesteca, dovada sursa citata de tine), energia exista in natura, a fost lasata de Dumnezeu. Fizica o demonstreaza.

    citeste, te rog, capitolul 4: https://viatalatara.wordpress.com/2009/02/19/ce-stim-despre-homeopatie-4/ si 5: https://viatalatara.wordpress.com/2009/02/19/ce-stim-despre-homeopatie-5/

    Dupa logica asta, tot ce nu se vede cu ochiul liber nu exista? Nu asta spuneau materialistii? Ca totl se reduce la atom?

    Cu putina rabdare, vei parcurge toate informatiile puse aici (si mai ales, te rog sa vezi si filmele lui Bruce Lipton, sunt exact pe aceasta tema) si apoi te rog sa imi spui daca vezi la fel problema.

    Multumesc!

  25. Decembrie 7, 2009 10:53 pm

    Doamne ajuta!
    Acum am descoperit si eu discutiile voastre care vin si in ajutorul cautarilor mele .
    Am auzit de Parintelui Paisie ca nu ar fi de acord cu homeopatia dar ce am citit eu era o brosura de 30 pagini scrisa de un autor necunoscut in care blama tratamentul homeopat.Nu stiu daca mai exista si alta carte .
    In ceea ce priveste Hahnemman vad ca multi contesta homeopatia si pentru ca fondatorul ei a facut parte din randurile francmasoneriei.Dar cred ca putini stiu ca admiterea in aceasta grupare s-a facut pentru a putea deveni medicul si bibliotecarul lui Brukental atunci cand Hahnemman a locuit la Sibiu timp de doi ani.
    Ulterior ,mai ales dupa ce Hahnemman incepe sa trateze homeopat si isi prepara singur remediile va fi obligat sa se mute dintr-o asezare in alta pentru a-si putea intretine familia numeroasa si datorita „colegilor ” alopati si farmacistilor carora le face concurenta.
    Cea mai mare parte a vietii a trait-o in saracie si mutandu-se de colo colo, ceea ce ma face pe mine sa cred ca nu prea a fost sustinut de francmasoni, poate din contra.

  26. Decembrie 10, 2009 3:35 pm

    Scuze l-am botezat pe Hahnemann.

  27. Lanna permalink
    Decembrie 18, 2009 10:13 am

    Imprejurarile in care a aderat la masonerie nu stiu daca-s chiar semnificative( impins de ,,saracie ” si nevoie?!), mai important este faptul ca Hahnemann era adeptul filosofiei mesmeriene , care sustinea existenta energiei vitale, ( numite de el ,,magnetism animal”) , ca fiind ceva invizibil desigur, care circula prin univers dupa niste legi necunoscute si care anima, adica insufleteste materia , deci o face sa fie vie. Homeopatia sustine ca poate manevra aceasta ,,energie” si o poate modela sau stapani, prin ,,remediile” respective, vindecand modificarile acesteia care ar sta la baza anumitor simptome. Tot esafodajul teoretic al homeopatiei actuale se bazeaza in esenta pe aceste teorii ezoterice , intalnite si in filozofiile asiatice care explica terapiile bioenergetice , presopunctura, acupunctura. Poti citi oricate materiale vrei despre acestea, pe internet. Pretentia ca putem manipula forta ( energia) vitala , in afara oricarei legaturi cu Creatorul ei, este cam obraznica, iar vindecarea prin ,,cuantele” de energie sau ,,informatie” din patilele homeopate este ca si cum am pretinde ca stim ce este sufletul si-l putem repara prin extracte de plante ! Autosugestia este insa benefica si de aceea , cine vrea, poate sa inghita ce vrea , si se va simti temporar mai bine. Lasa-i pe homeopati sa traiasca si ei , ca au familie de intretinut, deci castiga si ei cum pot…

  28. Delia permalink
    Ianuarie 22, 2013 8:28 pm

    @ Elena: Pot confirma dar si infirma ceea ce spui…Prima oara cand am luat homeopate a fost acum 7 ani: Oscilococcinum. Nu stiam ce e, credeam ca e naturist. De atunci nu am mai racit. Nu am mai avut probleme de santatate.

    Acum 3 ani am inceput sa fac niste crize oribile de spasmofilie, cu atacuri de panica si tot tacamul ( fara somn, stress continuu, palpitatii,mi se inclesta tot corpul). M-am dus la o doctorita alopat care mi-a facut toate analizele posibile.Nu a gasit nimic, in afara ASLO. Si mi-a dat antibiotice (ASLO se face daca ai simptome, ori eu nu aveam, deci candva am fost infectata cu streptococ – in copilarie mi s-a spus). Antibioticele nu mi-au fost bune, trebuiau altele din Austria….Nu am gasit asa ca m-am dus la homeopat.

