Skip to content

Linte cu sos de legume

martie 10, 2009

Astazi am gatit pentru prima data linte si, pentru ca mi-a placut foarte mult ce-a iesit, va ofer si voua reteta, mai ales ca e simpla si sanatoasa.

In paranteza fie spus, nu credeam ca voi ajunge sa am o asemenea rubrica pe blog, nici nu ma vedeam vroedata facand poze la mancare. Trebuie sa-i multumesc in mod oficial Irinei pentru ca mi-a dat – nu atat… retete – cat curaj. Cred ca totul e posibil atunci cand ai curaj. Chiar sa faci o mancare buna! 

linte

Am fotografiat mai sus si steamer-ul de la Ikea de care v-am povestit cu cateva zile in urma. Asadar, vedeti cum in prima cratita se pune apa – care fierbe si, la aburii ei, se gateste mancare de deasupra, care se afla in cartite cu fundul-sita. Asadar, lintea am fiert-o la abur, dar voi o puteti face in apa. Trebuie numai sa aveti grija sa o fi lasat cateva ore la inmuiat inainte de toata operatiunea. De cumparat, se gaseste la Mega Image – eu am luat o linte greceasca, bio, daca nu ma insel.

Si, pentru ca sa nu fiarba singura, am pus in oala de sus si cateva legume: cartofi intregi (i-as fi facut in coaja, dar nu aratau prea bine), morcovi si pastarnac rondele, pentru masa copiilor.

Sa trecem acum la treaba.

Ingrediente:

  • linte – 500 g
  • morcov – 1
  • ceapa – 2
  • pastarnac – 1
  • telina – 1
  • patrunjel – o legatura
  • usturoi – 3-4 catei
  • bulion
  • foaie de dafin – 1
  • ulei, sare, boia de ardei iute

Preparare:

Lintea se tine cateva ore in apa rece, pana se inmoaie. Apoi se pune la fiert.

Separat, se curata si se toaca zarzavatul, apoi se caleste in ulei (eu calesc intotdeauna in ulei cu apa, este mai sanatos asa). Dupa ce s-a calit bine, se adauga bulion si putina apa, apoi se lasa sa fiarba la foc mic.

Cand lintea e fiarta, se amesteca cu sosul de legume, se sareaza si se condimenteaza cu putina boia si se presara verdeata tocata deasupra. Se orneaza cu foaia de dafin.

Pofta buna! Este delicioasa!

linte-007

27 comentarii leave one →
  1. Adriana permalink
    martie 10, 2009 3:58 pm

    eu am niste oale suprapuse de genul asta, dar au gaurile cam mari si nu pot fierbe lintea in ele. sunt curioasa cum ar fi la abur, poate ar fi mai gustoasa

  2. martie 10, 2009 4:00 pm

    m-ai facut sa rosesc :) (eu cred ca asta cu gatitul e in codul genetic al femeii ;)), asa ca e imposibil sa nu reusesti, daca exersezi nitel )

    o sa iau si eu linte verde, sa incerc o mancarica, pana acum am folosit doar cea roz(fara coaja), la pateu

    si apropo de linte, noi habar n-aveam ce e aia, dar un prieten libanez care a stat la noi ne-a zis intr-o zi hai sa va fac o supa de linte ca in Liban. Haha, nu prea i-a reusit, am mancat si noi nitel de politete, dar pe urma am citit ce sanatoasa e lintea si am zis ca trebuie sa mai incerc.Si nu-mi pare rau :).

  3. martie 10, 2009 4:08 pm

    o fi in codul genetic, dar uneori e ascunsa bine!

    nu stiam ca e sanatoasa lintea, eu am gasit-o in raft si am avut un sentiment bizar, ceva de genul: hai s-o incerc si pe asta! :)

  4. AdrianaB permalink
    martie 10, 2009 8:01 pm

    Mai, as incerca si eu, dar de fiecare data cand fac, numai eu mananc, nu stiu ce-au ceilalti, or semana cu taticu lor, ca nu le place lintea neam… Trebuie s-o ascund mai bine :D

  5. Natalia permalink
    martie 10, 2009 8:40 pm

    Nici mie nu imi place lintea, dar gatesc pentru sotul meu. Data viitoare o s-o fac dupa reteta ta (m-ai convins cu prezentarea :) ), cine stie, poate reusesc sa mananc si eu.

