Skip to content

Ce ştim despre homeopatie? (1)

februarie 16, 2009

homeo1Homeopatia, iata un subiect controversat, pe care vreau sa-l abordez de mai multa vreme, dar nu am reusit sa ma mobilizez pana acum. In primul rand, trebuie sa va spun punctul meu de vedere asupra homeopatiei si apoi sper ca vom descoperi impreuna daca este o varianta folositoare de tratament sau nu ar trebui sa ne apropiem de ea… nici cu gandul.

Asadar, homeopatia a fost un subiect care m-a preocupat de mai multa vreme, din cauza faptului ca multi din prietenii nostri incepusera sa o foloseasca, atat pentru ei, cat si pentru copii. La inceput, am fost impotriva si asa am ajuns sa port discutii indelungi pe aceasta tema cu ei. Principalul meu argument nu era neaparat de natura stiintifica, ci de natura duhovniceasca. Pr. Paisie Aghioritul o condamna cu tarie (intr-un text pe care vi-l voi prezenta in curand) si, alaturi de sfintia sa, multi parinti, ca fiind o practica magica, vrajitoreasca, inventata de… un francmason. Faptul ca, pana in ziua de azi, nu s-a putut demonstra felul cum actioneaza era de natura sa ma puna serios pe ganduri. Efectul placebo era exclus, din moment ce prietenii mi-au spus ca au folosit cu succes remedii homeopate si pe bebelusi. Si atunci? Pentru mine, acest mister condamnat de cativa stalpi ai bisericii ramanea un domeniu de care nu doream sa ma ating.

Au trecut cativa ani. Apoi, tot intr-o discutie cu prietenii, am aflat ca parerile Sfintilor Parinti sunt impartite in acest domeniu. Informatia insa nu a fost de natura sa ma linisteasca pe moment. Si totusi, pana la urma m-am convins ca, de fapt, problema nu sta cu remediile homeopate in sine (asa cum am crezut initial), ci cu medicii homeopati, mai precis, cu felul in care fiecare medic priveste homeopatia. Pentru ca sunt medici care o pot folosi, cum bine a spus Pr. Paisie, ca pe o practica vrajitoreasca, iar alti medici (si ma refer la cei ortodocsi practicanti, care mi-au castigat increderea), o folosesc pur stiintific.

Va marturisesc ca imi este deosebit de greu sa abordez acest subiect, asadar astept ajutor din partea voastra, atat a celor care folosesc remediile homeopate, cat si a celor care sunt impotriva. Abordarea nu va fi pro sau contra homeopatie in general, ci pro sau contra homeopatie a oamenilor din biserica. Asadar, seria de articole care va urma va fi exclusiv din aceasta perspectiva, iar cei care nu au dileme metafizice sunt avertizati de pe acum ca discutia nu ii va interesa.

42-17196041Nu am pregatire stiintifica sau medicala. Nu sunt detinator al adevarului ultim asupra acestui subiect. Dar incerc sa va pun in fata cateva opinii (din ambele tabere), cat si experienta mea personala legata de aceasta practica. Va voi spune doar atat: in ultima vreme, cei trei copii ai nostri au fost bolnavi de bronsita, otita, puroi in gat, gripa. Desi medicul de familie, care i-a consultat, le-a prescris o traista de medicamente alopate si, bineinteles, nelipsitul antibiotic, i-am tratat homeopat si va spun ca am fost socati (nu gasesc cuvantul pentru a descrie o uimire venita peste incertitudinea initiala) de rapiditatea cu care remediile homeopate au actionat. In majoritatea cazurilor, nu a fost nevoie decat de o singura doza si copiii s-au facut bine. In plus, de fiecare data medicul homeopat i-a tratat fara sa-i vada (desi ii consultase inainte medicul de familie), doar pe baza simptomelor descrise la telefon. Asadar nu a mai fost nevoie sa iesim cu copilul bolnav, sa-l taram prin spitale, sa stam ore intregi la coada alaturi de alti copii bolnavi. Stiu, pare incredibil, tocmai de aceea m-am gandit ca merita sa abordez acest subiect. Mai ales pentru mame si, in special, pentru cele ortodoxe. Pentru ca stiu ca inca mai sunt multe care se afla in situatia in care am fost si eu initial, fara a indrazni sa se apropie de acest subiect, dar fiind nevoite sa-si trateze copilul bolnav cu medicamente alopate, de cele mai multe ori adevarate otravuri pentru organismele micutilor.

Dar, nu uitati: nu recomand homeopatia, ci medici homeopati. Asta pentru a va scuti de surprize neplacute…

Vezi si:  Ce ştim despre homeopatie? (2)

About these ads
40 comentarii leave one →
  1. februarie 16, 2009 6:32 pm

    Aleg oricand homeopatia in defavoarea medicinei alopate si nu am nici un fel de “apasari” de natura religioasa.Ba chiar sunt infinit mai linistita dandu-i fetitei mele remedii homeopate care provin din natura, din tot ce a lasat Dzeu pe Pamant..si nu “licori” fermecate produse in laboratoare, cu multe efecte adverse si aditivi nepermisi sau prea putin studiati…Daca stau sa ma intreb care mi se pare “vrajitorie” mai mare, cred ca medicamentele ies pe primul loc.
    Am folosit, am obtinut rezultate in batalii pe care antibioticele nu le-au castigat – deci un vot pozitiv pentru homeopatie si medicii de valoare din acest domeniu!

