Skip to content

Great Friends (continuarea povestii)

Aprilie 15, 2008

Cercul si patratul, burta mea si casa, au inceput sa evolueze impreuna. Pana cand cercul a cerut timp pentru odihna si, in finalul sarcinii, am fost nevoita sa stau in pat, nu mult, doar vreo 2 luni de zile. Numai bine i-a facut loc patratului sa se zbenguie, oricat de greoi si ireal ar parea lucrul acesta pentru un patrat.

Mutata cu totul pe o canapea gaurita in mijloc (loc rotund de odihnit fundul), am devenit corp comun cu ea, intr-o masa amorfa din care ma zaream eu, umflata, conectata la un laptop. Laptopul, la internet. Internetul, pus pe scormonit, ghiciti ce? Desigur. Case.

Case, dar nu orice fel. Ma transformasem intr-un cautator de aur amator: sapam, cerneam, ochii sita, capul tinta. Ideea de a-i cunoaste pe marii arhitecti m-a zdruncinat din temelii si mi-a dat un nou sens vietii. Incepusem sa vorbesc un limbaj nou, sa inteleg fara a putea sa exprim, sa cunosc fara a sti ce. Burta mi se ridicase la cap si ma chinuiam sa nasc mental o casa cu totul aleasa. Sa vedeti de ce. Imi casunase pe Gaudi.

Zile si nopti am stat si am descarcat imagini cu toate operele gaudiene, chiar si cu cele care nu mi-ar fi fost de niciun folos vreodata la constructia unei case. Daca stau bine sa ma gandesc, niciuna nu mi-ar fi fost de folos. Dar scopul meu declarat era altul: sa vad, sa absorb, sa ma impregnez de geniu. Sa patrund in mintea, ochiul, mana marelui artist. Sa inteleg ce inseamna o casa – o casa nu din cele patrate in care stau eu si tu, ci din cele spiralate, rasucite, coscovite ca niste pesteri scurse.

Ma topeam dupa natural, disecat si expus cu matele pe afara.

Ajunsesem sa cunosc atat de bine toate casele lui Gaudi, fara a le fi vazut vreodata. Pluteam pe sub o apa de aur, ca in picturile lui Klimt si daca din cand in cand atingeam pamantul cu piciorul, il retrageam speriata si imi continuam alunecarea. Un prieten m-a scos din balta (ca era sa scriu „batla”) pescuindu-ma ca pe o mata inecata cu un singur cuvant: Fallingwater.

Descoperirea lui Wrigt a fost intr-adevar o lovitura de maciuca. Era exact ce imi trebuia. Cascada mai lipsea. Da…

Gaudi a ramas prietenul imaginar, visul din care ma trezisem. Fisiere noi cu zeci de case wrightiene – locuibile – au inceput sa-mi umple hardul. Periodic, alegeam sustinut ba o casa „prairie”, ba una „usonian”. Le iubeam pe ambele si daca am fi avut un buget mai mare, mi-as fi facut doua, una de piatra si una de lemn. Sau una combinata, „taliesin”. Totul suprapus pe o influenta de mirodenie japoneza si stil vechi romanesc, crapat cu fante corbusiene si ferestre hundertwasseriene. Bani, dati-mi bani! Acuma stiu ce vreau!

Intre timp, cercul uitat si-a facut simtita prezenta si uite-asa s-a ivit pe lume cel de-al doilea copil al nostru. Patratul a fost dat uitarii pentru o vreme.

– va urma –

2 comentarii leave one →
  1. anca bahna permalink
    Ianuarie 12, 2009 12:17 pm

    Cine esti…?? sunt ..absolut captivata.
    Azi e ziua in care mi-am spus: incep sa caut o casa la tara, intr-un loc frumos. Vreau liniste si simplitate..vreau praf..
    Am gasit blogg-ul tau din intamplare..si parca-mi citesc gandurile: Gaudi,Hunndterwasser.. am trecut anul trecut prin etapa asta. Am luat si un teren..am cautat un arhitect ..
    Acum insa stiu ca vreau sa cumpar o casa..undeva..in natura. Sa o cresc pe Mariuca ..la tara..dar nu stiu unde.

    Iti multumesc pentru ceea ce faci..
    Anca

  2. viatalatara permalink
    Ianuarie 12, 2009 12:44 pm

    Haha! ce dragut! Daca reusesti sa-ti faci o casa a la Hundertwasser, sa ma inviti si pe mine 🙂

    Ma cheama tot Anca. Om fi gemene 🙂

    Dumnezeu sa te ajute sa gasesti ceea ce cauti. In Dumnezeu sa-ti pui nadejdea. Noua ne-a dat mai mult decat am visat, chiar daca nu stam intr-un Gaudi original haha!

Lasă un răspuns