  6. martie 10, 2009 9:23 pm

    In cartea de bucata scrie ca se serveste fierbinte. Incercati s-o mancati imediat ce e gata. Seamana foarte mult cu fasolea la gust.

    Sa stiti ca usturoiul e adugirea mea.

  7. alexa permalink
    martie 11, 2009 3:24 am

    pe cuvintele respective, poti pune un link cu “postarea din urma cu cateva zile despre steamerul de la ikea?” as vrea sa-ti citesc postul acela, dar mi-ar trebui probabil ceva timp sa-l gasesc. Multumesc frumos

  8. martie 11, 2009 8:34 am

    am facut un hiperlink in postare. vezi mai sus :)

  9. doralina permalink
    martie 11, 2009 10:56 am

    Ma tenteaza si pe mine un steamer;cam in cat timp se gatesc legumele?ies gustoase?copiilor le place?Iarta-mi intrebarile dar as vrea sa ma documentez inainte de a-l cumpara!

  10. martie 11, 2009 11:00 am

    Nu am cronometrat, nu prea stau cu ceasul cand las ceva la fiert… Dar am observat ca, intr-adevar, legumele au cu totul alt gust la steamer. Nu am mancat niciodata legume mai bune. De fapt, eu nu mancam legume fierte aproape deloc, dar acum am inceput sa mananc.

    Si mezina, care nu se atingea nici ea de legume, acuma imi cere numai morcov. Morcovul iese foarte dulce, intr-adevar. Cartoful, parca ar fi copt :)

  11. martie 11, 2009 5:50 pm

    mai, tu ma faci sa imi iau streamer din asta (whatever that is:)) )
    si linte!

  12. martie 11, 2009 7:48 pm

    Doralina ies minunate si in timp record, eu, care am si electric, ti-l recomand pe cel pentru aragaz, parca la cel electric aveau asa un gust mai ciudatel… si acesta este chiar mai ieftin, doar 70 lei. Timpul e cam asa : la cel electric 20- 25 de minute, iar la acesta pe aragaz o ora, cel putin eu asa am constatat la prepararea aceluias fel de mancare: “salata a la Maya”. Cred ca incerc si eu reteta ta, Anca, nu am mancat pana acum linte dar pare tentant felul gatit de tine. Imbratisari :)

  13. martie 11, 2009 8:25 pm

    Ikea, astept comisionul! :D

  14. martie 13, 2009 2:51 pm

    Si noua ne place lintea. Imi place foarte mult ciorbita de linte, o gatesc exact ca pe cea de fasole uscata, cu mult morcov fiert in ea. Comparativ cu fasolea, este mult mai usor de digerat si gustul este foarte asemanator. Se poate pregati in multe feluri, la abur nu am incercat pentru ca nu am steamer. M-a tentat steamerul de la Ikea, dar nu am mai ajuns in Bucuresti de mult.

  15. martie 13, 2009 3:19 pm

    Azi am facut mazare. Tot la steamer. Iar in cratita nr. 2 am pus iarasi morcovi. Sunt atata de dulci, incat praslea ii mananca in loc de desert :)

  16. francisco permalink
    martie 23, 2009 12:43 pm

    super,,aceasta pagina,,,,felicitari si DOAMNE AJUTA,,,

  17. bogdan permalink
    aprilie 13, 2009 7:09 am

    Legat de steamer:

    am si eu unul luat acum vreo 2 zile de la ikea. L-ai mai folosit intre timp? Au aparut pete de rugina pe el cumva? Intreb pt ca atunci cand l-am luat, vanzatoarea de acolo nu a stiut sa imi zica daca e de inox, sau doar cromat. Eu am mai patit cu un steamer din asta aproape identic (dar nu era de la ikea), care dupa foarte putin timp a inceput sa rugineasca. Pe asta de l-am luat acum nu l-am folosit decat o singura data. multumiri,
    B

  18. aprilie 13, 2009 8:47 am

    intr-adevar, si la noi au aparut niste pete, din pacate, pe interiorul vasului cu apa. dar nu mi-am pus problema asta.

    din moment ce nu acolo se face mancarea, doar se fierbe apa, nu m-am ingrijorat. nu e rugina, dar oricum, nu mai arata ca noua. e clar ca nu e inox, ai dreptate…

    crezi ca poate afecta cu ceva calitatea mancarii? noi am tot gatit la steamer, legumele au un gust excelent in continuare :)

    ps: daca mai ai factura, cred ca poti inapoia produsul. repet, pe mine nu m-a deranjat, nici macar nu m-am gandit la asta. dar e bine de stiut pentru cei care vor sa mai cumpere, ca vasul de apa nu e inox 100%, doar cele de mancare sunt.