  2. februarie 16, 2009 6:33 pm

    eu am urmat ani de zile tratament homeopat,si mama mea la fel. La mama a vut un efect mai bun,adevarul e ca eu nu ma fost chiar asa de serioasa cu schema de tratament…medicul care ne- a tratat se numeste Mariana Trifa ,iar cabinetul il are in pta Amzei, vis a vis de teatru. As prefera oricand homeopatia tratamentului alopat, dar e numai parerea mea.

  3. viatalatara permalink
    februarie 16, 2009 6:44 pm

    Multumesc :)

    Si noi am avut rezultate imediate, in defavoarea antibioticelor. Am fost la spitalul Grigore ALexandrescu cu fata cea mare, cu puroi in gat si amigdalele cat pruna. Ne-a spus ca trebuie sa-i faca antibiotic injectabil, pentru ca, pe gura, deja nu ar mai fi avut efect. I-am spus doctorului ca as vrea sa incerc intai un remediu homeopat si m-a facut cu ou si cu otet. Cand am plecat, m-a amenintat: ne vedem diseara, o sa veniti cu febra 40!

    Dupa o singura doza, copilul si-a revenit. Puroiul i-a trecut in cateva zile, dar, din acel moment, nu a mai dat semne ca ar fi bolnava. S-a purtat normal, a putut sa manance, etc. A fost incredibil!

  4. MihaelaMaria permalink
    februarie 16, 2009 7:03 pm

    Din pacate, in cazul lui Kiti, fetita mea cu autism, remediile homeopate n-au fost de folos.
    In alte cazuri de imbolnaviri ale copiilor eu oricum nu ma gandesc la administrarea de antibiotic decat dupa 3-4 zile de febra care se accentueaza. Astfel ca au trecut ani de cand nu am mai deschis sticlutele de antibiotic (din fericire). Dar, va spun sincer, daca, de exemplu, as gasi streptococul beta hemolitic in faringele copilului meu cred ca as deschide sticlele de antibiotic.
    Nu ma multumeste doar faptul ca homeopatele cel putin nu fac rau.

    Nu sunt impotriva lor, insa nu m-am convins de eficienta lor.
    Mai am si inca o problema, sunt medic :)

  5. viatalatara permalink
    februarie 16, 2009 7:07 pm

    Haha, ce dragut! Esti medic, carevasazica! :)

    Eu propun sa facem urmatorul experiment: cu prima ocazie cand ai o problema, te duci la medicul meu homeopat. Cum spuneam, nu recomand homeopatia in general, ci anumiti medici homeopati, in particular.

    Cat despre beta-hemolitic, la noi a… disparut. La inceputul verii, baiatul (mijlociul) l-a avut in gat. Fara nici un antibiotic (nici remediu homeopat), toamna nu a mai iesit la analize.

    Ca sa vezi! :)

    ps: nu faceti ca noi! se pare ca avantajul nostru a fost aerul de tara :D

  6. MihaelaMaria permalink
    februarie 16, 2009 7:22 pm

    pai, da, e bine de voi :)

    multumesc pt oferta. Doamne ajuta sa n-avem nevoie!

    sa nu razi cu aerul de tara ca ai mare dreptate. pt mine ca stam in mijlocul poluarii din oras e cel mai stresant fapt cand ma gandesc la sanatatea copiilor si a noastra.

  7. viatalatara permalink
    februarie 16, 2009 7:25 pm

    nu rad, bre. explicatia asta ne-a fost data de un mare medic pediatru (alopat), deci nu a fost nici o gluma!

    sanatate! :)

  8. adri permalink
    februarie 16, 2009 8:24 pm

    Si noi ne tratam homeopat. Si intr-adevar, daca nimeresti un doctor homeopat bun, cu frica de Dumnezeu, e “sanatate” pura. Si pe noi ne-a binecuvantat Dumnezeu cu o d-na doctorita minunata, d-na dr. Mariana Tarniceru, din Timisoara, la care putem apela oricand, prin telefon. Noi stand acum la tara, cum am mai spus, la 3 ore distanta de Timisoara…
    Si, in plus, nu ne mai panicam asa cum ne panicam inainte. Tratament homeopat a luat cea mica mica inca de la 3 luni ca atunci am descoperit-o pe d-na doctor (acum cea mica are 1 an si 5 luni :)) In loc de flacoane mari de antibiotice si siropuri care mai de care, suntem plini acum de granule… care mai de care. Partea proasta e ca nu le gasesti oriunde si oricand, deci trebuie sa fi echipat cu de toate dinainte :) Cat despre parerile clericilor vizavi de homeopatie, in judetul Timis, este o manastire (Cebza) unde obstea se trateaza homeopat… Poate ca mai sunt si altele dar eu de asta stiu sigur.

  9. viatalatara permalink
    februarie 16, 2009 8:37 pm

    Da, asta e un dezavantaj. Sunt prea putine farmaciile homeopate si, uneori, nici nu gasesti imediat remediul respectiv. Cand avem o urgenta, batem tot Bucurestiul :)

    Despre manastiri si calugari care folosesc homeopatia, cunosc si eu cazuri (chiar de Parinti mari). Dar nu vreau sa dau nume, pentru a nu ma folosi de autoritatea lor. Important este sa se inteleaga nu atat ca sunt pareri contradictorii legate de homeopatie, ci ca unii Parinti se refera la partea “intunecata” a homeopatiei (asa cum e practicata de anumiti medici “voodoo”) si altii se trateaza la medici ortodocsi.

