Skip to content

„Întoarcerea la Hristos” de Ioan Ianolide

Februarie 4, 2009
ioan-ianolide

Ioan Ianolide

Am gasit in aceasta dimineata cartea in format PDF. O pura intamplare… a fost uploadata aseara… O mai cautasem cu multa vreme in urma, nu era de gasit, dar, pentru ca am vorbit ieri despre ea, am zis sa mai incerc o data. Intamplare?!

Sunt multe carti pe care le-am citit, care mi-au placut, pe care le-am recomandat din inima. Dar sunt putine care mi-au schimbat viata. Aceasta este una dintre ele. Va rog, pe cei care v-o puteti cumpara, sa o cititi in format clasic. Dar, pentru toti care, din diverse motive, nu o pot gasi altfel, o aveti mai jos. Cu bucurie…

View this document on Scribd

Si un fel de recenzie, scrisa cu cateva luni in urma:

O carte pentru care nu am dormit cateva nopti, facand de straja cand eu, cand sotul. Citeam pe rand, cu o sete nestapanita si nepotolita. Multa vreme de atunci m-am intrebat de ce, de ce astfel de carti ajung sa-ti fie mai necesare decat aerul. Si am inteles ca, in uscaciunea si golatatea noastra sufleteasca, ele sunt fantana din desert. Apa vie. Nadejdea. Nebunia. Raspunsul tutror intrebarilor. Ca lumea insasi in care traim, care ne-a croit haine dupa masuri stramte, nu ne satura cu idealurile pe care ni le ofera. O carte in care intalnesti Eroi iti arata adevaratele dimensiuni la care se poate inalta omul. Iti da incredere ca nu suntem doar un stomac si-un intestin. O carte ca o mana care te scoate din mlastina in momentul in care iti placea deja gustul mâlului.

Adevaratii Eroi, cei care au trait in zilele noastre, cei care au indurat torturi inimaginabile si care nu s-au lepadat. Sau s-au lepadat si apoi s-au intors, mai puternici, cu neputinta de invins. Destinul omului este eroismul, doar ca noi, in micimea noastra, aplecati catre ofertele prezentului, uitasem. Amintirea echivaleaza cu o intoarcere acasa. Bucuria pipăirii sufletului cald. Pipăire, din orbire.

15 comentarii leave one →
  1. Februarie 4, 2009 12:30 pm

    La prima vedere nu pare varianta finala a cartii, cea aparuta la Christiana. Sper sa nu gresesc.

    Maine se implineste un sfert de veac de cand Ioan Ianolide s-a mutat la Domnul!

  2. viatalatara permalink
    Februarie 4, 2009 12:34 pm

    multumesc pentru atentionare, o sa incerc sa verific (desi nu mai am cartea in casa, am daruit si ultimul exemplar). dar, intr-adevar, parca avea mai mult de 200 de pagini.

    nu stiam ca maine il comemoram pe Ianolide. stiam insa de Gafencu, pe 18 februarie, sper sa nu ma insel…

    multumesc!

  3. Februarie 5, 2009 2:52 am

    Da, pe 18 este ziua sfantului Valeriu, iar astazi (deja) se implinesc 23 (nu 25, cum am scris mai sus, imi cer iertare) de ani la adormirea intru Domnul a lui Ioan.

  4. AdrianB permalink
    Decembrie 18, 2009 2:15 pm

    Ioan Ianolide a fost un crestin de geniu – care dupa ce s-a desavarsit in inchisoare (cum putini chiar calugari din zilele noastre ajung), a fost eliberat (cum putini dintre sfintii inchisorilor au fost) si, mai ales relevant pentru noi , cei din lume – nu a fost nici calugar si nici preot; aceasta i-a permis sa ia ce e mai bun din ambele lumi (cea spirituala dar si cea vazuta), dar in acelasi timp sa ramana lucid si obiectiv – si toate in cel mai pur spirit hristic si de fiu al Bisericii posibil.
    Daca cautati raspunsuri care au cea mai mare autoritate omeneasca cu putinta la intrebari in primul rand ale crestinului adevarat din lume, cu sotie, copii si servici, prea putin dezbatute competent la nivelul cuvenit, de genul Cum sa traiesc ca sa ma mantui in lumea de astazi, care este crestinismul pe care trebuie sa il practicam noi astazi, de ce simitm ca desavarsirea propovaduita in zilele noastre pare a fi rupta de viata noastra de zi cu zi, de ce societatea pare/este literalmente parasita de Biserica, care sunt limitele spiritualitatii si chiar ale rugaciunii, CUM S-A AJUNS LA STAREA ACTUALA, pe scurt – care este modelul desavarsirii in societatea actuala si cum se poate el realiza – cititi cealalta carte(icica) a lui – DETINUTUL PROFET.

    Unii ar putea fi surprinsi de afirmatiile marturisitorului, insa chiar el o spune – „nu este invatatura mea, ci a martirilor si sfintilor acestui veac” si ca aceste invataturi vor fi intelese in mileniul 3.

    Trebuie sa intelegem si sa acceptam ca sfintii inchisorilor (in principal grupul din jurul lui Valeriu si Ioan) au fost adanc preocupati de soarta lumii in care traim si noi acum – si ca dupa mari framantari si experiente de viata au ajuns la o invatatura pe care trebuie macar sa o cunoastem, urmand sa o si implinim dupa puterea fiecaruia. Chiar el marturiseste ca „simt ca am ceva nou de spus lumii” – deci avem datoria morala ca macar sa cunoastem ce are de spus. Macar atat putem face.

