Skip to content

Electricitate, noaptea (continuare)

Iulie 28, 2008

(au trecut vreo 5 zile de cand incepusem a scrie si venirea ploii m-a intrerupt. apoi, internetul nu a functionat, inexplicabil, alte cateva zile. aveam sa afu ca, din cauza fulgerelor, mi s-a ars placa de retea. poale lungi si minte scurta. pentru a doua oara in doi ani. din acelasi motiv. coincidenta blog-realitate oricum, ramane)

…imaginea care ma obsedase atata vreme: blocul din fata, suficient de aproape ca sa-l simt ca pe un os in gat, si alte doua blocuri asezate perpendicular, in dreapta, ca sa iti ia si ultima suflare. Noaptea, orasul e mai linistit, parca, si mai frumos. De mult nu mai privisem pe geam, noaptea, pentru ca nu aveam nimic interesant de vazut. De asta, surpriza mea a fost destul de mare.

Luminile blocului de vizavi si apoi, privind mai departe, luminile tuturor blocurilor din jurul meu nu mai semanau cu luminile unui bloc, noaptea, asa cum mi-l aminteam dintotdeauna. Era martie si totusi, toate luminile straluceau intermitent, ca instalatia bradului de Craciun.

-Pe vremea mea, pe vremea cand ma mai uitam pe geam, noaptea, luminile apartamentelor stateau pe loc, nu alergau de colo-colo. Si apoi, de ce-ar alerga? Unde mai pui ca nu e vorba de o familie-doua, ci de toate familiile care inca nu dorm la ora asta.

Blocurile valureau scanteind rosu-alb-galben-albastru. Mi-au trebuit cateva secunde ca sa inteleg ca in fata ochilor nu aveam luminile lampilor de plafon, multiplicate la infinit. Cineva, unul, o suta de oameni, in acelasi timp, cu telecomanda in mana, schimbau programele la televizor.

Acum o noapte, zic, daca as scrie acum o saptamana, o lumina imi inunda intermitent camera. Imi inunda camera, apoi se retragea, ca un reflux, lasandu-ma pe intuneric. Linistea nu-mi sufla nici de asta data raspunsul. Am privit pe geam. Departe, dincolo de orizont, valuri de lumina inalta, deplina, calda.

Departe, dincolo de orizont, undeva, nu stiu unde, cineva, unul, o suta de oameni, erau la geam, ca mine. Priveau ploaia.

No comments yet

Lasă un răspuns