  19. bogdan permalink
    aprilie 14, 2009 5:42 pm

    Eu nu cred ca e normal sa apara pete. Chiar daca e vorba de vasul in care fierbe apa. Vaporii aia de apa pot antrena oxizii respectivi (rugina, sau ce o mai fi) si e clar ca ajung in contact cu mancarea.

    De fapt si celelalte doua vase sunt probabil din acelasi material ca si primul, dar nefiind in contact cu focul si apa, nu sunt asa solicitate termic ca sa se oxideze.

    Ma enerveaza chestia asta, pt ca nu stiu cat timp caut oale din astea, si nu gasesc decat steamere din alea electrice care ocupa o gramada de loc si mi se par inutile din moment ce se poate face acelasi lucru cu niste simple oale.

    Am sa fac un experiment: pun un pic de apa in vasul in care se fierbe apa si o las asa o zi-doua. Daca rugineste, e clar.
    Daca te intereseaza, postez aici rezultatul.

  20. aprilie 15, 2009 11:40 am

    bogdan, azi-dimineata am citit mesajul tau si am cazut pe ganduri. sincer, nu cred ca poate influenta atat de tare stratul ala de rugina mancarea de deasupra. si cum ma gandeam, am pus pe foc chiar steamerul – cu mazare.

    cum aveam mancare pe toate ochiurile, nu mi-am dat seama de la ce miroase a ars, cand a inceput sa miroasa. am crezut ca blatul s-a incins, pentru ca avem blatul foarte aproape de aragaz. deci fiind cu mai multe cratite sub supraveghere, n-am realizat ca apa din steamer se evaporase si ca s-a ars in ultimul hal cratita – decat cand s-a ars in ultimul hal. deja ma gandeam ca am scapat de ea hahaha numai ce-am racait un pic si am dat dedesubtul arsurii de cel mai pur inox cu putinta :D

    va tin la curent, pe masura ce avanseaza dezgroparea lol

  21. aprilie 29, 2009 10:11 am

    Ce noutati mai ai? Tocmai am rugat-o pe sora mea sa imi cumpere si mie unul si mi-a spus ca oalele de la Ikea sunt de o calitate slaba…
    Tare mi-as dori si eu un steamer pt. aragaz…

  22. aprilie 29, 2009 12:16 pm

    Nu stiu ce intelegeti prin calitate slaba… cu ce le compara sora ta, cu Zepter?

    Noi suntem foarte multumiti cam de tot ce am luat de la Ikea. Nu sunt produse de lux, dar raportul calitate-pret este excelent. Adica sunt produse bune, la preturi si mai bune.

  23. aprilie 29, 2009 12:50 pm

    Mai pe scurt ca nu sunt din inox. Am vazut ca s-a discutat acest aspect aici si eram curioasa care e concluzia :).
    Multumesc anticipat.

  24. aprilie 29, 2009 12:52 pm

    N-am scris concluzia? Sunt din inox!!! Dupa ce am dat arsura jos, a ramas cel mai pur si mai stralucitor inox din lume! :D

  25. aprilie 29, 2009 4:35 pm

    Cat de des folosesti vasul sau…foloseai pana sa il ‘rumenesti’?
    Esti singura persoana care a vorbit de acest steamer si de aceea te asaltez cu intrebarile…
    Multumesc si pt. raspunsul dat la ‘Homeopatie’!

  26. Andreea permalink
    aprilie 27, 2010 10:17 pm

    Eu zic sa va luati Zepter, scapati de orice dubiu de genul ” este sau nu este din inox” si au garantie pe viata! Sunt mai costisitoare, dar fac toti banii. Eu am vase de la ei din 2001 si sunt ca noi! … nu mai vorbesc de mancare, ce gust are si cat de usor este sa gatesti cu un asemenea vas!
    Vis-a-vis de reteta cu linte, lucrez in vanzari si sunt greu de convins, insa prezentarea e de nota 10! abia astept sa incerc si eu ;)

Trackbacks

  1. Cartofi à la Jamie « Viaţa la ţară

Lasă un răspuns

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 85 other followers