  10. Natalia permalink
    februarie 16, 2009 10:34 pm

    Fetita mea a avut dermatita atopica de la 4 luni. Dupa tratamente alopate fara succes, am mers la un dr homeopat, la recomandarea… dermatologului. N-am dat gres, dupa tratamentul homeopat dermatita a disparut fara urma. Deja avem un an de atunci, n-a avut nicio recidiva.

  11. viatalatara permalink
    februarie 17, 2009 12:17 am

    Va rog sa nu mai dati nume de medici homeopati :( Atata vreme cat eu nu-i cunosc, nu pot garanta pentru ei, deci nu-i pot promova pe blogul meu :( Adica am aceasta raspundere, va rog sa ma intelegeti… Cred ca am explicat suficient de clar de ce tin la asta.

  12. Natalia permalink
    februarie 17, 2009 10:33 am

    Imi cer scuze ca am inteles gresit.

  13. viatalatara permalink
    februarie 17, 2009 10:36 am

    Nu ai de ce sa-ti ceri scuze, eu imi cer scuze ca n-am explicat foarte clar :)

  14. nostrabrucanus permalink
    februarie 17, 2009 7:52 pm

    “Meta-analysis of 89 trials of homeopathic medicine versus placebo. Result: significantly in favour of homeopathy (OR 2,45 (95% CI 2,05-2,93)). This meta-analysis included 186 placebo-controlled studies of homeopathy published until mid-1996, of which data for analysis could be extracted from 89. The overall odds ratio was 2.45 (95% confidence intervals 2.05-2.93) in favour of homeopathy,which means that the chances that homeopathy would benefit the patient were 2.45 times greater than placebo. When considering just those trials of high quality published in MEDLINE listed journals, and with predefined primary outcome measures, the pooled odds ratio was 1.97 and significant. Even after correction for publication bias the results remained significant. The main conclusion was that the results “were not compatible with the hypothesis that the effects of homeopathy are completely due to placebo”. If the result of new trials were to show no difference between homeopathy and placebo, we would have to add 923 trials with no effect with 118 patients in each in order to balance the two. Linde K, Clausius N, Ramirez G, et al. Are the clinical effects of homoeopathy placebo effects? A meta-analysis of placebo-controlled trials. Lancet 1997;350:834-43.”

    mai multe aici: http://www.worldhomeopathy.org/PositiveHomeopathy.pdf O viata frumoasa va doresc!

  15. nicoleta permalink
    martie 17, 2009 9:24 pm

    si eu am 2 copii pe care pina nu demult i-am tratat cu medicamente obisnuite,dar intr-o zi m-am hotarit sa-i tratez homeopat sa vad ce rezultate au,am gasit o doctorita buna (zic eu)si sint f multumita de ea si de aceste tratamente homeopate,copii se imbolnavesc mai rar si fac numai boli simpliste (raceli)care de multe ori nu necesita nici un tratament,pina sa descopar aceste remedii copii faceau cite 2,3 bronsite pe iarna.Tratamentele homeopate au avut rezultate bune si pt.noi adultii,deci eu sint pro tratamente homeopate si doctori buni homeopati

  16. Flore permalink
    aprilie 26, 2009 10:28 pm

    Si copiii mei au fost foarte bolnavi datorita racelilor. Nu le trecea decat cu antibiotic injectabil si chinul era foarte mare. Orice copil e ingrozit de injectii si mi-era foarte mila de ei. AM FOLOSIT TRATAMENTE HOMEOPATE SI TOTUL ESTE BINE ACUM. Lupta a fost lunga si grea pana ce am putut renunta total la antibiotice dar cu ajutorul Lui Dumnezeu cum sunt bine. Noi suntem o familie crestina si cred ca daca suntem ai Lui, ne iubeste si ne-a dat intelepciunea sa deosebim ceea ce este de la El sau ceea ce este din intuneric. Pentru noi aceste remedii au fost chiar raspuns la rugaciuni. In locul chinului, stresului si al groazei ca se apropie sezonul rece acum copilasii sunt bine, sanatosi si plini e viata. Multumim Doamne, ca Tu esti Stapanul tuturor lucrurilor si al vietilor noastre!

  17. aprilie 27, 2009 8:25 am

    Multumesc pentru feed-back-uri. Acum, ca iarna s-a incheiat, pot spune ca asa un sezon linistit nu am mai avut pana acum. Sa fie aerul de tara? Dr. Gina Palicari? Dr. Greta Nita? Homeopatia? Mila lui Dumnezeu?

    Nu stiu. Un pic din toate, poate. Cert este ca am dat pe la medic foarte putin in ultima vreme…

  18. aprilie 28, 2009 3:11 pm

    Hristos a inviat!
    V-as fi foarte recunoscatoare daca ati intreba-o pe dna. doctor la care mergeti daca se poate scapa de polipi (rinoadenoidita cronica) cu ajutorul homeopatiei.
    O homeopata mi-a spus ca nu, o alta mi-a dat tratament pentru fetita (3 ani)spunand ca dureaza, dar vindecarea e mai mult decat posibila. Deocamdata nu vad decat ca secretiile curg si curg(asa cum am fost avertizati cand ni s-a dat unul din remedii), dar respiratia este extrem de chinuita si bietul copil doarme extrem de rau si de agitat in continuare, desi i-am administrat tratamentul de vineri…
    De unde stiu ca am nimerit la un medic bun?!(Nu vreau sa jignesc pe nimeni.)Asta pentru ca vorbeati de medici buni…. Am face aproape orice sa nu fie nevoie de operatie, dar nici nu putem risca la nesfarsit. In prezent isi revine din cea de a patra otita din aceasta iarna (2 tratate cu antibiotic).
    multumesc mult.

