Skip to content

Mea culpa

Noiembrie 26, 2008

Am primit astazi un comentariu referitor la unul din articolele mai vechi publicate pe blog: Cancerul de col – tu te vaccinezi? Sofia imi atrage atentia ca am gresit. Nu s-a demonstrat ca virusul HPV (cu care sunt infestate femeile cu o viata sexuala „usoara”) provoaca cancerul de col (detalii aici). Ii cer iertare inca o data si va fac tuturor cunoscut mesajul ei:

womAm primit articolul tau de la o prietena care a vrut sa se faca utila stiind ca am doua fete. Deci lumea te citeste. si eu te citesc, desi recunosc ca in ultima vreme nu am mai intrat pe viatalatara, altfel as fi vazut articolul de mult. Stiu ca esti crestina si ortodoxa practicanta, iar articolul m-a socat si m-a imbolnavit pentru ca undeva, printre randuri sau de-a dreptul arunci cu pietre. Ai dreptate in privinta vaccinului Gardasil, cum ai dreptate in legatura cu vaccinarile in general, dar habar nu ai ce inseamna sa treci prin nebunia asta cu cancerul de col. Habar nu ai si totusi arunci cu pietre. Ai scris articolul si ti-ai luat informatiile de pe net, si pe cele in legatura cu factorii favorizanti, si pe cele in legatura cu vaccinul. Tu crezi ca internetul stie medicina? Nu stiu medicii cauze pentru cancer, crezi ca internetul stie?
Tu ai dat copy si paste si gata, ai bagat intr-o categorie nefasta si imorala, o multime de femei lovite de cea mai mare tragedie care li se putea intampla lor si copiilor lor. Pentru ca, poate nu stii, cancerul de col apare la femeile tinere, cu copii mici, pe care mamele lor mai trebuie mult sa-i educe si carora mai trebuie sa le poarte de grija multi ani pentru a fi pe picioarele lor. Nu inteleg cum poti sa fii atat de sigura pe tine si pe informatiile tale si sa nu iti dai seama ca acele femei care s-au lovit de acest ingrozitor diagnostic sunt niste OAMENI care nu intra, neaparat, intr-o categorie care a avut parteneri multipli, care a avut boli cu transmitere sexuala sau care si-a inceput viata sexuala la varsta timpurie. Nu stiu ce sa zic, internetul cred ca ne imbolnaveste pe toti, toti ajungem sa credem ca stim de toate, ca ne pricepem la toate. Du-te si vorbeste cu un doctor, care poate sa iti explice ca nu se stie, pana la urma, cauza niciunei forme de cancer. In cazul cancerului de col, inainte de HPV, a fost incriminat Herpes virusul tip II. Se pare ca nu e el si atunci au gasit o alta cauza. Medicina incearca zadarnic sa umple golurile pe care le are. Acum, in schimb a gasit raspunsul pentru cancerul de col!!!!! Credeti ca asa este? Credeti ca femeile care s-au lovit de problema asta a cancerului de col intra, toate, intr-o categorie de stricate? Tu ar trebui sa stii ca numai Dumnezeu stie care e soarta noastra pe pamant si care sunt cauzele a ceea ce patim si ce ducem. Eu incerc sa merg mai departe, sa imi vad de viata mea, de fetele mele, de familia mea si sa nu ma gandesc la rezultatul de la Papanicolau pe care il fac la 6 luni. Cred ca faptul ca am fost diagnosticata cu leziune precanceroasa a colului uterin nu ma incadreaza in nicio categorie, cred ca este o incercare si o cruce de dus, sper sa pot crede mai departe ca Dumnezeu e mare si el le stie pe toate, si bune si rele. Dar… Nu ma simt vinovata cu nimic, ne cred ca cineva care nu stie cat de grea e CRUCEA, poate sa pretinda ca le stie pe toate, poate sa pretinda ca stie ce fel de femeie sunt eu, ce fel de viata am dus si duc, si ce fel de oameni sunt toate celelate femei, care, impreuna cu mine, merg pe acest drum mai departe zambind copiilor lor, iertandu-i pe ceilalti (ca poate nu-i mai putem ierta multa vreme) si, incercand sa CREDEM, sa credem ca avem inainte o viata lunga, in care sa ne educam fetele sa nu aiba parteneri multipli, sa nu inceapa viata sexuala prea devreme, sa nu fumeze….etc., ca sa nu faca cancer de col uterin. Tu esti o fata desteapta si daca tu crezi ceea ce ai scris sau daca crezi ca ai descoperit SIGUR care sunt cauzele cancerului de col, ne-ai marginalizat pe toate…

Ps… trebuie sa vorbim incet despre diagnosticul meu sau…mai bine nu vorbim deloc, nu spunem la nimeni … pentru ca asta inseamna ca intrunesc toti factorii favorizanti, inseamna ca sunt o curva, inseamna ca si fetele mele vor fi… Nu spunem la nimeni nimic, AM GRESIT, DECI TREBUIE SA PLATIM.

Imi pare rau ca a trebuit sa scriu, dar daca nu o faceam, as fi zacut toata ziua, nu as fi fost in stare sa zambesc copiilor mei, nu as fi putut sa le iau de la scoala si de la gradinita, nu as fi putut vorbi cu oamenii pe strada, ar fi trebuit sa nu ies din casa si sa ma invinovatesc si sa imi amintesc ce inseamna parteneri multipli si cand i-am avut pe toti, cate boli cu transmitere sexuala am avut…etc. Si, dupa ce as fi aflat raspunsul, ar fi trebuit sa fiu linistita si impacata cu vointa divina si sa imi accept pedeapsa. Dar, nu am de gand sa fac asa ceva, nu imi amintesc nimic din toate astea, nu am de ce sa nu zambesc, trebuie sa merg mai departe sa am grija ca fetele mele sa faca fata drumului lor harazit de Doamne-Doamne.
Cam atat, acum ma simt mai bine, nu imi voi vaccina fetele, dar nici nu voi fi atat de sigura de mine si de soarta lor. Nu voi putea decat sa ma rog pentru ele, asa cum ma rog acum pentru mine si pentru toate femeile carora, un diagnostic cumplit, le-a frant pentru o clipa aripile!


Sofia

No comments yet

Lasă un răspuns

