Skip to content

De ce sa nu dormi noptile

Mai 19, 2008

Daca deschizi fereastra, auzi greierele. Apoi, peste cateva clipe, cand urechea se ascute, iti dai seama ca nu e doar un greiere, ci sunt sute de mii de greieri. Unul este doar cel de langa geamul tau, pe care-l auzi „in prim-plan”. Sutele de mii sunt fundalul sonor care, din neatentie, poate fi confundat cu linistea.

Doar cand te pui in pat, cu geamul deschis, si nu adormi imediat, ii auzi pe toti, pana la ultimul. Cantecul lor seamana cel mai bine cu un val de mare. Se aude undeva departe, apoi creste suav in intensitate si ajunge sa se sparga de varfurile degetelor tale ude care preiau vibratiile ca niste coarde. Senzatia este desavarsita si insatiabila. Auzul devenit vaz priveste valurile sonore in care niciunul din protagonisti nu greseste vreo intrare. Patul, pe aceste valuri, se leagana ca o barca dintr-o poveste din copilarie si cazi intr-un somn intrauterin, regenerant, vesnic.

Aseara insa, cu ochii inchisi, tinta la unduielile fosninde, aud dincolo de ele o pasare cantand. Fiecare nota e diferita de anterioarele, fiecare tril este perfect si unic. Din cauza noutatii continue pe care mi-o ofera, nu pot adormi, ci raman la panda, din ce in ce mai incordata, cu terminatiile nervoase din ce in ce mai zburlite. Nu cumva? imi zic, dar apoi tac, sa nu pierd niciun sunet. Nu poate fi, reiau, in scurtele pauze pe care mi le ofera. Nu-i melancolic, dimpotriva, imi ofera o veselie deplina. Ma vad sarind in sus mental de bucurie.

De ce oare imparatul a plans? Nu, nu poate fi ea, e prea mare darul… Si totusi, cine?

Veniţi: privighetoarea cântă, şi liliacul e-nflorit;
Cântaţi: nimic din ce e nobil, suav şi dulce n-a murit.
Simţirea, ca şi bunătatea, deopotrivă pot să piară
Din inima îmbătrânită, din omul reajuns o fiară,
Dar dintre flori şi dintre stele nimica nu va fi clintit,
Veniţi: privighetoarea cântă şi liliacul e-nflorit.

(Noapte de mai, Alexandru Macedonski)

20 comentarii leave one →
  1. Ileana permalink
    Mai 19, 2008 11:08 pm

    Of, ce romantica te-ai facut!

  2. viatalatara permalink
    Mai 20, 2008 10:43 am

    Cred ca m-am facut normala, mai degraba:)

  3. doina permalink
    Mai 20, 2008 1:13 pm

    hai ca sigur iti facem o vizita sa auzim si noi greierii aia:) sa vezi cum canta in august 🙂

  4. viatalatara permalink
    Mai 20, 2008 2:48 pm

    abia astept sa veniti! chiar mi-ai facut o bucurie imensa cu mesajul tau!!!

  5. Adriana permalink
    Mai 20, 2008 4:33 pm

    Si noi ne abonam :).. Avem o casca de livrat.:))

  6. viatalatara permalink
    Mai 20, 2008 6:35 pm

    haha merci! va asteptam, cand veniti? poate facem o intalnire generala 🙂

    cat despre casca, daca nu mai incape in bagaje, nu e musai sa va incarcati cu ea, deocamdata baietul nu a invatat sa pedaleze decat in spate 😛

  7. irina f permalink
    Mai 20, 2008 9:56 pm

    bineinteles ca venim si noi
    Si ti-aduc in dar o lampa…

  8. Adriana permalink
    Mai 20, 2008 10:31 pm

    well, pana venim noi, cred c-o sa-nvete sa si schieze :((

  9. Lorena permalink
    Mai 21, 2008 2:38 am

    La multi ani fetitei, Anca! Greierasii sa nu va uite…

  10. amuleta permalink
    Mai 21, 2008 5:54 am

    E dreapta viata asta ? Unii cu privighetorile si altii cu manelele…

  11. Mai 21, 2008 9:18 am

    haha, Anne, cumva ai vreun vecin manelist? 😉

  12. viatalatara permalink
    Mai 21, 2008 3:17 pm

    haha, nu cred ca are amuleta vecini manelisti, ar fi culmea absurdului, cred ca facea doar o comparatie intre viata la tara si viata la bloc. am avut si noi un episod cu manele acum o saptamana, dar am dat radio romania muzical la maxim si am pus casetofonul la geam. si a inchis omul maneaua lol

    multumim de mesaje!!! irina, va asteptam!!!

  13. doina permalink
    Mai 21, 2008 8:57 pm

    fetele, mi-ati inseninat ziua!

    La multi ani Ile!

  14. Lorena permalink
    Mai 21, 2008 10:49 pm

    As vrea si eu candva niste poze cu casuta si cei mici „adunati” (stiu ca nu pui poze pe Net). Macar asa sa va pot vizita.

  15. viatalatara permalink
    Mai 22, 2008 12:12 pm

    ei, vor fi si poze, stai intai sa ne adunam 🙂

    multumim de urari, va dorim cele bune si domniilor voastre!

  16. treangelsmother permalink
    Iunie 29, 2008 9:58 pm

    am ascultat si eu privigetoarea cantand , intaia oara anul acesta, devreme, devreme in zori; m-am simtit subit privilegiata,prea nevrednica pentru un asemenea dar.A fost o binecuvantare la fel si curcubeul de acum cateva zile pe care l-am primit cand aveam mai mare nevoie de un semn…si pe care din egoism probabil sau din mandrie am crezut ca l-am vazut doar eu si copiii(la primul lor curcubeu din viata).

  17. viatalatara permalink
    Iunie 29, 2008 11:10 pm

    asa m-am simtit si eu, ba chiar am zis ca e privighetoarea „mea”, m-am laudat cu ea la toata lumea si uite ca… a plecat. ar trebui sa scriu despre asta, chiar incepusem sa scriu, dar n-am mai avut tarie. multumesc pentru povesti 🙂

  18. Noiembrie 18, 2008 10:48 pm

    viata, m-as exprima si eu cumva frumos, ca recunoastere a placerii de a citi scrisurile tale. Dra cum nu-s in stare, te felicit asa, simplu.
    si o nelamurire am: pana la urma in casa de lemn din cartierul american v-ati mutat, despre ea e vorba, ca parca perdusem firul..

  19. viatalatara permalink
    Noiembrie 19, 2008 12:57 pm

    nu, ne-am mutat la alta casa de lemn, intr-un sat, langa padure. din poveste lipseste ultimul an de cautari… uf, cand o sa am timp sa termin povestea? 🙂

  20. Noiembrie 19, 2008 11:37 pm

    aha. pai asteptam episodul, negresit

Lasă un răspuns

