Skip to content

Bucuria şi fericirea

Noiembrie 12, 2008

Ajunsa cu o mica intarziere la evenimentul lansarii colectiei Steinhardt la Muzeul Taranului, aflu ca integrala operei este un gest care ii va oferi, cu siguranta, o mare bucurie autorului. Cineva l-a visat trist pe Steinhardt si e foarte posibil sa fi fost din cauza ca scrierile domniei sale nu erau publicate in editie bibliofila la Polirom.

Discutiile au fost interesante, privind mai ales aspectele politice si istorice ale operei steinhardtiene. Ce altceva s-ar fi putut discuta despre un evreu convertit la crestinism decat faptul ca a fost un evreu convertit la crestinism? Sau ca analizele lui politice sunt atat, dar atat de actuale pentru noi? Ca istoria se repeta, este imprevizibila si prietenii cei mai buni l-au turnat 20 de ani fara incetare. Ca, vedeti si voi, Steinhardt a fost un autor lipsit de originalitate, un melanj de domenii care mai de care mai diverse, dar tocmai asta il va face mai durabil in timp. Steinhardt asculta 4 ore de Mozart, iar asta e un aspect memorabil, nimeni nu o poate nega. Steinhardt s-a dus la biserica „Stravolpoleos” (!) si, in plus, avea bun-simt, desi crescuse in Pantelimon.

Asezata pe un colt de scaun si asteptand sa inceapa, odata, discutia despre Steinhardt-ul meu, nici nu am realizat ca toata lumea se ridicase sa plece. Stati putin, am vrut sa le spun, atat ati inteles voi din Steinhardt? Nu degeaba Stavropoleos e un nume greu de pronuntat pentru domniile voastre. Nu degeaba credeti ca, acolo unde este acum, Steinhardt va fi bucuros pentru acest omagiu pe care (v)i l-ati adus. Nu. Nimic nu este intamplator.

Numai ca diferenta dintre Steinhardt-ul vostru si al meu este la fel de mare ca bucuria cu care l-ati pricopsit fata de fericirea pe care si-a marturisit-o. Sunteti filologi. Trebuie ca intelegeti ce am vrut sa spun.

steinhsteinh1steinh21

6 comentarii leave one →
  1. irina flo permalink
    Noiembrie 12, 2008 11:56 pm

    waw! cum mai merg taranii pe la lansari de carte!… Frumoasa viata la tara!

  2. Noiembrie 13, 2008 9:44 am

    Sa ajungi la Rohia sa intelegi frumusetea spirituala a locului si a omului, Steinhardt!Iti va bucura sufletul…
    http://gingasia.blogspot.com/search?q=rohia

  3. viatalatara permalink
    Noiembrie 13, 2008 10:23 am

    ei, am fost la Rohia, cum sa nu… Steinhardt e printre cei mai dragi inimii mele…

  4. Noiembrie 13, 2008 10:33 am

    Doamne ajuta, asa-i ca e frumos!? Eu am fost pentru biblioteca…;)

  5. viatalatara permalink
    Noiembrie 13, 2008 11:47 am

    Eu am fost pentru el, dar am vizitat, bineinteles, si biblioteca manastirii, unde stiu ca a lucrat Steinhardt. Am gasit chiar fise de biblioteca scrise cu mana lui… eh… vremuri 🙂

Trackbacks

  1. Razboi întru Cuvânt » Ordinea Obamondiala si criza nationala (Noutati 13 nov. 2008)

Lasă un răspuns