    Am luat Streptococcinum si mi-a scazut destul de mult ASLO. Problema e ca , eu fiind alergica la antibiotice, am facut o candidoza bucala de toata minunea si a trebuit sa imi intrerupa tratamentul cu Streptococcinum pentru a-mi da altul pt candidoza. DAR!! m-a trimis la un medic alopat pentru a confirma candidoza si pentru a-mi alege eu tratamentul. Acolo s-a confirmat si doctorita alopata mi-a zis” ori iei tratamentul meu , ori pe al medicului homeopat, nu conteaza”. Eu am luat jumate -jumate si mi-a trecut. Apoi am continuat cu cel pt Aslo, dar in tot timpul asta ma inclestam , faceam crize de panica, ma sufocam, nu stam singura, nu mancam, eram VARZA. Am fost si la psiholog, degeaba. La psihiatru , domnul a fost sincer cu mine ” nu vreau sa te fac o leguma prescriindu-ti tratament, esti prea tanara.Mergi, plimba-te, bucura-te de viata, eventual fa psihoterapie, e pacat sa iti dau medicamente”.

    I-am zis asta medicului homeopat si din nou am intrerupt tratamentul pt ASLO inlocuind cu Silicea si pe parcurs le-am tot schimbat.( da, am o farmacie intreaga, e adevarat ce spune Elena aici). Astea erau ca sa nu ma mai inclestez. Pe langa asta facea si un fel de terapie cu mine si ma punea sa imi amintesc chestii din copilarie care m-au marcat. Doar ca el, imi prescria , pe langa bilute si ceva siropuri de la PlantExtract. Tot apareau alte simptome, insomnii mai dese.Pt astea mi-a dar Tei Argintiu de la Plant Extract, nu bilute.S-au intensificat palpitatiile si inclestatu, mi-a prescris Magnerot. Incepusera sa ma doara rinichii (cum a spus si Elena, doar ca eu umblam desculta pe gresie si nu beam apa ) mi-a prescris Extract de muguri de pin cred, ceva pt rinichi oricum. Deci cand apareau simptome din astea imi nu imi da homeopate.
    Bilutele ma ajutau sa ma desclestez mai repede. Era cumplit sa stau cu corpul incovoiat si inclestata.Am facut si in fata lui o criza din asta: tetanie. Mi-a dat cu spray mentolat, un tub de zahar si bilutele alea si mi-am revenit.

    Intr-adevar au mai venit si alte simptome ciudate: tuse 2 luni fara sa stie cineva de ce. Dar medicul m-a trimis sa fac teste peste teste si apoi m-am tratat cu ceai Plamanarica de la Fares. ( a fost o iritatie a bronhiilor in final s-a stiut).

    Apoi, la emotii au inceput sa imi apara pete pe piept. Medicul a zis ca e in regula, o sa treaca, nu am luat tratament. Da mi se parea ciudat si cum inca eram paranoica si imi cautam boli, m-am dus la cel mai bun cardiolog sa imi fac Ekg. Acolo tremuram si mi-au aparut petele pe piept in fata doctoritei si mi-a zis” vai dar ce anxioasa esti” si mi-a explicat in termeni medicali, stiintifici si pe intelesul meu despre ce e vb. Nimic ciudat de altfel.

    Pe parcursul vizitelor la cabinetul medicului homeopat, imi tot da de inteles ca trebuie sa imi gasesc un duhovnic si sa ma spovedesc. Cand mergeam la el aprindea tamaie, ma lua mai in gluma mai in serios, cand ii ziceam ” of, nu inteleg de ce dau din una in alta”, el imi zicea sub forma de gluma” pacatele”.

    Dupa ce plecam de la el din ce in ce mai des mi-a venit in gand ca trebuie sa ajung la o Biserica.Nu ma mai spovedisem de ani de zile. Mi-am gasit un duhovnic, am facut ce mi-a spus, incerc sa ma tin in continuare. Simptomele au disparut, nu mai fac atacuri de panica, nu ma mai inclestez.

    Deci, da, Elena! Au aparut tot felul de dureri si de simptome, dar ma intreb…care sa fi fost cauza adevarata a lor? Inclin spre pacatele mele, ”Sabia LUI atarna asupra mea”. Doar la Biserica am inteles acest lucru. Dar asta poate sa fie amestecata si cu bilele homeopate??!!

  29. Delia permalink
    Ianuarie 22, 2013 8:29 pm

    Probl. e ca acum trebuia sa continui cu Streptococcinum pana in primavara dar….nu mai iau nici un ratament. M-a pus putin pe ganduri ce a spus Elena.

  30. Delia permalink
    Ianuarie 22, 2013 8:30 pm

    A!Si inca ceva:mie homeoptul nu mi-a vb despre energii si nici nu a confirmat ca bilele trateaza energia si ca vinde sufletul…

Trackbacks

  1. Ce ştim despre homeopatie? (6) « Viaţa la ţară

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: