Skip to content

Tăcerea iepurilor

August 27, 2008

A fost o vreme cand ii priveam si ma intrebam cu uimire ce-o fi in capul lor. Cand ii admiram pentru felul in care se inteleg atat de bine, pe muteste. Singurul sunet pe care l-am auzit vreodata de la ei, in trei luni de zile, a fost tipatul scurt al lui Cosette, straniu, ca de copil, atunci cand am prins-o de un picior s-o scot afara din cusca. Ma gandeam oare de ce oamenii trebuie sa vorbeasca atat de mult, mai ales ca au atat de putine de spus. De parca vorbirea ar fi o nevoie fundamentala, de care atarna viata noastra, ca foamea si setea. Iata-i pe iepuri cat de bine comunica. E suficienta o miscare a lui Cosette, ca Gavroche s-a dat mai incolo. Nu trebuie sa-si spuna unul altuia: hai sa ne spalam in urechi. Incepe Gavroche si continua Cosette. De ce atatea cuvinte? Viata ar fi mai simpla fara ele. Mai multa liniste. Mult, mult mai multa liniste…

Acum insa am inceput sa inteleg ce e in capul unui iepure. Tarziu, e drept. As fi putut sa-mi dau seama mai devreme, daca n-as imbraca in poveste atatea lucruri care ma inconjoara. In capul unui iepure nu e nimic. Chiar nimic. Nici o scanteie de inteligenta nu-i joaca-n ochi. Nici un semn ca ar intelege ca vorbesc cu ei sau despre ei. Nici o bucurie, nici o tristete. Nici o melancolie, nici un vis. Doar iarba, multa multa iarba. Si sex, din cand in cand.

Cand se spune ca am ajuns mai rau ca animalele, nu ne dam seama de gravitatea acuzatiei. Pentru ca avem despre animale o imagine nereala, proiectandu-ne pe noi asupra lor si investindu-le cu o inteligenta care nu le apartine. A ajunge ca un animal este cumplit, iar mai rau decat animalele… credeti ca-i posibil?

De fapt, voiam doar sa va intreb daca vrea cineva sa primeasca o pereche de iepurasi albi, draguti, educati, tacuti si manierati. La schimb cu un pui de caine sau cu o ciocolata cu lapte.

4 comentarii leave one →
  1. August 27, 2008 9:11 pm

    tacerea iepurilor?hihi

    dar de ce vrei sa-i dai?ii taiati si faci din ei o mancarica rece, cu masline si felii de lamaie(vai, imi lasa gura apa ;)) ). Iar din blana faci o scurteica (sau un guler de scurteica, haha). Mai, daca ma gandesc bine, am eu o ciocolata prin casa :)) 😉

  2. viatalatara permalink
    August 27, 2008 9:28 pm

    crezi ca esti prima care vrea sa-i faca tocanita? trebuie sa stai la coada.

    da’ o tocana de pisica nu vrei? 🙂

  3. August 28, 2008 1:39 pm

    si eu care credeam ca numai mie mi-a venit ideea ;)). Multumesc de generozitate, dar parca prefer totusi iepurii ;))

  4. treangelsmother permalink
    August 29, 2008 6:25 pm

    Am vazut puiuti de catei gratis in targul de animale din parcul Plumbuita de pe Colentina de unde m-am ales si eu cu iepurasii mei.Poate acolo gasesti pe cineva care sa-i vrea si pe ei.Daca ai sa cauti pe siteul cu animalute sau pe la cabinetele veterinare multi catei sunt gratis unii chiar si gata deparazitati(e foarte important sa fie deparazitati si vaccinati cat sunt mici caci pot muri foarte repede mai ales de parvoviroza si capuse).

Lasă un răspuns