  19. aprilie 28, 2009 3:21 pm

    Cu adevarat a inviat!

    draga Iulia, in primul rand trebuie sa-ti spun ca am fost intr-o situatie asemanatoare cu baiatul mijlociu. Raceli nenumarate, consult la un medic ORL excelent, recomandare operatie de polipi. Eu, la fel, nici nu voiam sa aud. De fapt asa am ajuns pentru prima oara la homeopat. Dr. noastra nu ne-a promis propiu-zis nimic, dar a spus ca putem incerca. Tratamentul a fost de fapt gemoterapic (produse pe baza de muguri de plante macerati in glicerina) 3 luni din aceasta iarna. Copilul nu doar ca nu a mai racit, dar l-am dus si la gradinita si a fost bine. Inainte avea muci permanent, deja ma impacasem cu gandul ca “asa e el”.

    O alta marturie a unei mame care a scapat spectaculos de polipi este aici: http://viatalatara.wordpress.com/2009/02/19/ce-stim-despre-homeopatie-7/
    Ea merge la alt homeopat, inteleg ca pe ei i-a tratat cu remedii.

    O concluzie clara nu am, decat ca se poate. Desigur, fiecare reactioneaza in felul lui la tratament, iar toate tratamentele homeopate sunt personalizate, dupa cum stii. Nu se trateaza boala, ci pacientul.

    Asadar, nu iti pot recomanda nici un medicament, doar medicul nostru: Dna Greta Nita, de la Medlife Grivitei.

    Sanatate!

  20. aprilie 28, 2009 4:15 pm

    Multumesc pt. raspunsul prompt! Gemoterapia nu ne-a ajutat prea mult in rezolvarea acestei probleme, se pare…
    Intrebarea era mai degraba: de unde stiu ca am gasit un medic homeopat bun? Din Cluj pana la Bucuresti e cale lunga, chiar daca sunt munteanca de fel:).
    Am citit de cateva ori tot ce ai postat despre homeopatie, asa ne-am hotarat sa incercam si asta…Imi pare rau doar ca nu m-am hotarat mai devreme…
    Numai bine!

  21. aprilie 28, 2009 7:19 pm

    Din gemoterapie am avut un tratament combinat. Dar, repet, nu pot sa il fac public.

    Despre medicul tau, nu stiu ce sa zic. Ma voi interesa despre un medic bun in Cluj si promit ca revin.

  22. abc permalink
    august 24, 2009 10:12 pm

    Daca homeopatia e sau nu vrajitorie, chiar ca e prostie sa te gandesti. Si alopatia de ce n-ar fi vrajitorie?
    De, fiecare cu ale lui. Eu sunt tentat sa ma intreb daca ceva e escrocherie, nu vrajitorie.
    Daca homeopatia are efect la bebelusi, asta nu exclude o componenta placebo, avand in vedere comunicarea stransa dintre bebelusi si parintii lui.
    Am citit xxx Mi-a placut, pune intrebari bune si incearca sa raspunda la ele. Vrea sa integreze medicina alopata, homeopatia, medicina chineza traditionala si aia indiana. Poate o incercati si voi, daca barierele culturale va permit.

  23. august 25, 2009 9:31 am

    Problema cu vrajitoria este una extrem de serioasa. Alopatia este demonstrabila stiintific, pe cand homeopatia nu foarte :) Desi se poate intelege principiul de functionare, fizica nu a mers atat de departe incat sa permita explicarea vindecarii prin remediile homeopate. Asadar, tot ce vindeca fara a fi explicabil stiintific trebuie sa puna niste semne de intrebare, poate nu oricui, dar crestinilor, care stiu ca diavolul exista si se poate manifesta (inclusiv datorita vrajitoriei), ar fi anormal sa nu le trezeasca suspiciuni.

    Personal am trecut prin cativa ani de indoieli serioase pana a accepta homeopatia, iar cand am acceptat-o, am facut-o in cunostinta de cauza.

    Exclus placebo la bebelusul foarte mic. Placebo implica o constientizare a bolii si a medicatiei, nu? Si apoi, de ce un remediu actioneaza si altul nu? Daca ar fi placebo, i-ar vindeca orice remediu, indiferent de compozitia sa.

    Titlul cartii l-am cenzurat, te rog sa nu te superi. Am o responsabilitate fata de cititorii mei si nu pot recomanda decat cartile pe care le cunosc, sau macar autorii. Sper sa intelegi.

    Numai bine!

