Skip to content

O parohie şi un concert

Decembrie 8, 2008
pmogamem

Pr. Petru Moga

Am primit ieri invitatia de a veni pana in Campina, la biserica Parintelui Moga, pentru un concert din muzica de Bach. Am fost luati prin surpindere si ne-am trezit pe drum, fara sa stim prea bine ce facem. Ni s-a spus ca locul unde mergem este ceva deosebit: arhitectura Liviei Caltia si pictura lui Grigore Popescu. Solista concertului este Ioana Voicu Arnăuţoiu. Arnăuţoiu? Da, ma lamureste sotul, este fiica sotilor Arnăuţoiu, care au facut parte din linia de rezistenta din munti impotriva comunistilor. Parintii au fost impuscati pe cand ea era mica si a crescut nu numai fara sa-i cunoasca, dar chiar fara sa stie ca este fiica lor. Abia dupa ’89 avea sa afle cine i-au fost parintii. Abia atunci avea sa le poarte din nou numele…

Atatea povesti, atatea asteptari… abia cand am ajuns si am intrat in sala de concerte mi-am dat seama ca suntem cu trei copii mici dupa noi. Mi-a inghetat sufletul de emotie. Nici sa ies nu ma-nduram, nu puteam concepe sa fiu acolo si sa nu ascult Bach. Dar nici sa stau nu puteam, as fi intrat in pamant daca puii ar fi scos cel mai mic sunet. M-am hotarat sa stau, dar mai aproape de usa, in cazul unei iesiri de urgenta… cu inima in gat. Stiam ca bebe e obisnuita cu muzica clasica de cand s-a nascut, dar asta nu era o justificare. Un copil de 1 an jumate este imprevizibil, chiar daca-i cuminte, de felul lui. Apoi, nici cu mijlociul cel neastamparat nu mi-era rusine. Ma rugam sa fie totul bine. Si a fost!

Inainte de a incepe concertul, Parintele Moga a spus doua cuvinte. „Daca sunt unii care se intreaba de ce noi, parohie ortodoxa, ne-am adunat sa ascultam Bach, ei bine, nu le voi raspunde. Ii vom lasa cu intrebarea!” A fost suficient ca sa-mi doresc sa revin, sa cunosc mai mult oamenii si locul. A fost suficient sa-mi apara-n minte Pr. Serafim ascultand Ich habe genug. Are cineva nevoie de raspunsuri?

Programul:

Concert pentru vioara si oboi in re minor BWV 1060 – partea 1

Soliste:

Ioana Voicu Arnautoiu – vioara
Cristina Bot – oboi

Concertul pentru doua piane si orchestra in do minor BWV 1060

Solisti:

Corina Raducanu
Eugen Dumitrescu

Concertul pentru doua viori si orchestra in re minor BWV 1062 – partea 2

Solisti:

Ioana Voicu Arnautoiu
Silviu Gherasimescu

Concertul pentru doua piane si orchestra in do minor BWV 1062

Solisti:

Corina Raducanu
Eugen Dumitrescu

Pe la jumatatea ultimului concert, mijlociul a dat semne de plictiseala si am fost nevoiti sa iesim cu totii, in liniste. Am ascultat continuarea de afara, dupa care a fost o pauza, iar noi am plecat, pentru ca se facuse deja noapte. Acum, nu pot decat sa ma intreb: cat de repede ne vom intoarce?

Doua articole despre Pr. Moga:

Biserica Parintelui Moga

Părintele Petru Moga din Câmpina a transformat parohia într-o mare familie

Puteti sa le cititi ascultand Bach, Concertul pentru vioara si oboi in re minor BWV 1060 – partea 1, in interpretarea Alicei Harnoncourt – vioara si Jürg Schaeftlein – oboi.

18 comentarii leave one →
  1. Decembrie 8, 2008 10:34 am

    breeeeeeeeeeee, Eugen mi-a fost coleg de banca:)), si colegul meu din clasa 1 pana intr-a 12-a:)
    Iar Cristina de la oboi e fosta studenta.
    Si pe Raluca Voicu o stiu (Ioana.? stiam ca e Raluca, nu era o doamna mai blonda la vreo 50 de ani?)

