Skip to content

Jerftă, iubire, iertare

Noiembrie 19, 2008

Ioana continua sa ne povesteasca despre serile filocalice. Iata cateva fragmente din conferinta Pr. Vasile Gavrila de aseara…

prodigaldaughter

Ar trebui sa ne jertfim numai din iubire si ar trebui sa invatam sa nu mai pretindem ca iubim daca nu avem o disponibilitate permanenta pentru jertfire. Ar trebui sa invatam sa primim jerfa celor care ne iubesc, ar trebui sa ne rugam ca jertfa noastra sa fie primita atunci cand o facem. Da, tot noi cei care ne jertfim, ar trebui sa ne rugam inainte sa ne jertfim ca nu cumva jerftind ceva sa pretindem – fie si nespus – altceva in schimb.

Daca suntem imaturi, sa punem inceput bun. Si maturi nu vom fi niciodata pentru ca maturitatea e o stare, nu e un punct. Viata duhovniceasca e o continua crestere in jertfa si iubire. Sa crestem, deci, si mai ales sa nu stam. Pentru ca nu exista stagnare – ci doar urcare sau cadere. Deci daca ni se pare ca stam, sa stim ca de fapt cadem.

Iertarea e o cinste. Noi nu am primit porunca sa iertam, ci am primit dreptul sa iertam. Ni s-a facut o onoare – onoarea de a fi asemenea lui Hristos, singurul care poate ierta. El ne-a oferit noua sansa sa ne indumnezeim, sa ii fim asemenea, dandu-ne dreptul sa putem ierta. De asta iertarea (ca si iubirea, si jertfa) transfigureaza omul – pentru ca e o putere dumnezeiasca. De asta iertarea aduce mai multa binefacere celui care o ofera decat celui care o primeste – pentru ca e un atribut al lui Dumnezeu oferit omului.

Iar Natalia ne anunta ca putem asculta conferinta Parintelui Vasile aici.

Multumiri, dragi prietene virtuale!

2 comentarii leave one →
  1. Noiembrie 19, 2008 6:10 pm

    Cu mare drag si bucurie! Multumirile se cuvin insa doar Ioanei (careia ii multumesc si eu din nou pe aceasta cale) si care chiar face niste eforturi sa ne impartaseasca si noua invatatura conferintelor. Eu nu am facut decat sa dau mai departe ceea ce am primit.

  2. gandestefrumos permalink
    Noiembrie 20, 2008 12:37 am

    … pai eu le pun in scris nadajduind ca asa poate retin si eu ceva:)) va multumesc si eu, si va imbratisez. bucurie!

Lasă un răspuns

