Skip to content

… si un film

August 5, 2008

Am uitat ce inseamna un film bun. De multa vreme nu am mai vazut unul. Au trecut ani. Exista, desigur, filme placute, amuzante, tulburatoare, palpitante. Filme dupa care te simti mai bun, mai frumos, mai destept, mai liber, ca apoi sa redevii mintenas acelasi personaj banal, cu gene false. Exista insa si alta categorie, de filme rare. Filme care nu castiga premii. Filme pe care nimeni nu le intelege, pentru ca abordeaza subiecte cu neputinta de inteles pentru aceia care sunt in cautare de confort mental.

Death and the Maiden. 1994. Roman Polanski.

Inainte de a va vorbi, vreau sa ascultati ceva.

Numai pentru cei carora le place sa stea pe malul râului si sa priveasca apa curgand.

Stupida invitatie de a vedea un film, asa-i?

Un film in care te ineci, ca intr-un râu, ascultandu-i curgerea. Te ineci pentru ca te lasa fara rasuflare. Pentru ca te inunda pe toate partile. Un film despre relatia dintre un (posibil) tortionar si o victima. Un film care vorbeste, dincolo de cautarea adevarului, despre călăul ca victima in chiar secunda in care tortureaza. Un film care vorbeste despre libertatea pe care ti-o castigi fata de tine, dupa ani de auto-tortura. Cu alte cuvinte, neasteptat, un film despre mantuire.

9 comentarii leave one →
  1. August 6, 2008 12:13 pm

    Am vazut filmul asta fara sa stiu cum se numeste si fara sa stiu cine este cel care joaca unul din rolurile principale si amintirea filmului ma bintuie de citiva ani buni! Multumesc ca mi-ai redat astfel sansa de a-l putea revedea! 🙂

  2. viatalatara permalink
    August 6, 2008 1:37 pm

    Hehe… inca un bantuit, deci 😀

    il am pe dvd, poate il vedem impreuna… sau il poti cumpara cu revista Cinemagia cu numai 10 lei 🙂

  3. August 6, 2008 3:09 pm

    Suna mai mult decat interesant. O sa-l caut si eu. Imi place Roman Polanski, chiar daca am vazut numai Pianistul si Cutitul in Apa pana acum.

  4. August 6, 2008 3:11 pm

    Mi-am adus aminte si de The Ninth Gate, se pare ca e tot al lui 🙂

  5. viatalatara permalink
    August 6, 2008 4:01 pm

    Si eu tot numai „Pianistul” si „Cutitul in apa”, pana acum. Din cauza „Pianistului”, am ezitat sa-l cumpar pe asta 🙂 pana la urma am zis ca 10 lei nu-i cine stie ce paguba. Dar mi-a placut filmul din prima secunda. Abia astept sa-l revad…

  6. August 8, 2008 11:30 pm

    ok, m-ai convins! o sa-l cauit si eu!
    LD

  7. viatalatara permalink
    August 9, 2008 11:29 am

    asteptam impresii 😉

Trackbacks

  1. Un film « Viaţa la ţară
  2. Filmul “Binecuvântata fii, închisoare” « Viaţa la ţară

Lasă un răspuns

