Skip to content

Reclamă sănătoasă, ca la mama acasă!

Decembrie 12, 2008

Cu mare bucurie, aflam din Evenimentul zilei ca:

andycouncil-arcimboldo-no-border-pre

Asa ar fi vazut Arcimboldo omul modern

Un proiect al Comisiei Europene va interzice publicitatea „mincinoasă“ la alimentele pentru copii. În acest context, în România s-a votat un cod etic prin care este interzisă publicitatea la produsele alimentare care nu îndeplinesc criterii nutriţionale stricte.

Copiii au fost încurajaţi, prin reclame, să consume produse nesănătoase şi s-a ajuns în situaţia în care la nivelul UE există 22 de milioane de copii supraponderali. Dintre aceştia, 5 milioane sunt obezi. „În România, 20% dintre copiii sub 12 ani au probleme de greutate“, a precizat Magor Csibi, membru al Parlamentului European, care a promovat acest proiect.

Bine, pe noi, la tara, reclamele nu ne afecteaza foarte tare, nici cele de la tv (ca n-avem), nici cele stradale (tot ca n-avem altele decat cu PSD-ul de la ultimele alegeri). Dar asa, ma bucur ca, in sfarsit, primeaza interesele consumatorilor, chiar daca asta se intampla in ceasul al 11-lea… Ia sa vedem, la ce se refera criteriile nutriţionale stricte”? Doar la salate de fructe si legume, pui, peste si oua de tara?

Toate informaţiile referitoare la gust, compoziţie şi calităţi nutritive „vor fi conforme cu realitatea“, prevede codul etic. Kraft, Coca-Cola, Nestle, Unilever, Star Foods, Burger King, Ferrero, General Mills, Kellogg’s, Mars, PepsiCo se numără printre companiile care au aderat la acest cod etic. Documentul prevede că în mass-media se vor promova doar produsele „care îndeplinesc criterii nutriţionale specifice, bazate pe dovezi ştiinţifice acceptate sau ghiduri internaţionale“.

De ce ati tacut dintr-o data? Am spus ceva ce nu trebuia?! Scuzati, pardon, bonsoar, o sa am mai multa grija… Trebuie sa invat odata sa citesc numai ceea ce trebuie, si sa nu-mi mai pun atatea intrebari, cum ar fi:

– Ce inseamna dovezi ştiinţifice acceptate”? Gardasil a fost o dovada stiintifica acceptata, da sau nu?

Cine elaboreaza „ghidurile internaţionale“? Ei cu ei, noi tot cu ei.

– Ce inseamna „publicitate mincinoasa”? Adica, daca spunem ce contine Coca-Cola, o putem promova in continuare, pentru ca nu mintim?

– Ce inseamnacriteriile nutriţionale stricte”? Cine defineste aceste criterii? Exista vreo legatura (una, macar) intre sananate si comert? In afara de cea care ne arata gradul de sanatate al comericantilor, desigur.

La ultima intrebare se poate raspunde simplu: da, exista produse sanatoase pe rafturile supermarketurilor. Sunt produsele eco & bio. Ceea ce nu inteleg, totusi, este legatura intre aceste produse si firmele Kraft, Coca-Cola, Nestle, Unilever, Star Foods, Burger King, Ferrero, General Mills, Kellogg’s, Mars, PepsiC.

Este probabil o gluma! Toata lumea a inteles, numai mie nu-mi vine sa rad. De ce mi se pare aceasta lege doar o alta cortina publicitara, strategic generalizata, menita sa cada peste constiintele semi-trezite ale consumatorilor ca sa-i linisteasca:

– De acum avem noi grija de voi! Dormiti in pace!

Ps: Daca este o conspiratie, atunci nu apartine comericantilor de produse alimentare, ci farmaceutice (hahaha!)

În timp ce companiile de produse alimentare vor avea de înfruntat reguli mai stricte privind promovarea, companiile farmaceutice care vând în Europa ar putea beneficia de un cadru legislativ mai relaxat. Ele şi-ar putea face reclamă şi la medicamentele vândute pe reţetă, nu doar la OTC-uri, cum se întâmplă acum. Susţinătorii proiectului afirmă că cetăţenii europeni nu vor fi supuşi unor informaţii de proastă calitate. „În acest sistem care se cheamă «direct to consumer advertising», pacientul este mult mai informat în decizia care se ia şi îl priveşte.“, este de părere Sorin Popescu, director relaţii externe la firma Merck Sharp & Dohme.

Cum nu vrem sa-l contrazicem de asta data pe reprezentantul Merck, la dorinta sa, ne informam cititorii:

Made by Merck Date ale unui studiu din 2004 arata niveluri alarmante ale riscului de stopuri cardiace si comotii cerebrale pentru pacienti carora li se administreaza VioXX, lucru care a determinat compania producatoare Merck sa retraga produsul de pe piata.

Cancerul de col – tu te vaccinezi? Adevarul despre vaccinul Gardasil.

Madeleine cea cu grijă-ncoa’ Adevarul despre afacerea Gardasil.

Ce spun medicii despre Gardasil (Silgrad): de ce nu recomanda acest vaccin medicii Gabriel Lemnete, Christa Todea-Gross si Pavel Chirilă

Juriştii cheamă Ministerul Sănătăţii in instanţă! Motivul principal al acestei acţiuni il constituie faptul că această vaccinare ar putea genera mai multe decese decat cancerul de col uterin.

4 comentarii leave one →
  1. Decembrie 14, 2008 2:23 am

    Reclama e mereu sanatoasa. Pacat ca numai pentru doua din partile implicare in comunicare (din cele trei). Oricum, orice lege ar da oricine intr-un domeniu in care se invirt multi bani, se va gasi o cale de a o eluda. Exemple? Alierea exact a firmelor cu cele mai daunatoare produse pentru sanatate intr-o liga a virtutii… Treaba e ca nimeni nu protesteaza, romanasii, inca flaminzi, nu fac greve ale consumatorilor, iar treaba (firmelor) merge ca unsa…

  2. viatalatara permalink
    Decembrie 14, 2008 9:45 am

    Inca mai sper ca in articolul din Evz e o greseala. Nu am avut vreme sa caut mai in detaliu date despre acest proiect, pentru ca e prea (hilar? nu!) grotesc ca sa fie adevarat. Si totusi, daca beneficiarul ar fi consumatorul, ce s-ar intempla cu economia mondiala?

    Sa bem cola, sa salvam lumea!

  3. viatalatara permalink
    Decembrie 17, 2008 9:55 am

    update: mai clar in Ziua: Nouă companii nu-şi vor mai promova produsele nesănătoase in randul copiilor sub 12 ani: http://www.ziua.ro/news.php?data=2008-12-12&id=17850

    of, of, Evenimentule…

Trackbacks

  1. Razboi întru Cuvânt » Pe drumul infaptuirii societatii multicultural dezvoltate (Noutati 12 decembrie 2008)

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: