Skip to content

Cum să ne simplificăm viaţa?

Octombrie 12, 2008

V-am promis ca revin asupra produselor cumparate la Leacul. Nu am vrut sa ma grabesc pana cand nu imi lamuream mie insami o treaba. Dar poate e mai bine daca o lamurim impreuna.

Haideti intai sa va povestesc ce mi-am luat. In primul rand, deodorant fara aluminiu si fara parabeni. De lavanda – stanga, jos.

Sapunuri naturale de portocala si lavanda (ah, cred ca o sa cultiv lavanda, nu v-am povestit!) – stanga, sus.

Crema de maini – stanga, la mijloc. Asta e singurul produs pe care l-am probat pana acum. Desi nu folosesc creme de maini, de ceva vreme am observat ca mi se cam usuca pielea, mai ales dupa ce spal vasele. Am mai incercat tot felul de creme, „de firma” sau „de Plafar”, mi s-au parut ok, dar in nici un caz iesite din comun. Ei bine, crema asta de maini a fost intr-adevar o schimbare foarte mare. Racoroasa si catifelata, usoara si placut mirositoare… Cred ca de-acum o voi folosi zilnic.

Randul din mijloc, sus – vopsea de par naturala. Cum am povestit si mai inainte, ma vopsesc de mai bine de 10 ani, dar numai cu henna. Am cel mai prost par cu putina si am folosit-o initial mai mult ca pe un medicament, in al doilea rand ca pe o vopsea. Ca medicament, pentru ca intareste firul de par, dandu-i suplete si forta, ceea ce pentru parul meu lesinat a fost o respiratie gura la gura. Apoi, pentru ca o mostenesc pe mama si am avut primele fire albe inca din liceu… Cu mentiunea ca henna pe care o gaseam acum 10 ani avea cu totul alta calitate, fiind originala, arabeasca, fata de cea de acum, din Plafar, care mi se pare mult mai slaba la rezultate. De asta am cumparat un produs nou, poate ma vopsesc in curand si va povestesc si cum a iesit…

Doamnelor si domnisoarelor, pe randul din mijloc, jos, aveti tampoane ecologice. Cu aripioare. Exista si scutece de bebelusi eco, as fi luat daca erau refoslosibile, dar nu erau decat biodegradabile, la fel ca tampoanele din imagine.

Dreapta sus: crema de fata. In general, produsele de mai sus sunt cam de 2 ori mai scumpe decat echivalentele lor non-eco de pe piata (ex: tampoanele, pampersii), dar, vorba unei prietene, mai bine dai banii pe ele decat pe medicamente. Sapunurile au fost insa in jur de 10 lei, deci aproape de 10 ori pretul „normal”. Iar crema de fata, asisderea. Daca nu aveam banii astia primiti cadou, nici mental nu ma puteam de raftul cu produse cosmetice.

Dreapta jos: pasta de dinti pentru copii, fara fluor. adevarul e ca se cam saturasera de cea de la Plafar, cu argila (hahaha!)

Acum, nu va pot spune decat ca ma bucur de ele, bineinteles, dar numai cu un ochi. Cu celalalt ma uit crucis, bosumfata. O gramada de bani. Merita?

Hai sa vedem: de ce am ales produse bio-eco-etc? O data pentru mine, iar a doua oara pentru mediu. Din ambele puncte de vedere, raspunsul este: da, merita banii. Si atunci?

Si atunci, ma intreb daca totusi nu exista o treapta superioara lui „eco”. Sa fie oare pe lume un produs si mai bun decat crema eco? Raspunsul este: mai eco decat eco este atunci cand nu mai este deloc. Mai eco decat sa-ti dai cu crema eco este sa nu-ti mai dai cu nici o crema. Nu-i mai eco asa? Se inchide si fabrica de produse eco, nu mai produc nici ambalaje, nu le mai transporta, nu ne mai polueaza… Haideti, ma contrazice cineva? Tare as vrea sa o faceti, ca sa rad si eu cu amandoi ochii… Superior lui „eco” este „simplu”. Cu desavarsire, simplu. Naturalul nefabricat, nici jucat, nici mimat. In pielea lui. Cu riduri.

„Fara crema? Ai innebunit?” veti zice. „O sa arati ca o varza stricata. Fara deodorant? O sa mirosi ca o varza murata.”