  24. abc permalink
    august 25, 2009 10:37 am

    “Alopatia este demonstrabila stiintific, pe cand homeopatia nu foarte” Am citit pe un site de homeopatie exemplul aspirinei. Era folosita ca analgezic si antipirectic si dupa mult timp s-a descoperit efectul antiagregarii plachetare. Pana la descoperirea “stiintifica” a acestui efect, aspirina nu era un medicament eficace ca antipiretic?
    Despre diavol, stiinta, si d-astea ar mai fi multe de zis.
    Placebo se poate baza pe increderea pacientului in medic. Daca parintii au incredere, o transmit bebelusului. Nu spun ca homeopatia este bazata doar pe placebo.
    Nu inteleg de ce ai cenzurat titlul si autorul cartii. Doar nu tu recomandai, ci eu. Nu sunt de acord cu unele idei din carte si nici nu sunt sigur ca am inteles argumentele autorului. Am spus doar ca pune intrebari bune, dupa parerea mea. Macar incearca tu s-o gasesti (eu am luat-o de la Libraria Eminescu) si s-o rasfoiesti daca celorlalti le-ai taiat aceasta sansa.
    Si daca mai cenzurezi, foloseste alte litere decat xxx, ca sa nu lasi loc interpretarilor. Multumesc si o zi buna.

  25. august 25, 2009 11:55 am

    Abc, cand am spus ca alopatia este demonstrabila stiintific, m-am referit la argumentele majoritatii care respinge homeopatia, nu la mine. Cum spuneam, eu folosesc homeopatia, e drept ca mai combin cu un anti-termic alopat atunci cand nu nimeresc din prima remediul. Pentru mine lumea nu se termina acolo unde vezi cu ochii. Mi-am expus argumentele in toata aceasta serie de articole (care, btw, nu s-a terminat inca), nu le mai reiau acum.

    Despre placebo, este discutabil. Acum, depinde de ce intelege fiecare prin bebelus. Si prin incredere. :) Despre placebo, cum spuneam, ma indoiesc ca in homeopatie ar fi vreo granula de placebo. Cum explici ca o febra trece cu Belladona si alta cu Aconitum? Si ca, daca dai Belladona pentru siomptomele Aconitumului nu trece? Te rog sa-mi raspunzi. Daca ar fi placebo, ar trece orice febra (si orice boala) cu un singur remediu, din prima, nu ar trebui sa cauti fix leacul potrivit.

    Am sters cartea chiar daca nu era recomandata de mine. Dar recomandarea era facuta pe blogul meu, si poate unii din cititori si-ar comanda-o, iar responsabilitatea imi apartine mie, nu tie. Este un site moderat tocmai de aceea. Nu ne jucam cu influentele, cum nu ne jucam nici cu focul. Promit insa ca voi folosi alte litere pe viitor. Toate bune!

  26. abc permalink
    august 25, 2009 1:28 pm

    E interesant ce spui. Credinciosii nu sunt de acord cu teoria lui Darwin, care este stiintifica dar apeleaza la “demonstrabil stiintific” pentru a deosebi lucrurile “de bine” de cele dracesti.

    “Despre placebo, este discutabil. Acum, depinde de ce intelege fiecare prin bebelus. Si prin incredere. :)”

    Depinde de sensibilitate, de cunostiinte. Depinde prin prisma carei teorii priveste bebelusul.

    Am raspuns deja, spunand ca nu cred ca e doar placebo.

    “Am sters cartea chiar daca nu era recomandata de mine. Dar recomandarea era facuta pe blogul meu, si poate unii din cititori si-ar comanda-o, iar responsabilitatea imi apartine mie, nu tie. Este un site moderat tocmai de aceea. Nu ne jucam cu influentele, cum nu ne jucam nici cu focul.”

    Esti foarte grijulie. Poate ca n-ar fi rau sa lasi fiecaruia libertatea de a-si folosi judecata.

  27. august 25, 2009 5:16 pm

    Abc, stiinta nu se reduce la teoria lui Darwin. Doar ca pe teritoriul nevazutului pericolele sunt mai mari. Si acolo unde sunt pericole, este nevoie sa stai in garda. Altfel, poti primi cate-o lovitura unde si cand nu te astepti. Iar loviturile pot fi mai usoare, dar si mai grele. Si atunci, de ce sa umbli ca un motociclist legat la ochi pe autostrada cand poti, foarte bine, sa deschizi ochii bine? A fi credincios nu inseamna nici sa fii prost, nici sa crezi fara sa cercetezi. Dimpotriva, un credicios este neaparat mai vigilent decat un om care traieste luand totul de-a gata.

    Despre placebo, tu spui ca “nu este doar placebo”, iar eu spun ca “nu cred sa fie deloc placebo in homeopatie”. E o chestiune de nuante, daca esti atent.

    Cat despre libertatea de a ne folosi judecata, esti un om teribil de optimist daca ai impresia ca e atat de usor sa fii liber intr-o lume a manipularii pe toate planurile. Intr-o lume in care totul este marfa, in care noi insine devenim marfa, daca nu suntem atenti. “Toate ne sunt ingaduite, dar nu toate ne sunt de folos”. E ca si cum ai spune ca, intr-adevar, am libertatea de a ma arunca de la etaj, de ce sa n-o fac? Dar daca o fac, asta nu e un exercitiu al libertatii, ci exact al manipularii. Cineva m-a pacalit, in numele ideii sfinte de libertate, sa actionez impotriva libertatii mele de-a trai. Personal, nu vad libertatea ca pe posibilitatea de a incerca orice, ci exact ca pe o eliberare din constrangerea manipularii ca esti liber daca incerci orice. Fapt care implica din start o distinctie clara a adevarului de minciuna. Sunt liber doar atata vreme cat nu ma pacaleste nimeni. Si, ca sa nu fiu pacalit, trebuie sa traiesc in Adevar.

