Skip to content

Life style

Februarie 8, 2009

Lifestyle este un cuvant care, la noi, a ajuns sa semnifice altceva decat inseamna. Se incarca simbolic cu rezonante care zgarie urechea intr-un mod placut si orbeste ochiul cu o aura gelatinoasa. In mod normal, toata lumea are cate un lifestyle. Atata vreme cat ai un life, il traiesti, firesc, in syle-ul tau, si asta ar trebui sa fie suficient. Problema apare atunci cand ai un life si ti se sugereaza ca il poti trai intr-un style diferit, ca si cum ai incalta un pantof cu un numar mai mic ca sa-ti sada mai bine rochia. Asta-mi aduce aminte de pantofii mei de mireasa, ca tot veni vorba, pe care i-am purtat doar in ziua nuntii si un pic noaptea, dupa care i-am abandonat pe sub masa. Pentru un lifestyle mai aerisit.

Ce ne facem cand lifestyle-ul oficial ne sugereaza subversiv sa ne traim viata intr-un anume fel, iar noi trecem la fapte fara a analiza fondul formei stramtului pantof? Mai abitir ca surorile Cenusaresei, macar de-am candida si noi la scaunul princiar. Incet, life-ul ni se schimba intr-un style impropriu, si suntem de-a dreptul fericiti sa vopsim gardul si sa spalam paharele pe dinafara, sa dam cu make-up pe negi si cu lipstick peste conturul natural al gurii. In sfarsit, am reusit sa scapam de noi insine! Am devenit altii. Ceilalti.

Un articol excelent despre o comunitate peste al carui life style traditional nu a intervenit lifestyle-ul oficial. Cu alte cuvinte, un stil de viata de luat aminte, daca nu si imprumutat la nevoie, ca de calchiat ar fi mai greu. Razvan Exarhu – Daca nu noi, atunci cand?

8 comentarii leave one →
  1. Maria permalink
    Februarie 9, 2009 1:19 am

    Bun articolul.Si exemplul cu satul respectiv rarisim.Nu, nu conteaza doar E urile si aerul curat.Mi-am pus in ultimul timp si eu mai des problema asta.Pentru ca incep sa ma gandesc la ce „life style” voi lasa „mostenire” copiilor mei.(am cam imbatranit se pare…)

  2. viatalatara permalink
    Februarie 9, 2009 10:22 am

    Ah, cateodata si „batranetea” asta are un gust mai deplin decat acriturile necoapte 🙂

  3. Ina permalink
    Februarie 9, 2009 5:58 pm

    Maria, tu spui ca ai imbatranit, si eu spun ca am devenit de moda veche:).

    Ma trage inapoi tot ce am trait in copilarie si povestirile mamei, despre copilaria ei; vacantele la tara, cu mamaliguta, lapte proaspat si alergat pe dealuri toata ziua. Mirosul de balegar, cucurigul cocosilor, carutele de pe drum, painea pe care ne-o aduceau cei veniti de la oras, traista plina de surprize a bunicului, obelele lui, painisoarele (ciuperci) lui pe care le frigeam direct pe plita, gutuile facute in rola de mama atunci cand afara tuna, fulgera sau ploua. Cand ploua, simt miros de gutuie coapta.

    Bunicii mei s-au tratat cu plante la fiecare boala, si si-au stiut timpul cand a fost sa mearga la Domnul. Batranii din tara in care traiesc, au un trai modern cu asistente langa ei, traiesc in conditii moderne si suferea de dementa.

    Doamne ajuta

  4. Maria permalink
    Februarie 10, 2009 9:29 am

    Cu mare drag ma gandesc si eu la vacantele petrecute la tara la bunici si la „stilul lor de viata”.Chiar cu mare, mare drag .Acel fel de a trai intradevar avea multe lipsuri din punctul de vedere al oamenilor de azi insa sigur nu ducea la dementa asa cum bine ai spus, Ina.Nu ajungeau la 50 de ani cu nervii tandari .
    Insa, este clar ca acum nici acolo la mine la tara de exemplu nu mai se traieste la fel. De loc. Vai, tinerii din satul bunicilor mei traiesc mult mai „modern” decat cei din Bucuresti. Si sunt si continuu nemultumiti de locul in care s-au nascut si traiesc.Asta este o mare capcana. (Cu „batranetea”, nu ma consolez eu usor.Daca mi-a „intrat” gandul…)

  5. Ina permalink
    Februarie 12, 2009 6:51 pm

    Maria, si eu am auzit de dorintele tinerilor de la tara. Imi amintesc ca Dan Puric spunea odata despre un batranel din blocul lui care planta trandafiri, acolo unde ceilalti din bloc aruncau mizerii. El curata mizeriile si se ocupa zilnic de trandafirii lui. Dan Puric spunea ca de la batranelul acela se reface Romania!

    Eu simt nevoia sa plantez trandafiri!

    Cat despre batranete, maica Siluana are cate ceva de spus. E frumoasa tare batranetea, scartaie genunchii si multe altele din trup, si asa se intelege mai bine psalmul 50:).

    PS: Si daca tot vin batranetele, trebuie sa vedem ce soiuri de trandafiri pregatim sa plantam:)

    Doamne ajuta

  6. mariana permalink
    Februarie 13, 2009 10:33 am

    Sotul meu azi planteaza bulbi de viorele (adusi din padurea de langa manastirea Caldarusani), a plantat sute de trandafiri in fata si in spatele blocului, bujori, augustine,arcade din crengute de forsythia.O face cu mare dragoste, o face pentru toti „puricii” care cred in refacere ! Sotul meu are 55 de ani, iubeste frumosul, familia si cauta de lucru. Are vreun Puric nevoie de priceperea unui astfel de om?

  7. treangelsmother permalink
    Februarie 13, 2009 12:31 pm

    Nu mi-ar fi stricat nici mie aci un tata sau un socru care sa se priceapa cat de cat la gradina … Imi pare rau draga Mariana ca nu imi permite bugetul sa il angajez pe sotul tau sa ma ajute la gradina … in afara de faptul ca probabil stati si departe … . Uneori se mai poate plati si in natura dar doar vara cand mai sunt legume sau fructe… sa imi spui daca doriti sa plantati si alte tipuri de flori cum ar fi narcise galbene sau zambile mov , am o multime de flori in curte… as putea sa mai ofer cate ceva … am adus si eu branduse de la padure si violete , sunt superbe si le am de cativa ani…

  8. viatalatara permalink
    Februarie 13, 2009 7:00 pm

    Sunt minunate toate aceste povesti. Oare noi vom avea ce sa povetim nepotilor? Sau va fi ceva de genul: „cand navigam pe net mi sa intamplat sa gasesc…”

Lasă un răspuns

