Skip to content

Li bemol major

Iunie 10, 2008

Vrand sa va scriu despre fanfara satului, mi-am dat seama ca, de cand m-am mutat, toate povestile mele sunt muzicale. Ori ca-i vorba de greieri, broaste, privighetori, gugustiuci, mierle, ploaie, stele, simfonia universala, manele si, mai nou, o cucuvaie, perceptiile mele acustice s-au trezit la o noua viata. Nu stau sa fac comparatia cu blocul, pentru ca sunt sigura ca o puteti face singuri (pentru mine ar fi un exercitiu de imaginatie nedorit sa-mi amintesc zgomotele de apartament, pe cand pentru voi este doar o prezenta nepoftita), dar am realizat ca, brusc, am iesit din geometria plana si mi-a crescut inca o dimensiune, culturala. Am inceput sa citesc mult, mult, la carti ma refer, asta in paguba internetului, care probabil plange dupa mine. Citesc si revin la normalitate, iar prin intermediul auzului, un simt destul de neglijat pana acum, revin la copilarie.

Ziua, vazul ma conduce, insa noaptea, nicio alarma nebuna nu-mi mai raneste urechea, facand-o sa se inchida si sa se ascunda intern. Intai greierii, apoi privighetoarea au ajutat-o sa se deschida ca un boboc de floare, iar acum trebuie s-o ingrijesc, s-o ud zilnic si s-o feresc de zgomote daunatoare. Iar ea, in schimb, imi da o sensibilitate noua, care se converteste in scris si cumpara poveste.

Duminica a fost inmormantare cu fanfara. Cum nu suntem departe de biserica, am ascultat cu interes toate cantecele, care, bizar, dau o stare de bucurie, aproape saltareata. Oare cortegiul funebru juca hora? Nu stiu, dar sper ca nu mai plangea nimeni.

Luni, am gasit in gradina un licurici. Stiti cum canta licuriciul? Li li li…

7 comentarii leave one →
  1. Iunie 11, 2008 12:55 pm

    apropo de povesti muzicale, uite blogul Sabinei 🙂

    http://armonii.blogspot.com/

  2. viatalatara permalink
    Iunie 11, 2008 3:34 pm

    nu l-ai vazut la blogroll? 😛

  3. Iunie 11, 2008 4:37 pm

    hihi, nu, pune si tu blogrolul in dreapta sau in stanga paginii, ca toata lumea ;))

  4. viatalatara permalink
    Iunie 11, 2008 5:47 pm

    pai nu tine de mine, e un design standard 🙂

  5. Aurelia N permalink
    Iunie 11, 2008 10:08 pm

    Tot legat de muzica si sunete. Stiti cu face ploaia in varianta „a la Flavia”? Li-lu-Li-lu …

    Povestea e cam asa: zgomotul tunetului determina declansarea alarmelor multor masini din jurul blocului. Ea asa a retinut ca se „aude” cand ploua … Cam trist, in alta ordine de idei, asa-i?!

  6. viatalatara permalink
    Iunie 11, 2008 10:15 pm

    pupam fata scumpa 🙂

    propun sa-i faci o cura de ploaie, de valuri si de briza… invat-o sa le asculte… pentru mine sunt amintiri foarte dragi de cand eram mica…

  7. Aurelia N permalink
    Iunie 11, 2008 10:27 pm

    De mare nu duce lipsa, chiar am fost si tot vom merge. Imi spune ca vrea sa se balaceasca in „male” … Cu ploaia e mai greu: si ieri si azi au venit niste nori amenintatori. Ne tot uitam pe fereastra si spuneam: gata, vine ploaia. Si … n-a venit, s-au risipit norii. Chiar se simte nevoia de ploaie si la noi … Dar … „ploaia care va veni” … ca sa citez pe cineva drag mie …

Lasă un răspuns