  28. abc permalink
    august 25, 2009 6:02 pm

    Multumesc pentru stradania de a-mi scrie detaliat.
    Teoria lui Darwin este totusi stiinta.
    “un credicios este neaparat mai vigilent decat un om care traieste luand totul de-a gata.” Adica un necredincios traieste luand totul de-a gata?
    In orice tratament intervine influenta “vrajitoreasca” a terapeutului asupra pacientului. Daca placebo inseamna influenta alta decat eficacitatea substantelor administrate, atunci ea intervine si in homeopatie. Poate mai mult decat in relatia terapeutica clasica. Homeopatul se apropie mai mult psihologic de pacient decat in mod normal “doctorul”. In consecinta influenta poate fi mai mare. D-asta spun ca homeopatia este mai mult decat placebo. Poate exista alt cuvint pentru astfel de influenta, altul decat placebo.

    “Cat despre libertatea de a ne folosi judecata, esti un om teribil de optimist daca ai impresia ca e atat de usor sa fii liber intr-o lume a manipularii pe toate planurile. Intr-o lume in care totul este marfa, in care noi insine devenim marfa, daca nu suntem atenti.”

    De acord. Nu sunt deloc optimist. Ce te face sa crezi ca procedezi bine cenzurand? Presupunem ca vei citi cartea si vei hotari sa o recomanzi cititorilor tai sau nu. Esti mai apta
    decat onor cititorii tau sa deosebasti adevarul de minciuna?
    Seara buna:)

  29. august 25, 2009 6:35 pm

    Imi rastalmacesti cuvintele. “Un credicios este neaparat mai vigilent decat un om care traieste luand totul de-a gata” nu face o opozitie intre un credicios si un necredincios, ci intre o categorie de crediciosi si o categorie de necrediciosi. Ceea ce nu inseamna ca nu sunt si crediciosi care iau totul de-a gata si necredinciosi care cauta. Ideea pe care am vrut sa o subliniez este insa aceea ca a fi credicios implica o analiza atenta a tuturor ideilor, gandurilor si intamplarilor cu care te intersectezi, o adulmecare a mancarii inainte de a o baga in gura, nu o constatare ulterioara, cand ai facut deja indigestie.

    Despre relatia medic-pacient in homeopatie, este drept ca e mult mai stransa decat in alopatie, totusi nu vad ce relatie se poate crea intre un homeopat si un bebelus, pe care poate il trateaza prin telefon, fara a-l fi vazut vreodata. Este cazul nostru, motiv pentru care nu vad ce legatura ar avea cu placebo, din moment ce eu, pe atunci, pe cand i-am administrat primul tratament copilului meu, aveam indoilei mari in ceea ce priveste eficienta homeopatiei. Deci nu functiona nici macar placebo intra-familial. Dar discutia mi se pare inutila, nu cred ca argumentele mele iti pot schimba ideile tale, asa ca ramanem fiecare cu ce a dobandit pana acum, fie din experienta, fie din lecturi.

    Despre cartea la care vad ca tii cu tot dinadisnul s-o citesc. Nu ma consider a fi instanta suprema in dictarea gusturilor cititorilor mei, dimpotriva. Niciodata nu am scris vreo recenzie de pe aceste pozitii, cultura si meseria mea ma impiedica s-o fac. Dar ma consider suficient de onesta pentru a nu dori sa manipulez in nici un fel pe cei care ma citesc. Iar ei stiu asta si mai cunosc si sitemul de valori in care ma situez. E ca si cum intr-o seara cineva bate la usa, intra in casa mea, se uita in frigiderul meu si-mi spune ca nu, ciorba pe care am facut-o trebuie sa se faca dupa alta reteta. Ce voi face eu atunci? Voi arunca oala la gunoi si voi face reteta dictata de primul necunoscut care imi intra pe usa sau voi pastra ciorba pe care o stiu buna pentru ca o mananc de-o viata si pentru ca e facuta dupa reteta mamei si a bunicii?

    Stiu, imi vei spune ca nu stiu ce pierd pentru ca nu gust din cioba matale. Bre, pana una alta, am mai mare incredere in gusturile mele, cu care traiesc de-o viata, decat in gusturile tale, atata vreme cat nu stiu cine esti si ce intentii te mana pe aici. Pur si simplu, lasa-ma sa nu mananc orice, prin orice intelegand ce vrei. Lasa-mi libertatea de a-mi face singura meniul. E o chestiune de respect, pana la urma, si de grija fata de libertatea celuluilalt, mai ales.

  30. martie 14, 2010 10:57 pm

    am dat cam tarziu peste acest post, dar tot voi comenta. homeopatia este o stiinta, nu vrajitorie, insa este foarte grea, de aceea sunt prea putini medici homeopati buni. eu, in romania, ii pot numara pe degetele de la o mana. un homeopat bun da un SINGUR remediu o data, nu mai multe in acelasi timp. sunt fel si fel de medici, de aceea trebuie avut grija. homeopatia este ca o manusa pentru noi, oamenii, daca ni se da remediul potrivit. un medic trebuie sa fie foarte pasionat de asta ca sa fie bun.