Lumea pune presiuni asupra noastra. Nu se poate altfel, decat asa cum ne porunceste ea sa fim. Suntem animale sociale. Trebuie sa muncim ca sa castigam banii cu care sa platim produsele care sa ne faca sa aratam bine la munca. In robia privirii celuilalt, pana la moarte.

Inca un motiv sa le invidiem pe Sfintele lui Dumnezeu…

Întru tine, maica, cu osârdie s-a mântuit cel dupa chip
Ca luând crucea ai urmat lui Hristos
Si lucrând ai învatat sa nu se uite la trup, ca este trecator,
Ci sa poarte grija de suflet, de lucrul cel nemuritor.
Pentru aceasta si cu îngerii împreuna se bucura,
Cuvioasa Maica Paraschiva,
Duhul tau.

20 comentarii leave one →
  1. Octombrie 12, 2008 10:36 pm

    nota 10 pentru final 🙂

    in orice caz, mai eco nu e neaparat sa nu-ti dai cu crema, ci sa-ti fabrici crema, deodorantul, sapunul, etc. in casa, cu ce ai prin frigider (vorba vine ;)) ). Asa impaci ambele fatete- te si ingrijesti, esti si eco.

    sapunurile au pret bunisor, cele pe care le-am primit eu cadou costa cam 6 euro bucata de 100 g .Dar sunt teribile, l-am terminat pe cel cu scortisoara(avea scortisoara adevarata in el) si l-am incput pe cel cu lapte si miere, nu zic cum miroase si asta, imi vine sa-l mananc, nu sa ma spal cu el :))

  2. gandestefrumos permalink
    Octombrie 12, 2008 11:38 pm

    hm… ce provocare, mai Anca. ce sa pot zice eu acum? e limpede ca nu am ajuns la sfintenie, cand nu mai trebuie sa port grija de ale trupului. si tot limpede ca nu m-am retras din lume ca sa imi permit… treaba cu „varza”:) da’ nu stiu de ce, eu cand ma imbrac, spal sau ingrijesc nu ma gandesc ca e un „tribut” adus lumii.. oricum, daca ajung la masura la care sa nu mai am nevoie sa ma ingrijesc, foarte bine. dar nu voi astepta masura incepand cu neglijarea trupului.

    deci merita, indraznesc eu sa zic ochiului care nu rade inca;) merita, atata vreme cat suntem intre cei care purtam grija (si) de trup. nu iau rujuri ori farduri dar produse de ingrijire da. cum iau vitamine cand racesc continuu, iau si crema de fata sau de maini cand am nevoie. poate sapunuri eco se pot face si acasa (ziceai ceva de cultura de lavanda? 😉 ) poate ca si o masca de fata sau o masca de par iese onorabil din amestecuri naturale. da in general cred ca a avea o infatisare decenta e o forma de respect si fata de cei din jurul nostru. cum e o forma de respect fata de noi insine. in plus, nu par a fi mai scumpe produsele astea decat cele de farmacie (tot fara parabeni, aluminiu si alte chimicale). deci, da, de ce sa cumparam produse ieftine si toxice, iar banii economisiti sa-i dam la medic? in limita bugetelor si a bunei cuviinte eu zic sa nu ne para rau cu niciun ochi ca ne ingrijim. cu atat mai putin ca ne ingrijim eco:)

  3. boiereasa permalink
    Octombrie 13, 2008 1:43 am

    Asa e, Anca, n-avem nevoie de crema si nici de deodorant. Da ce te faci cu tampoanele, ei ?
    Eu nu folosesc nici un fel de crema, ma spal pe fata cu malai si fac masca din galbenus de ou (neecologic). 🙂 Dar sincer, n-as da atitia bani pe niste cosmeticale nici daca ar fi de la mama ecologiei lor. Ecologia se cheama mai nou ecologism si a devenit o religie.
    Bunica mea facea sapunuri eco, de-astea cum le ziceti, se cheama sapun de rufe si pute de-ti muta nasul, chiar si cu parfum, toata copilaria m-am spalat cu ele de mi-a ajuns, acum folosesc unul modest si ieftin (50 de centi bucata) dar care miroase frumos si n-are urme de osinza prin el.