    Aceasta mica carticica mi-a raspuns la intrebarile care m-au framantat ani de zile, inca de la convertire, si la care cei mai mari teologi si duhovnici ai lumii nu au dat decat raspunsuri fragmentare, profunde – dar din pacate fara orizont.

    Domnul cel milostiv sa il fericeasca pe Ioan si toti cei dragi lui, cel ce s-a jertfit pentru binele lumii intregi.

    PS: Din cate imi amintesc – cartea „Intoarcerea la Hristos” tiparita are 500 si ceva de pagini cu totul.

  5. AdrianB permalink
    Decembrie 18, 2009 2:35 pm

    O vizita in satul natal al lui Ioan Ianolide -> http://www.lumeacredintei.com/sct_6/c_1/art_164/acas_la_rugtorul_inimii.htm

  6. AdrianB permalink
    Decembrie 18, 2009 2:37 pm

    10 scrisori inedite ale lui Ioan Ianolide ->
    http://ortodoxvideo.blogspot.com/2009/05/10-scrisori-inedite-ale-lui-ioan.html

  7. Loredana permalink
    Decembrie 20, 2009 7:42 pm

    Am citit si eu aceasta carte (varianta cu 180 de pagini).
    M-a impresionat inca de la inceput curatenia cu care a fost scrisa, intelegand prin aceasta lipsa de patima, ranchiuna si ura fata de tirania sistemului si a reprezentantilor acestuia.
    Mi-a adus lumina in multe unghere intunecate de neintelegere ale mintii si sufletului si nu in ultimul rand ale istoriei noastre recente.
    Multumiri autorului pentru efortul de a ne lasa aceasta miscatoare marturie si celor care au facut posibila publicarea ei!
    Dumnezeu sa ii odihneasca in pace pe martirii pentru Hristos si Tara din toate timpurile!

  8. ica permalink
    Decembrie 27, 2009 3:55 am

    http://allconnectonline.com/sighet/sighet_mw_interview.ht
    Va redau mai jos inca un erou care a fost inchis in acelasi timp cu Pr.Gafencu fiind si prieteni .

  9. Ruxandra Ludwig David permalink
    Februarie 9, 2010 5:29 pm

    Doresc sa multumesc inca o data organizatorilor comemorarii bunicului meu Ioan Ianolide din ziua de 6 februarie 2010 la cimitirul Cernica.
    Primiti si marturisirea mea, probabil a unicului om – copil pe atunci, mai mic de 7 ani cand el a plecat dintre noi – care l-a cunoscut pe Ianolide in postura de bunic care se joaca cu nepoata, careia ii citeste povesti si o invata semnul crucii si rugaciunea colindand impreuna pe la mai multe manastiri din tara. Eu l-am descoperit o data cu voi ca mare traitor crestin dar mie mi-a harazit Bunul Dumnezeu norocul neasemuit sa-l am langa mine ca om care ma apara si ma povatuia, ca parinte, ca bunic care ma iubea neconditionat.Credeti-ma ca si latura „lumeasca” a sa era desprinsa tot din rai.
    Sufletul sau strabate vremurile si-l simt aproape, parca mereu mai aproape. Ma vegheaza acolo de sus…

    Ruxandra Ludwig David

  10. Februarie 9, 2010 11:20 pm

    Fericita esti tu, ca ai pe cineva asemenea lui, care se roaga acolo sus , pentru tine …

  11. I.V.Bica permalink
    Decembrie 22, 2010 11:37 pm

    Da ! Imi aduc aminte ca in vara lui 2007,prietenul meu cel mai bun,mi-a daruit aceasta CARTE,pe care am curajul sa o pun langa BIBLIE ! Va pot spune ca mi-a schimbat viata ! Am mai citit carti care au tratat acea perioada a GULAGULUI ROMANESC,dar carte care sa ma cutremure ca asta…CARTEA ASTA ESTE O LECTIE SUPREMA DE SMERENIE,PATRIOTISM,IUBIRE,DEMNITATE…CARTEA ASTA MI-A DARAMAT TOT CEEA CE CREDEAM EU DESPRE SUFERINTA ! DA,DOMNILOR ! CE INSEAMNA SUFERINTA ? TIN SA VA MARTURISESC CA NICI NU MAI AM OBRAZNICIA SAU IMPIETATEA SA VORBESC DESPRE SUFERINTA ! SPUNEA CINEVA CA DESPRE IISUS HRISTOS TREBUIE SA TACI ! ORI CARTEA ASTA MI-A ARATAT TRAIREA IN HRISTOS ! SI ATUNCI…TAC !

  12. Aprilie 30, 2011 8:31 pm

    Intoarcerea la Hristos are 534 iar versiunea PDF numai 181.
    De exemplu lipseste de la capitolul III Adevaruri , prima sectiune, „Despre iudaizarea lumii” care incepe la pagina 379 iar „Sufletul slav” care este la pagina 422, este prezenta si in aceasta versiune pdf.

Trackbacks

  1. Obligatoriu « Am cu ce
  2. Un prieten « Viaţa la ţară

Lasă un răspuns

