Skip to content

Carte pentru copii

Octombrie 27, 2008

V-am povestit sambata ca am cumparat de la libraria Sophia cateva carti pentru copii. Una dintre ele este gata citita: Micul Pateric (comanda on-line). Pur si simplu, am deschis-o si nu ne-am mai putut opri pana n-am terminat-o! De fapt, asta e unul din minusurile cartii: este prea subtire si iti pare rau dupa ce ajungi la coperta IV. Dar probabil este o politica editoriala, vad ca toate cartile de la Cathisma sunt la fel de subtiri. Probabil ca sa nu te plictisesti citind, cine stie? Sau e ca masa calugarilor, de la care e mai bine sa te ridici nu chiar satul.

Ce mi-a placut, acum. In primul rand, aspectul concret este foarte fericit ales: micuta, patrata, usor de manuit si de copii. Desenele Parintelui Savatie au placut copiilor, desi nu sunt genul „comercial”. I-am intrebat chiar de mai multe ori daca le plac desenele, amandoi (cei mari) mi-au raspuns ca da. Probabil tocmai pentru ca erau  in miniatura. Copiilor le plac lucurile mici, cred.

Apoi, continutul. Antrenant, moralizator, vesel pe alocuri. O perla de-a fetei, la povestea cu cei doi talhari care, vrand sa jefuiasca un calugar, au ramas intepeniti cu mainile-n sus.

-Si au stat asa toata ziua?!

-Da! (eu, imitandu-i pe talhari, cu mainile crispate si ochii scosi din orbite)

-Si n-au facut nimic?

-Nu! Ce erau sa faca?

-Pai… sa joace carti!

(Ocazie cu care am aflat ca, la gradi, unii din colegii ei joaca carti!)

Mi-au placut povestile pentru ca erau scurte si simple, foarte potrivite pentru varsta copiilor mei. Mai avem carti despre vietile Sfintilor pentru copii, dar cu povesti mai lungi si mai greu de urmarit. Mi-a mai placut un lucru, poate ma insel, daca da, sa-mi spuneti: printre povesti am gasit cateva din afara Patericelor, din zona occidentala: una cu Sfantul Benedict si alta cu papa Grigorie (intamplari petrecute inainte de Marea schisma). Asta mi-a adus aminte de stradaniile Sfantului Ioan Maximovici de a „recupera” Sfintii Occidentali, atat de putin cunoscuti ortodoxiei…

Povestea cartii

3 comentarii leave one →
  1. Octombrie 28, 2008 3:57 pm

    Apropo de Sfintii de dinainte de schisma. Exista si la noi un parinte, Ierod. Grigorie (Vlad) Benea, care s-a ostenit sa aduca la cunostinta credinciosilor nostri acesti Sfinti mari care au trait si au moaste in Apus.
    Mai multe aici:
    http://laurentiudumitru.ro/blog/2008/09/30/o-reeditare-vietile-sfintilor-ortodocsi-din-apus-grigorie-vlad-benea/
    Jos de tot vei vedea si o alta osteneala a pr. Grigorie: Harta cu moastele Sfintilor din Germania, Austria si Elvetia si
    Harta cu moastele Sfintilor din Tarile de Jos (Olanda, Belgia, Luxemburg).
    Cartea pr. Savatie inca n-am vazut-o. Sunt convins ca e deosebita!

    Doamne, ajuta!
    L.

  2. viatalatara permalink
    Octombrie 28, 2008 10:17 pm

    Multumesc mult pentru informatie. Sper sa gasesc cartea.

    Intre timp am vazut pe coperta „Micului Pateric” ca, intr-adevar, nu sunt numai texte din Patericele clasice… Iata ce scrie:

    „Patericul de fata, numit de noi „mic”, nu este o prescurtare a vreunuia dintre patericele mari, ci o culegere de texte din mai multe izvoare, cum ar fi: Lavsaiconul, Patericul Egiptean, Limonariul, Proloagele, Vietile Sfintilor. Pe lînga acestea, am preluat istorisiri din Vietile Sfintilor Italieni cuprinse în Dialogurile Sfîntului Grigorie cel Mare. „

Trackbacks

  1. Sarea pământului (2) « Viaţa la ţară

Lasă un răspuns