  4. Octombrie 13, 2008 8:07 am

    Anne, si eu folosesc galbenus de ou pentru masca, dar amestec cu praf de argila, si ma spal si cu malai (in loc de „scrubb” :)) ), si imi fac masti din fructe si legume.

    Referitor la sapunuri, am vazut ca in SUA multe femei il fabrica acasa( nu din asta „osanzos”, ci din uleiuri de plante), si vreau sa incerc si eu. Am tot ce imi trebuie, mai trebuie sa fac rost doar de un ingredient.

  5. Octombrie 13, 2008 8:13 am

    a, si o reteta de „pasta de dinti” de casa

    6 lingurite bicarbonat
    1/3 lingurita sare
    4 lingurite glicerina
    15 picaturi ulei de menta

    poti folosi glicerina cu propolis, si atunci nu mai pui menta

  6. Octombrie 13, 2008 9:38 am

    io sunt cea mai eco, abia anu asta mi-am cumparat pt prima data crema de fata:)))

  7. Annamaria permalink
    Octombrie 13, 2008 10:09 am

    mai sunt si:
    http://www.tautropfen.ro
    http://www.biotta.ro
    http://www.hemel.ro

    care se lauda tot cu naturaletea:) hemel am incercat, sunt bune, si au preturi rezonabile, daca te inscrii in sistemul lor (piramidal).

  8. treangelsmother permalink
    Octombrie 13, 2008 11:23 am

    din punctul meu de vedere care nu folosesc vopsele creme si deodoranti(pe cel din urma doar cand merg la medic sau asa ceva)si in ceea ce priveste tampoanele desi sufar pentru ca nu sunt biodegradabile cred ca nu mi le-as permite pe cele eco, ce sa spun cred ca as cumpara sampon natural deoarece la mine pielea capului si parul sunt grozav de sensibile si pentru copii desigur, as opta si pentru pasta de dinti pt ei caci eu ma spal cu bicarbonat si sare, si poate as cumpara si sapunul ca nu am gasit unul de care sa fiu complet multumita .Dar cred ca nemultumirea se trateaza cu nadejde in Dumnezeu pentru ca nu toti isi permit si oricum nu poti inlocui toate produsele neecologice pe care le folosesti si daca e sa te imbolnavesti de cancer tot se intampla…Curand vor aparea produse ecologice contrafacute astfel incat nu vom mai putea deosebi cu usurinta; cu cat vor fi mai cautate cu atat sansele sa fie modificate vor creste…Asa ca pledez pentru produse modeste, pt strictul necesar si mai ales pentru nadejde-Ceea ce la om este cu neputinta pentru Dumnezeu este usor de infaptuit…si toate acestea vi le spun cu toata dragostea.

  9. viatalatara permalink
    Octombrie 13, 2008 1:11 pm

    dragelor, vad ca in loc sa ajungem la o concluzie, lucrurile se complica. cumva, boiereasa a intuit cel mai bine nelinistea mea (doar e doctor;)

    problema nu cred ca e daca sa folosesti ori ba cosmetice eco sau non-eco. ci cum le folosesti. cum le privesti? ca pe salvarea ta ultima? atunci faci din asta o religie.

    inca meditez. cu timpul stau mai prost zilele astea, dar promit ca voi reveni cu niste concluzii. va multumesc tuturor pentru raspunsuri, mi-am facut o parere de ansamblu datorita voua. nu stiam ca mai sunt persoane care nu folosesc cosmeticele… eu mai mult le cumpar si le sterg de praf. dar problema e ca le cumpar 😀

  10. Lorena permalink
    Octombrie 13, 2008 2:54 pm

    Te astept si eu cu impresii pt. vopseaua de par.

    Ma intereseaza si pe mine o reteta de sapun (lichid) de casa, dar cu ingrediente simple, chiar simple, de bucatarie daca se poate. Va rog, daca are cineva, sa posteze aici.

    Am dat pe un site peste reteta de „sampon” de casa. Se amesteca bicarbonat de sodiu cu apa (te freci cu pasta/lichidul rezultat) iar la clatit folosesti, bineinteles, otet. Nu am testat-o inca.