  31. Cristina permalink
    aprilie 8, 2010 1:05 pm

    Sunt fascinata de ce dileme au unii oameni in anul 2010. Ma intreb cum poti sa-ti pui asemenea intrebari sau, daca ele nu au alt inteles ascuns, nestiut noua, mirenilor. Sunt avocat de profesie si deci obisnuita sa citesc si sa interpretez texte. Am facut si fact tratament homeopat si cred in el cu toate ca nu intotdeauna am avut rezultate.
    In ultima vreme am remarcat ca Biserica Ortodoxa incearca sa discrediteze homeopatia si cum poate face acest lucru decat folosind tehnici stravechi de genul: vrajitorie, farmece, etc. Metoda este clasica si Biserica in general a folosit aceste stigmate impotriva oamenilor (ma gandesc la Inchizitie de exemplu).
    Nu incerc sa denigrez Biserica, este o institutie care slujeste anumitor scopuri, ale unor anumite grupari de interese. Nu cred ca Dumnezeu sau Iisus ar fi facut afirmatii despre homeopatie, cel putin nu exista dovezi in acest sens. Cat despre parerea unor Sfinti Parinti, sa-mi fie cu iertare dar homeopatia este o stiinta relativ recenta (1840) si nu am auzit de nici un Sfant contemporan cu homeopatia.
    In al doilea rand ma frapeaza faptul ca, in Decembrie 2009 a fost adoptat Codex alimentarius care condamna nu numai homeopatia dar si acupunctura, tratamentele naturiste in general, se merge pana la absurd in a blama banalul ceai de menta si efectele acestuia. De exemplu, intr-o societate a viitorului si a absurdului totodata, batranica care vinde ceai de menta in piata poate fi arestata si condamnata la inchisoare!!!
    Si-a pus cineva problema in acest fel?
    Nu cred. Trebuie doar sa fim putin atenti la ce se intampla in jurul nostru si atunci devenim mai constienti. Atata tot.

    Despre homeopatie ce pot sa spun, din experienta personala, eu, dupa cum am afirmat cred in ea dar, nu am avut intotdeauna rezultate pentru ca trebuie sa intelegem ca oamenii nu sunt la fel, fiecare rezoneaza cu anumite forme de terapie. Important este sa si le gaseasca.
    Care este cea mai buna forma de terapie? Eu am ajuns la concluzia dupa multa boala, suferinta, ca rugaciunea este forma cea mai perfecta de terapie pentru oricare dintre noi.

    Dar, este foarte important sa stii cum sa te rogi. Rugaciunea practicata asa cum a fost ea lasata de la Dumnezeu ar trebui sa ne tamaduiasca rapid, fara suferinta si pentru totdeauna.
    De ce nu se intampla asa decat in arare cazuri denumite miracole?

  32. Miriana permalink
    iunie 17, 2010 12:23 am

    Foarte frumos Cristina :)!

  33. octombrie 14, 2011 11:29 am

    Ce facem, ne conducem in religia ordodoxa dupa parerea noastra despre BOR, sau alte pareri cu privire la orice, ori dupa cuvantul Sfintilor Parinti?
    Despre Homeopatie CUVIOSUL PAISIE AGHIORITUL, la pagina 104 a cartii sau pagina 53 a barei de rulare a scribdului:

    http://www.scribd.com/doc/43654671/Cuviosul-Paisie-Aghioritul-Marturii-Ale-Inchinatorilor-Mic

  34. Adrian permalink
    mai 10, 2012 2:03 pm

    Va rog sa va informati mai bine despre homeopatie. Nu este ceea ce pare. Mai buna este o rugaciune ca Tatal Nostru, si o gura de Agheazma. Biserica Ortodoxa are specifica celor bolnavi si Taina Sf Maslu ptr cei bolnavi trupeste sau sufleteste, Taina in care eu am incredere mare.
    PS linkul de mai sus nu mai este valabil dar avem altul aici: http://www.scribd.com/emmasayuri/d/14026388-Cuviosul-Paisie-Aghioritul-Marturii-Ale-Inchinatorilor-Mic
    Doamne-Ajuta!

  35. diana permalink
    iulie 9, 2012 12:39 pm

    Am descoperit si eu acest blog ( si altele in acelasi duh) in al unsprezecelea ceas.
    Impartasesc si eu din experienta mea cu homeopatia: prima oara am folosit la primul nostru baietel pentru colici cu rezultate spectaculoase; am fost socati de efect, ca si Anca. Am folosit cu succes pentru probleme punctuale, acute ( ex. hemoragii, febra laptelui), dar imi repugna cu desavarsire toata teoria legata de incadrarea pacientilor in diverse tipuri in functie de criteriil dintre cele mai ciudate.De asemenea, nu sunt de acord cu tratamente de lunga durata, de fond, de ” mantenanta”.
    Recunosc ca m-am autotratat luand informatie de ici de acolo, ceea ce poate fi o mare greseala, insa am mers pe principiul ca ori functioneaza, ori nu, nu exista efecte adverse. Apoi am cerut si primit binecuvantare sa folosesc remedii insa mi-a fost recomandata expres o doamna doctor pe care parintele o cunostea personal. Iarasi sa fiu atenta la producator, sa verific sursa.
    S-a intamplat insa sa simt, dupa o vreme, ca nu este bine sa folosesc homeopate, in general. Probabil pentru ca, pentru mine, boala si vindecarea isi pierdusera intelesul lor adanc, duhovnicesc, se banalizasera.
    Acum, la noi, folosim ulei de la Aiud, apa si pesmeti din izvorul Sfantului Serafim de Sarov si altele despre care am citit ca au facut minuni. Am crezut ce am citit si ma ajuta sa cer cu credinta vindecarea. Nu respingem varianta alopata, pentru cazuri cand e obligatorie. Pana acum nu a fost nevoie, dar am asteptat cu rabdare, nu ne-am pripit. Dumnezeu iti scoate in cale medici foarte competenti care sunt in stare sa recunoasca ca se poate si fara nelipsitul antibiotic.

