Skip to content

Mărţovalentinul

Februarie 14, 2009

Specie rara, pe cale de aparitie, mărţovalentinul se poate gasi la tarabe cu doua saptamani inaintea martisorului propriu-zis. Motivele sunt deocamdata necunoscute, dar se banuieste ca sunt mai degraba de natura economica decat traditionala. Sau, mai bine-zis, apartin noii traditii romanesti, consumerismul festiv. Din acest motiv, locul in care mărţovalentinul poate fi gasit este, desigur, muzeul traditiilor romanesti, cunoscut si sub numele de Muzeul Satului, impodobit cu ocazia acestei noi sarbatori nationale.

muzeul-satului

muzeul-satului9

Mărţovalentinul este dincolo de categoria esteticului si, cu atat mai mult, dincolo de valoare. El nu este frumos, sau urat, nici macar kitchos. El este doar roz. Sau rosu. Si mai ales, extrem de romanesc.

muzeul-satului2

muzeul-satului4

O caracteristica aparte a mărţovalentinului este aceea ca poate fi vazut

muzeul-satului71

baut

muzeul-satului5

gustat

muzeul-satului8

ascultat si dansat. Toate in acelasi timp!

muzeul-satului6

De asemenea, odata cumparat si/sau primit in dar, mărţovalentinul te va face instantaneu fericit. Vei sti, cu siguranta, ca esti iubit si/sau ai pe cineva de iubit, intr-un cuvant, nu esti singur. Pretul este atat de mic pentru o siguranta atat de mare!

muzeul-satului3

Hai la taraba de inimi! De vanzare pentru toate dimensiunile portmoneurilor si/sau sufletului. Pana astazi, la orele 17.00.

muzeul-satului1

10 comentarii leave one →
  1. Februarie 15, 2009 6:18 am

    Groaznic.

  2. alexa permalink
    Februarie 15, 2009 3:18 pm

    apreciez intentiile. Imi place si Muzeul Satului, dar cel din Bucuresti sufera putin la capitolul stil/autenticitate/sensibilitate. Vezi cei doi valeti de intampinare care au gasit si ei la teatru niste costume lucioase de inchiriat. Ce daca n-au nici o treaba cu traditiile romanesti . .
    Sa ne infloreasca dragostea!

  3. alexa permalink
    Februarie 15, 2009 3:21 pm

    nu mai pomenesc intrarea imbalonata . .

  4. irina flo permalink
    Februarie 15, 2009 10:24 pm

    ha, ha am fost si noi ieri la muzeu, nush’ de ce, ca daca stiam peste ce dam…of!
    M-au enervat mult mai ales „rapsozii” aia care abordau chiar mai multe genuri muzicale))… De martisoare nu mai vorbesc.
    Ne-am luat in schimb sirop de catina cu miere – excelent! Am vrut sa luam si niste placinte, checuri, cozonaci, dar pana am iesit noi din muzeu nu mai erau.
    Plimbarea prin muzeu ne-a prins insa bine, mai ales ca n-am fost decat (!) cu doi copii.

  5. viatalatara permalink
    Februarie 15, 2009 11:21 pm

    i-auzi! daca stiam 🙂

    rapsozii ne-au chiaunit, de-a drepul 🙂 nu imi vine sa cred ca inca se perpetueaza specia asta de tezaur folcloric… si ca lumea asculta.

    culmea comicului a fost ca ne-am gandit sa mergem la muzeul satului ca sa scapam de Valentine’s Day. trebuia sa-mi vezi faţa cand am ajuns in fata intrarii impodobita cu baloane roz.

  6. Februarie 15, 2009 11:50 pm

    oribil

  7. Februarie 16, 2009 9:40 am

    Cu siguranta a fost o expozitie avand motive pur economice si nu traditionale sau de alt fel. Si eu am fost printre expozanti (nu prea stiu daca sa ma bucur sau nu ca mi-am regasit felicitarile intr-un colaj mai sus). Expozantii, in ciuda motivului pentru care au fost chemati, au marturisit tot romanescul, tot ceea ce cunoastem dintotdeauna.. trebuia doar ignorata intrarea in Muzeu si ce afise mai intalneam. In rest, martisoare, papusi traditionale, etc.
    Doamne ajuta!

  8. viatalatara permalink
    Februarie 16, 2009 10:10 am

    Ena, iertare! 🙂 Marturisesc ca, initial, am vrut sa scriu si ceva frumos despre aceasta expozitie. Majoritatea obiectelor erau realizate de studenti si absolventi la Arte Plastice, unele mi-au placut in mod deosebit. Problema este ca, atunci cand am inceput sa scriu, am abordat articolul dintr-o perspectiva mai sumbra, care nu mi-a lasat loc si de laude la adresa unor expozanti. Mea culpa! Baloanele, concursul, evenimentul in sine erau de criticat. Faptul ca nu a fost un simplu targ, ci ca a avut loc cu aceasta ocazie „festiva”… Practic, nu pe expozanti i-am criticat 🙂 Mie imi plac targurile de genul asta, merg foarte des la ele tocmai datorita artistilor care expun.

    Asadar, multe tarabe (nu toate) aveau obiecte dragute. Florile presate, de exemplu, mi-au placut mult si mi-au dat idei de lucru cu copiii pentru primavara care vine.

  9. Februarie 16, 2009 10:36 pm

    Seara bună
    Cît de mult mi-a plăcut… taraba de inimi…
    Mulţumesc!
    Vă citesc
    Cele bune!

  10. viatalatara permalink
    Februarie 17, 2009 12:27 am

    Cred ca inimile alea de mancare merita o privire mai aparte. Canibalism spiritual, nu gluma!

Lasă un răspuns

