Skip to content

Sfântul nostru

Septembrie 23, 2008

Dupa slujba cununiei, am fost intrebati de preot ce sfant alegem pentru a ne fi protectorul familiei. Iar noi l-am ales pe Sfantul Siluan Athonitul, un taran rus, fara multa carte. A fost numit „Sfantul secolului XX”. Sfantul iubirii. Il serbam maine, pe 24 septembrie.

Din scrierile Sfântului Siluan Athonitul

Inima mea tânjeste dupa Domnul si-l caut cu lacrimi. Cum as putea sa nu Te caut ? Tu m-ai gasit, Tu, mai întâi. Tu mi-ai dat sa traiesc dulceata Sfântului Tau Duh si sufletul meu Te-a iubit. Tu vezi, Doamne, chinul si lacrimile mele… Daca nu m-ai fi atras prin iubirea Ta, nu Te-as cauta asa cum Te caut. Dar Duhul Tau mi-a dat sa te cunosc si sufletul meu se bucura ca Tu esti Dumnezeul si Domnul meu si tânjesc dupa Tine pâna la lacrimi.

Sufletul meu tânjeste dupa Dumnezeu si-L cauta cu lacrimi. Milostive Doamne, Tu vezi caderea si durerea mea. Dar cu smerenie rog îndurarea Ta : revarsa asupra pacatosului ce sunt harul Sfântului Tau Duh. Amintirea lui îndeamna mintea mea sa caute din nou milostivirea Ta. Doamne, da-mi duhul smereniei Tale ca sa nu pierd din nou harul Tau, si sa nu ma tângui ca Adam care plângea dupa Dumnezeu si Raiul cel pierdut.

Domnul este milostiv; sufletul meu stie aceasta, dar nu o poate tâlcui în cuvinte. El este nesfârsit de blând si smerit, si atunci când Îl vede, sufletul se preface în întregime în iubire de Dumnezeu si aproapele, devine el însusi blând si smerit. Dar daca omul pierde harul, atunci va plânge ca Adam când a fost izgonit din rai. El hohotea si întreaga pustie auzea gemetele lui; lacrimile lui erau pline de amara întristare si a plâns ani multi. Tot asa si sufletul care a cunoscut harul lui Dumnezeu si l-a pierdut, înseteaza dupa Dumnezeu si spune : „Sufletul meu tânjeste dupa Dumnezeu si Îl caut cu lacrimi”.

„Veniti la Mine toti cei osteniti si Eu va voi odihni pe voi. Veniti si beti apa vie. Veniti si învatati ca eu va iubesc. Daca nu v-as iubi, nu v-as chema. Nu pot suferi ca nici macar una din oile mele sa se piarda. Chiar si pentru una singura, Pastorul merge în munti si o cauta peste tot. Veniti, deci, la Mine, oile mele. Eu v-am facut si va iubesc. Iubirea mea pentru voi M-a facut sa vin pe pamânt si am îndurat totul pentru mântuirea voastra. Vreau ca voi sa cunoasteti iubirea Mea si sa spuneti ca Apostolii pe muntele Tabor: „Doamne, bine este noua sa fim aici impreuna cu Tine!”.

Afla mai mult

6 comentarii leave one →
  1. irina flo permalink
    Septembrie 23, 2008 11:34 pm

    La multi ani sub ocrotirea sfantului!
    E priveghere la Biserica Rusa cu Sf, Liturghie

  2. Septembrie 23, 2008 11:35 pm

    O, ce frumos! Pe la noi din pacate nu exista acest obicei… (cu toate acestea avem si noi o Sfanta protectoare, dar nu pt.ca am ales-o noi, ci ne-a ales ea pe noi :))
    Sfantul Siluan sa va ocroteasca in continuare si… La multi ani in bucuria Domnului!

  3. viatalatara permalink
    Septembrie 23, 2008 11:39 pm

    Multumim! Stiu ca e Liturghie la Rusa, este chiar hram, daca nu ma insel. Si la noi sunt moastele Sfantului, iar vineri avem priveghere…

    Va imbratisez!

  4. viatalatara permalink
    Septembrie 23, 2008 11:41 pm

    Natalia, nici noi nu stiam de acest obicei si am fost luati prin surprindere… Cu atat mai frumos a fost momentul 🙂

  5. fantana permalink
    Septembrie 24, 2008 12:02 pm

    …la multi ani!

  6. viatalatara permalink
    Septembrie 24, 2008 3:58 pm

    multumim 🙂

Lasă un răspuns

