Skip to content

O idee

Iunie 26, 2008

Un ziar sau o revista care sa le vorbeasca oamenilor despre:

1. ecologie (tot ce inseamna reciclare, ingrasaminte naturale, agricultura eco)

2. educatie sexuala (tot ce inseamna contraceptie, avort, viata sexuala)

3. educatie parentala (sa educam parintii sa-si creasca sanatosi copii: tot ce inseamna alaptat, medicamente, boli ale copiilor)

4. educatie culturala (carti, muzica, desen – de ce, ce, dar mai ales cum)

5. educatie religioasa (ce inseamna Dumnezeu, Biserica, Sfintele Taine pe de o parte si prepetuarea paganismelor pe de alta parte).

Astept idei si de la voi, in ceea ce priveste forma, continutul, dar si titlul acestui ziar. M-am gandit si eu, am ceva in minte, dar intotdeauna e bine sa-i asculti si pe altii.

Orice propunere ma poate ajuta, deci indrazniti! Multumesc!!!

10 comentarii leave one →
  1. Iunie 26, 2008 4:35 pm

    foarte interesanta ideea cu ziarul. Eu l-as numi „Viata la tara” 🙂

  2. Irinuk permalink
    Iunie 26, 2008 10:25 pm

    Ideea pare deja bine structurata 🙂 si cred ca o sa fie foooooarte folositoare

  3. viatalatara permalink
    Iunie 26, 2008 11:02 pm

    Multumesc pentru raspunsuri 🙂

    hehe, m-am gandit si eu la „Viata la tara”, dar mi-am dat seama ca e nevoie de ceva care sa-l „agate” pe om, sa-l faca sa ne citeasca, sa-i trezeasc interesul… oricum, daca as face o lista cu toate titlurile care mi-au trecut prin cap, ati rade 2 zile 🙂

  4. Valentina permalink
    Iunie 27, 2008 12:52 pm

    Anca, uite eu citesc revista „formula-as”.
    Numele nu este nici pe departe cel mai indicat pentru continutul sau, insa e o revista foarte iubita.
    Succes, eu cred cu tarie ca este nevoie de o astfel de revista, un fel de revista magazin, si pentru mici si pentru mari 🙂

  5. viatalatara permalink
    Iunie 27, 2008 1:43 pm

    Multumesc, Valentina! Chiar aseara, cand ma gandeam cum ar treubi sa fie revista asta, mi-am adus aminte de Formula As, pe care-am citit-o si eu cateodata, pe plaja la mare (nu prea citesc reviste, in general). Intr-adevar, e o revista foarte interesanta, cu o „formula” castigatoare, mai ales ca e citita foarte mult in toata tara, deci si de oamenii din sate. Deci poate fi o sursa de inspiratie… 🙂

  6. gandestefrumos permalink
    Iunie 27, 2008 2:18 pm

    Draga mea, mi se pare o idee minunata si utila:) E vorba de o revista tiparita sau virtuala? Si daca tiparita, de cate pagini si cat de des sa apara? Si unde sa fie distribuita? Care va fi, mai adica, „publicul”? pentru ca in functie de public mai ales, se poate alege cea mai buna structura, cel mai potrivit limbaj, cele mai apropiate subiecte si felul in care ar fi redactate. Ma ofer voluntar:) Oricum, mai am niste idei despre ce s-ar putea face in domeniul comunicarii-informarii intr-o comunitate (preluate toti de la altii, desigur;) )

  7. viatalatara permalink
    Iunie 27, 2008 3:10 pm

    aaa, minunat 🙂 revista va fi tiparita, bineinteles. de fapt, am mai avut o revista acum cativa ani, scoasa tot dintr-un exces de zel, pentru educatia… parintilor. pana la urma am ramas insarcinata si am lasat-o balta, dupa 4 numere, dar a fost o experienta interesanta, pe care as relua-o.

    iti scriu mail pentru detalii 🙂

  8. gandestefrumos permalink
    Iunie 27, 2008 3:19 pm

    scrie-scrie! astept cu nerabdrare;)

  9. Mai 18, 2009 3:15 pm

    Si, dragi copii, va puteti imagina surprinderea lui Flo cand descoperi pe blogul Ancai ideea lui de acuma 3-4 luni !!
    Ziarul din sat.
    Eu m-am gandit sa-l numesc „Foaie Belinţană”, fiind ziarul satului Belinţ. Suna arhaic, asa si trebe 🙂
    Si m-am mai gandit sa fie un fel de ghimpe in coasta administratiei locale, un element de presiune spre eficienta, o „a patra putere in sat”.
    Pentru ca, vezi tu, Anca, pe tine nu te intereseaza politica. Pe mine a inceput sa ma intereseze atunci cand mi-am dat seama cate lucruri se puteau, se pot, si se vor putea face inspre binele satului si al comunitatii, doar daca primarul sau consilierii locali ar vedea dincolo de propria ograda. Si cat de mult putea evolua satul in ultimi 20 de ani. Si cat potential are, si cat de frumos ar putea fi, si cat de fericiti ar putea fi oamenii.

    In primul numar din ziar as vrea sa scriu un editorial cu urmatoarea tema: „dragi consateni, chiar daca un candidat va da bani ca sa-l votati, sa stiti ca nu va poate verifica votul; e doar intimidare, democratia inseamna mult mai mult de atat”. Prin asta as incepe rubrica de „informare civica”, in care sa public hotararile de consiliu local, bugetul trimestrial, rapoarte despre evolutia diverselor proiecte (canalizare, etc).

    Apoi as vrea sa mai existe in ziar o sectiune de anunturi de mica publicitate, in special pe piata de forta de munca; as putea sa colind putin comunele vecine, si sa intreb firmele daca n-au nevoie sa angajeze. Asta intr-o prima faza. Apoi, sa le zic ca pentru 10 lei pe luna o sa le apara anuntul de angajare in ziar… si incet-incet, creez un loc de munca, cel de „ziaristul satului” :))

    Apoi, neaparat, sectiune de barfe. Multa lume mi-a zis: dac-ar fi barfe locale, le-as citi pe nerasuflate! Si eu cred ca au dreptate. Formula As & co, ce sunt de fapt? Nu tot barfe, dar la nivel mai national? Si langa coloana de barfe pui „coloana tinerei mamici” 😉

  10. Mai 18, 2009 5:11 pm

    Eu voiam sa-i pun numele „Arca”, dar m-am ofticat nespus cand am aflat ca mai exista o revista cu acelasi nume (unde mai pui ca e vorba o revista de inalta cultura, nu ca a mea!) O revista in care sa salvez o lume. Parca asta visam.

    Mai am oarecare experienta in domeniu, am mai avut o revista pe teme de educatie. Dar nu am deloc simtul comercial 😀 Cred ca nu ma citea nimeni. In fine.

    Iti doresc succes. Deocamdata, m-am cam desumflat cu proiectul asta, pentru ca am facut niste cercetari si am aflat ca lumea nu citeste neam pe aici. Unde mai pui ca voiam sa fie gratis foaia asta. Sa obtin fonduri, etc. M-am temut ca va ajunge pe post de hartie igienica (fara gluma) si m-am descurajat. Si apoi, sa ma inham singura la o chestiune atat de complicata… nu mai am energia de anii trecuti, de cand cu revista pentru parinti. Don Quijote a plecat in vacanta.

    Poate, daca o faci, tu, imi dai si mie avant 🙂 Succes, deci! Toate panzele sus!

Lasă un răspuns

