Skip to content

În seara asta…

Noiembrie 30, 2008

-In seara asta, sa spui „Tatal nostru”, sa nu uiti… e seara in care l-au omorat pe Capitan…

La bisericuta noastra am intalnit o doamna, fost detinut politic, pe motiv de colaborare cu legionarii… Am stat de vorba mult cu ea. I-am pus intrebari despre acea perioada, despre legionari, despre antisemitism. Raspunsurile au fost surprinzatoare. Decat sa citesti 10 carti, mai bine stai de vorba cu oamenii care au trait acele vremuri. Cat inca mai sunt…

-In seara asta, sa nu uiti… Noaptea Sfantului Andrei…

8 comentarii leave one →
  1. Noiembrie 30, 2008 10:40 am

    asa este.
    Neaparat sa vii la noi in vizita sa vorbesti cu Miriam
    🙂

  2. Noiembrie 30, 2008 12:06 pm

    Ce bine ca avem un Tata…Nici o alta religie nu ofera ceea ce crestinismul ofera oamenilor…un Tata iubitor.

    Nu-mi pot inchipui cum pot trai alti oameni care nu cred in nimic sau in ceva irelevant…in timp ce noi avem un Tata ocrotitor…

  3. gandestefrumos permalink
    Noiembrie 30, 2008 2:58 pm

    da, eu am invatat multe despre viata, istorie, oameni si Dumnezeu, vorbind cu oameni care au murit si au inviat in temnitele comuniste.
    cand ne pierdem nadejdea si credinta, sa ne intoarcem spre ei si daca nu ne vom rusiana poate macar ne vom indrepta.

  4. viatalatara permalink
    Noiembrie 30, 2008 8:21 pm

    Sabina, VREAU foarte mult sa vorbesc cu Miriam 🙂 am inceput sa cred ca pana la noi ajung doar informatii trunchiate si ca istoria se poate rescrie numai daca se vine cu marturii directe. Discutia de aseara, cu doamna, a fost emblematica pentru doua generatii: una care a trait si una care a citit. Depanam amintiri impreuna, practic, doar ca ale mele erau livresti 🙂

    Aceleasi informatii, auzite din gura cuiva care a fost acolo, suna cu totul altfel. Un tremur al vocii aproape insesizabil, o lumina in ochi, o noblete si o demnitate a persoanei care iti vorbeste fac parte dintr-un discurs paralel, cel putin la fel de bogat ca informatia propriu-zisa…

    Stii ce mi-a zis cand am intrebat de antisemitismul legionarilor? Ca nici nu a fost vorba de asa ceva, Codreanu chiar a salvat un evreu de la inec. Ca a venit apoi Sima care s-a purtat politic, asta nu insemana ca toti legionarii au fost la fel. Ca sunt doua linii legionare, care nu se au bine una cu alta: „capitanistii” si „simistii”. Ca au fost, intr-adevar, greseli condamnabile indiscutabil, dar nu reprezentative.

    Voi mai reveni… in curand…

  5. Decembrie 1, 2008 1:06 am

    sunt convinsa ca asa e.
    ceea ce derajeaza un pic e „cultul” capitanului, adica un religios n-ar prea trebuie sa aiba astfel de ” idoli”

Trackbacks

  1. Istorie şi istorii « Viaţa la ţară
  2. Despre chestiunea legionară « Viaţa la ţară
  3. Gafencu şi “cămaşa lui Hristos” (1) « Viaţa la ţară

Lasă un răspuns

