Skip to content

Să fii eco până-n… pânzele albe!

Octombrie 7, 2008

V-am spus mai devreme ca am gasit un blog eco pe care vi-l recomand, desi vad ca autoarea e pasionata si de domenii mai putin eco (astrologia). Ei bine, am aflat deja cat sunt de nocive deodorantele si cosmeticele… Ce sarpe credeti ca mai incalzim la… san? (vorba vine)

Tineti-va bine: este vorba despre tampoane. Cat sunt de rele pentru noi si pentru mediul inconjurator? Iata un fragment semnificativ care avertizeaza asupra catorva probleme:

1. de ordin ecologic – conform Greenpeace, industria producatoare de tampoane este una dintre cele mai poluante din lume, deoarece fabricarea acestora (si a ambalajelor lor) necesita multe produse si procedee chimice si de asemenea multa apa; tampoanele si absorbantele nu pot fi reciclate, deci se transforma in cantitati industriale de deseuri care se degradeaza in numai… 500 de ani (ganditi-va ca fiecare femeie consuma in medie intre 10 000 si 15 000 de tampoane/absorbante de-a lungul vietii!).

2. de ordin medical – absorbantele si tampoanele sunt albite cu clor, deci contin dioxina, substanta cancerigena; in plus, tampoanele interne contin vascoza pentru a le spori capacitatea de absorbtie – aceasta poate provoca leziuni la nivelul tesuturilor intravaginale, prin care alte substante nocive pot patrunde mai usor in organism – SST (sindromul soc toxic) este cauzat in principal de prezenta vascozei in tampoanele interne; plasticul si parfumul din compozitia tampoanelor si absorbantelor pot da alergii sau iritatii.

Surpriza este ca exista tampoane ecologice: cupa menstruala, tampoane textile (pe care ti le poti confectiona singura), bureti naturali sau absorbante din bumbac ecologic (in Bucuresti, la magazinele Pukkafood, pe strada George Vraca si Ki-Life din Piata Amzei).

Promit ca, daca mai ajung la Targul Taranului, intru si la Ki-Life, sa vaz detalii cu ochii mei…

6 comentarii leave one →
  1. gandestefrumos permalink
    Octombrie 7, 2008 10:57 pm

    sa stii ca imi fac vreme sa var si eu nasul in magazinele astea. multam de pont;)

  2. irina flo permalink
    Octombrie 8, 2008 12:15 am

    dar „pampershii”? nnu-s ca tampoanele?

  3. viatalatara permalink
    Octombrie 8, 2008 7:35 am

    draga mea, exact la asta ma gandeam si eu. la cate porcarii or fi si in scutecele copiilor. stiu ca prin america e o miscare care militeaza pentru scutece clasice, din panza, asa cum am fost noi infasati, dar nu stiam ce le venise femeilor alora. acuma stiu.

    si inca o chestiune: pe site-ul de unde am luat informatia este si o scurta istorie a menstruatiei, unde spune ca, pe vremuri, femeile nu aveau menstruatii atat de abundente ca in ziua de azi, asta fiind tot un efect al porcariilor puse in tampoane. si ma gandeam daca nu pot pune in ele substante care sa dea o abundenta mai mare a menstruatiei, tocmai pentru a consuma mai multe tampoane…

    in fine, ipoteza e un pic absurda, dar… banii vorbeste.

  4. Octombrie 31, 2008 8:21 pm

    Daca va intereseaza absorbante din bbc , cu strat special cu anioni – absolut nou in Romania, cereti detalii la stoiciucmg@yahoo.com

  5. viatalatara permalink
    Octombrie 31, 2008 10:44 pm

    multumim de momentul publicitar. niste preturi ne spuneti?

Trackbacks

  1. Scutece eco pentru bebelusi « Viaţa la ţară

Lasă un răspuns