  2. treangelsmother permalink
    Decembrie 8, 2008 10:42 am

    Poti asculta din nou si din nou muzica lui Bach si sa-ti spui ca nu l-ai descoperit pana in acea clipa si ca de abia atunci il descoperi pentru prima data in toata splendoarea lui… e superba muzica …nici nu pot sa imi imaginez ce era im sufletul acetui om … era om?

  3. viatalatara permalink
    Decembrie 8, 2008 10:46 am

    sabina, o cheama Ioana-Raluca, intr-adevar.

    gabriela… daca erai acolo, era si mai bine. e o diferenta atat de mare intre live si inregistrare 🙂

  4. Decembrie 8, 2008 4:48 pm

    Ma bucur tare mult ca ai ajuns la parintele Moga! Poate reusiti vreodata sa ajungeti si la Sfanta Liturghie, poate in noaptea Craciunului…

  5. viatalatara permalink
    Decembrie 8, 2008 4:50 pm

    Nu stiam ca il stii 🙂 Dar vrem sa mai ajungem acolo, cat de curand…

  6. gandestefrumos permalink
    Decembrie 8, 2008 11:43 pm

    ce frumos aduna Domnul cateodata oamenii.
    o cunosc pe dna Voicu-Arnautoiu si pe sotul ei. stiam ca sunt cumva apropiati de parintele Moga. pe sfintia sa eu l-am cunoscut numai dintr-o discutie la telefon, la capatul careia m-a invitat „pe la ei la biserica”. dar, desi mi-am dorit, nu am ajuns inca…

  7. Decembrie 9, 2008 12:44 pm

    Da, il cunoastem, eu sunt campineanca, iar parohia de la Slobozia imi este foarte apropiata sufletului.
    http://jurnaldemultumire.blogspot.com/2008/10/bucurie-duhovniceasca.html#links
    POate ne vedem acolo in noaptea Craciunului.

  8. viatalatara permalink
    Decembrie 9, 2008 2:17 pm

    Nicoleta, multumesc mult! De Craciun vom fi cu Parintele nostru, dar as vrea sa ajung pana atunci, pentru ca am fost placut impresionata… poate facem un drum impreuna… nu stiam ca esti din Campina – desi mi-oi fi spus, daaaar 🙂

    daca tot esti din Campina, ne poti recomanda o pensiune unde sa dormim? Pentru ca as sta 2 zile in zona…

  9. Decembrie 10, 2008 12:35 pm

    Noi vom merge la sfarsitul acesta de saptamana, iar apoi doar de sarbatori. Daca va hotarati asa de rapid, mi-ar face placere sa va arat zona.
    Eu fiind din zona nu prea m-am gandit la pensiuni…dar Campina este foarte aproape de Breaza – un loc mai bun de innoptat. Ma interesez, daca vrei.

  10. viatalatara permalink
    Decembrie 10, 2008 12:38 pm

    da, intereseaza-te! numai sa fie ieftin si bine 😀

    (glumesc! dar sa nu ia pielea de pe noi)

  11. Decembrie 10, 2008 10:16 pm

    Hei, si eu ii cunosc pe Eugen Dumitrescu si Corina Raducanu.
    Mi-au cintat in High-Life-Buz, in proiectul Transport iesit din comun!

  12. Decembrie 11, 2008 1:43 am

    asa michi, si mai zi si cine ti i-a recomandat :))

  13. viatalatara permalink
    Decembrie 11, 2008 11:25 am

    Ati avut doua piane in autobuz??!! 8)

  14. Ianuarie 5, 2009 9:18 pm

    au avut pianina, au cantat la 4 maini.
    Tot ei sunt si cei care au organizat concertul de la Campina, d-na Voicu a fost invitata doar:)

  15. viatalatara permalink
    Ianuarie 5, 2009 9:23 pm

    Daca mai sunteti la munte, opriti-va la intoarcere la Campina. Daca am inteles bine, nu a fost singurul concert organizat. Am vazut si fotografii cu tot felul de personalitati culturale care au trecut pe acolo… S-ar putea sa-ti placa.

Trackbacks

  1. Memorialul Durerii - Viteaza din Nucşoara « Viaţa la ţară
  2. Razboi întru Cuvânt » Surpriza de la Sibiu (Noutati 8 decembrie 2008)
  3. Vecernie la Câmpina « Viaţa la ţară

Lasă un răspuns

