Skip to content

Pana si coaja

Iunie 27, 2008

Pe terasa noastra, o pana mica, insesizabila. Neinteresanta. Mi-a rasarit in ochi in timp ce cautam altceva pe jos si am trecut peste ea, ca si cum n-as fi vazut-o, asa cum trecem cu vederea peste atatea lucruri, coji de nuci si fire de iarba, nori si stele, flori de rochita-randunicii sau trifoi cu trei foi. Apoi m-am intros si am privit-o cu atentie. Dupa cate vrabii am vazut de-aproape in ultima vreme, parea a fi o pana din codita lor, ingusta si inalta cat Tom Degetel. Daca e o pana dintr-o coada de vrabie, mi-am zis, atunci sarmana vrabie care a pierdut-o cu siguranta are probleme la zburat, avand in vedere ca in codita ei sunt doar 4-5 astfel de pene, iar pentru ea este o pierdere importanta. Aceasta pana aparent neinteresanta face parte din istoria personala a unei pasari, care fara ea ar putea sa nu mai zboare la fel de bine, sa fie prinsa de pisica si sa-si gaseasca astfel sfarsitul. Este, asadar, o piesa capitala, o problema de viata si de moarte, o farama din curgerea universului. Farama cu sens, pierduta intr-o lume care nu-si mai vede demult sensul.

Mai tarziu, plimband caruciorul, gasesc in iarba, sub cuibul porumbeilor, o coaja de ou. Ah, am tresarit, a mai cazut un ou din cuib, cum s-a mai intamplat de cateva ori pana acuma. Ma aplec. Coaja nu are galbenus, e curata, iar in partea de sus, decupat zimtat, un capacel cat un buric de degetel. Un pui a iesit din ou! Avem un pui de porumbel! Coaja nu era semn de moarte, ci de viata. Fragila, curata, alba, zimtata. O farama cu sens din univers, si ea.

Am inceput sa citesc semne, vai de mine! Mai mult, am inceput sa iubesc maruntisurile neinteresante, sa ma opresc din alergatura ca sa vad mersul poticnit al unui gandac sau sa ma intind pe spate ca sa vad zborul rasucit al pasarilor. Am devenit, dintr-un cititor borgesian, un personaj borgesian. Maine o sa-mi arunc mobilul si va voi transmite noul cod la care voi raspunde la telefon: fum-fum-fum si doi de zero.

2 comentarii leave one →
  1. Iunie 27, 2008 11:57 am

    arunca orice, da nu mobilul, ca n-am unde sa fac foc :))

  2. viatalatara permalink
    Iunie 27, 2008 1:35 pm

    ei, pentru tine fac o exceptie: primesc si porumbei calatori 😀

Lasă un răspuns

