Skip to content

Intoarcerea lui Ulise (la el acasa)

Iunie 13, 2008

Ulise a acum la mamica lui, la ţâţa ei dulce, pieptanat de limba ei aspra. Aseara am auzit-o cum il cauta prin sat: mieuna disperata si umbla de colo-colo, lasand in urma-i latraturi de caini.

Mama fiind, m-am perpelit pana sa adorm, osciland intre a iesi pe strada sa-i duc pisoiul si a nu indrazni sa ma lupt cu cainii pentru el. La prima ora i-am zis lui nea M. sa-l duca pe Ulise exact in locul in care l-a gasit, ca sa-l intalneasca pisica mama. Cum nea M. intarzia si orele erau inaintate, mi-am zis sa mai fac o incercare si sa hranesc motanelul. Cotrobai prin frigider si dau de-un ou fiert si ma gandesc ca, in lipsa de altceva, e bun si ala, fie si la un pisoi neintarcat inca. La inceput i l-am bagat cu de-a sila in gura, ca era lesinat de foame si mi-era teama ca nu mai prinde momentul reintalnirii cu familia. Surpriza, Ulise a mancat foarte bine, si oul, si degetul care-l hranea, s-a intremat si, din pisoiul amarat care era ieri, a devenit unul cu chef de joaca, care sarea la tot ce misca in jurul lui (inclusiv la rotile caruciorului). Mai-mai sa nu ma mai indur sa-l dau inapoi. Numai ca a venit soacra lui nea M., o femeie batrana, care inca mai foloseste expresia „uciga-l toaca!”, si a luat pisoiul. L-a dus direct la mamica lui, de la sanul careia fusese luat din greseala.

Iar pentru cei care se-ntreaba – sau nu – ce cauta oul fiert in frigider, trebuie sa va spun ca, dupa ce l-am pregatit, nu l-am mai putut manca. Un ou, un pui, un Piulita.

No comments yet

Lasă un răspuns

