Skip to content

La Patriarhie

Octombrie 25, 2008

Cu multa bucurie, astazi am urcat dealul Patriarhiei si am sarutat Sfintele Moaste ale Sfantului Dimitrie Basarabov, Sfantului Apostol Pavel si Sfintilor Imparati Constantin si Elena. Fiind cu copiii, am intrat direct in fata, mai ales ca era un frig destul de patrunzator si cei mici erau raciti. Intre timp, pe o scena mare, era slujita Sfanta Liturghie de catre un tanar Episcop, despre care nimeni nu stia cine este. Abia ajunsi acasa i-am gasit numele pe Basilica: este PS Timotei, Episcopul Spaniei şi Portugaliei. Tot de pe Basilica am luat si fotografia cu sfintia sa, pentru a vi-l face cunoscut si voua, pentru ca, dupa ce am ascultat predica, mi s-a parut a fi un parinte deosebit. PS Timotei a indemnant oamenii sa se impartaseasca mai des, amintind ca, in primele veacuri, crestinii care nu se impartaseau trei duminici la rand erau scosi in afara Bisericii. Ne-a pus in fata si cuvintele Sfantului Serafim de Sarov, despre faptul ca telul vietii crestine este dobandirea Duhului Sfant si a amintit si cuvintele Sfantului Vasile cel Mare, despre faptul ca Dumnezeu S-a facut om ca sa invatam si noi sa ne facem dumnezei, dupa har. Mi-a placut in mod deosebit raportarea la traditia ortodoxa si indemnul de a nu fi mai prejos decat inaintasii nostri.

sursa imaginii

Dupa Sfanta Liturghie, PS Timotei a savarsit ultimul parastas pentru Mitropolitul Iachint de Vicina, Cuviosul Dionisie Exiguul si domnitorul Neagoe Basarab, care vor fi canonizati maine.

In drum spre masina, ne-am oprit si la Libraria Sophia, unde am cumparat cateva carti pentru noi si pentru copii:

  • Evanghelia pentru copii (comanda on-line) recomandata de Irina pe blogul Dulce casa pentru frumusetea icoanelor cu care este ilustrata.
  • Micul Pateric. Povestit si ilustrat pentru copii de parintele Savatie Bastovoi (comanda on-line) despre care nu stiam ca a aparut. M-am bucurat ca exista si o editie pentru copii, pentru ca noi iubim mult Patericele…
  • Rugaciuni si povestiri de suflet folositoare. Carte pentru copii, parinti si bunici (comanda on-line) – o carte foarte frumoasa, la un pret incredibil de 12 lei (desi editia este foarte ingrijita, coperte cartonate, multe pagini). Am citit deja copiilor cateva povesti din ea, m-am bucurat sa citesc si pentru mine din aceasta carte cateva cuvinte ale copiilor despre Dumnezeu (un fel de „experiment Zaica”). Vad ca pe site arata ca stocul este epuizat, dar la librarie mai erau cateva exemplare.
  • Dumitru Bordeianu, Marturisiri din mlastina disperarii (comanda on-line) – din seria marturiilor din inchisorile comuniste…
  • K.V. Zorin, Pacatele parintilor si bolile copiilor (comanda on-line) – o carte despre care am auzit demult, dar abia acum am gasit-o in librarie.
  • Arhimandrit Serafim Alexiev, Vederea pacatelor noastre. Talcuire la rugaciunea Sfantului Efrem Sirul (comanda on-line) – o carte aleasa de sotul meu.

Dupa aceea, am ajuns in curtea bisericii Sfanta Ecaterina, unde parcasem masina, si ne-am inchinat si la moastele Sfantului Ioan Gura de Aur.

Aceasta a fost dimineata noastra de sambatata, o dimineata pe care era cat pe-aci sa o petrecem in casa, din cauza vremii urate si a copiilor bolnavi…

2 comentarii leave one →
  1. Aurelia N permalink
    Octombrie 25, 2008 10:07 pm

    Minunata zi, Anca! Mare bucurie trebuie sa aveti in suflete!
    „Rugaciuni si povestiri de suflet folositoare. Carte pentru copii, parinti si bunici” o avem si noi, am fost si eu la fel de incantata cand am cumparat-o. I-am citit si Flaviei o parte din povestioare, revenim asupra ei din timp in timp!

Trackbacks

  1. Cu copiii la moaşte « Viaţa la ţară

Lasă un răspuns