  11. viatalatara permalink
    Octombrie 13, 2008 9:05 pm

    Am folosit in seara asta sapunul de portocala si scortisoara. Excelent 🙂

  12. AureliaN permalink
    Octombrie 14, 2008 3:59 pm

    Cat am stat acasa cu Flavia nu am folosit antiperspirant decat cand ieseam pe-afara (urcat/coborat 4 etaje de 2 ori/zi).
    De la o vreme, nu mai folosesc crema de fata (desi e de … „firma”). Asa am simtit, asa am facut.
    Bun peelingul cu malai si galbenus, nicio „masca” nu se compara cu el. Tin minte ca prin facultate, o colega de camera avea o carte cu retete pentru diverse creme. Tare as vrea sa o mai rasfoiesc …

  13. treangelsmother permalink
    Octombrie 14, 2008 10:00 pm

    chiar daca nu e rubrica potrivita( imi cer iertare), sincer nu stiu unde as putea posta aceasta intrebare in afara de aici… si de alfel sunt nevoita sa aflu raspunsul deoarece sunt presata de imprejurari:suntem in plin sezon de viroze…ce parere ai despre imunostimulente? stie cineva ceva natural eventual homeopat sau poate chiar care se poate prepara in casa?

  14. si_via permalink
    Octombrie 14, 2008 11:01 pm

    Cand ma duc la bunica (multumesc lui Dumnezeu ca o mai am) nu am nevoie de deodorant. Am stat o saptamana fara sa ma dau o singura data cu el. Doar ma spalam cu apa si sapun. In oras e foarte multa poluare (ne facem singuri rau) si praf…..daca as uita intr-o dimineata sa ma dau cu deodorant cred ca dupa 30 de minute si sconcsul ar fugi de mine.

  15. Lorena permalink
    Octombrie 15, 2008 6:27 am

    Treangelsmother, in SUA se vand la „plafar” bobite/fructe uscate de soc (negre, coapte, nu verzi!) pt. raceli. Se face ceai cu ele (o lingurita rasa la o cana de apa fiarta). Eu am incercat prima data anul acesta si a functionat. Le-am dat si copiilor. Uite un articol in limba romana in care se mentioneaza florile de soc. Se va folosi insa in cantitati moderate:

    http://www.crisana.ro/stiri/sanatate-11/terapii-57264.html

  16. viatalatara permalink
    Octombrie 15, 2008 10:13 am

    sa stiti ca am folosit deodorantul de lavanda eco de la Leacul. 24 h eficient, incredibil! si nu are nici macar alcool. cred ca a fost in jur de 30 ron, dar important e ca functioneaza 🙂
    si a fost o zi plina de alergatura, in oras inclusiv. ca sa stiti.

    gabriela, eu folosesc pentru intarirea imunitatii siropul Septilin de la Himalaya (natural). o lingurite dimineata copiilor mari, una lu’ bebe de 1 an jumate. e bun si atunci canbd sunt bolnavi, ii ajuta la vindecare. vezi ca la Plafar e mult mai ieftin decat in farmacii.

  17. treangelsmother permalink
    Octombrie 15, 2008 11:38 am

    si eu am folostit septilin dar nu sunt complet edificata daca functioneaza mai ales ca dupa ce le-am dat vreo doua luni am intrat in niste viroze de nu mai iesim sincer as prefera ceva mai romanesc adica mai de pe aici; am sa merg la padure dupa fructe de soc daca or mai fi, nu stiu si oricum am sa mai fac sapaturi…
    Multumesc foarte mult pentru sfaturi tuturor!

  18. Lorena permalink
    Octombrie 15, 2008 3:06 pm

    O completare… Fructele de soc se verifica daca sunt coapte la spalat. Le pui in apa si cele care se lasa la fund sunt coapte. Cele de deasupra sunt verzi, deci otravitoare.

    La mine a mers f. bine pt. tuse patlagina. Am cules doua pungi pline din gradina si am facut sirop. Are un gust ingrozitor (aproape…), nu seamana cu siropul de patlagina baut in copilarie si cumparat de la farmacie (poate pt. ca este natural ?!?…), dar a functionat. Mi se pare mai „safe”, daca ti-e teama sau nu cunosti bine socul, desi sunt putin diferite ca actiune…

  19. treangelsmother permalink
    Octombrie 15, 2008 6:12 pm

    Lorena multumesc pentru link, am gasit o multime de lucruri interesante acolo pe multe le-am notat, sa le pot prepara.

Trackbacks

  1. Cine sunt crinii câmpului « Viaţa la ţară

Lasă un răspuns