  36. dan permalink
    august 14, 2012 3:50 pm

    bine v-ati intors in evul mediu ignorantilor. preferati apa de ploaie si alte hocus-pocus-uri alchimice in detrimentul medicatiei reale. cand ma duc la farmacie si cer ceva pt raceala,ei imi ofera invariabil osccilococcinum (suna mai serios pe latineste) de la boiron,care arata ca un medicament. cand un pacient cere un medicament de la farmacie,farmacistul este obligat sa-i dea un preparat farmaceutic alopat,atat timp cat aceasta disciplina (farmacia) nu include homeopatia. la facultate nu se studiaza pseudodisplicina asta (homeopatia). propun sa scrie mare “Farmacie homeopata”,ca sa nu mai incurcam sinucigasii ignoranti si oamenii responsabili in aceiasi incapere. ps. banuiesc ca si vaccinurile sunt unealta dracului,nu?

  37. nicoleta TM permalink
    octombrie 13, 2012 10:57 am

    se poate trata artrita postinfectioasa cu tratament homeopat ?

  38. Doar o parere permalink
    mai 21, 2014 3:20 pm

    Dan.Nu vreau sa te jignesc cu toate ca o meriti.Medicina alopata da gresc pe multe fronturi.E INAPTA.Nici un amarat de streptococ nu mai e in stare sa omoare.Cand omul isi doreste sa se faca bine apeleaza la orice si daca homeopatia ii ajuta pe unii eu nu pot decat sa ma bucur.Intoarce-te la facultatea ta de medicina si studiaza mai mult si poate asa nu o sa mai avem nevoie de homeopatie.N-ai idee ce vorbesti.Cand o sa treci tu prin 10 ani de boala crunta o sa vezi tu ce inseamna medicina asta alopata pe care o tot lauzi tu.Dar sunt un bun crestin si nu iti doresc ;)

  39. iunie 16, 2014 3:01 pm

    Dragă viaţalaţară, mă bucur că în 2014, mult după ce tu probabil ţi-ai abandonat blogul, l-am descoperit şi mă gândesc totuşi să îţi scriu. Eu am o fetiţă de o lună, ne gândim să ne mutăm la ţară, aşa că pot spune că mă îndrept pe acelaşi drum în aceeaşi direcţie ca şi tine, ca şi voi… Am citit multe comentarii lăsate ţie de către cei mulţi, am analizat şi nu îţi pot spune decât experienţa mea personală, toate celelalte fiind spuse de ceilalţi bravi comentatori.
    Aşadar, prin 2008, cam atunci când tu erai foarte entuziasmată de noua viaţă de ţărancă, eu încă eram la facultate în Bucureşti, stăteam într-un bloc amărât din Crângaşi înconjurat de câini hămesiţi, iar prietena mea şi viitoarea soţie avea din ce în ce mai mulţi negi în talpă. O dureau când călca pe ei aşa că am mers la medicul de familie care ne-a dat trimitere la dermatolog. Dna. doctor dermatolog, o femeie minunată, liniştită, creştină din câte mi-am dat seama întrucât avea multe icoane frumoase în cabinet, ne-a spus că a auzit la ultima conferinţă de un doctor negru care poate vindeva negii prin homeopatie (unicul remediu al medicinei convenţionale fiind cauterizarea chimică -ouch- care trebuia pe cât posibil evitată). Am mers la dl. dr. negru Oknuowo Nwabudike sau cam aşa ceva (poţi să-i cenzurezi numele fără probleme – sunt de acord cu cenzura mai ales pe internet), undeva pe la piaţa Alba Iulia. Avea acolo şi cabinet de acupunctură. La el pe birou, multe cărţi de spiritualitate amestecată, de genul: despre tainele sexului în nuştiu ce religie, despre învăţăturile lui guru cutare, profetul cutare etc. Am căscat ochii mari şi a început consultaţia, care a constat în întrebări adresate soţiei: ce visezi noaptea??? îţi place să domini???! eşti o femeie puternică? şi nici nu mai ţin minte câte întrebări stupide i-a mai pus încât mi-am dat seama foarte târziu că nu e o glumă. Foarte foarte târziu. După aceasta a zis dr. Nea Budiche, cum îi ziceam noi, sentenţios: m-am lămurit! Ne-a dat pastila, în două săptămâni trecuseră negii. Era un “miracol”. Ei, de atunci, cam de vreo 5 ani, cam aşa, soţia are migrene şi greţuri foarte des, noi credem că de acolo a pornit, mai ales că dr. i-a spus că s-ar putea să o doară capul, să aibă greţuri, dar nu i-a spus că nu se vor termina. În concluzie: eu zic că într-adevăr, povestea mea ar pleda pentru ceea ce spune şi părintele Paisie Aghioritul despre homeopatie. Vrăjitorie sau pseudoştiinţă riscantă, eu nu aş da copiilor.
    Sper să citeşti şi poate, poate să mai scrii câte ceva, chiar dacă probabil eşti sătulă de comentarii şi replici acide şi nefolositoare ale multora dintre cei ce îţi lasă comentarii, şi probabil că aşa este mai bine, să îţi trăieşti viaţa de familie, să părăseşti piaţa asta publică şi gălăgioasă care se cheamă NET.

Trackbacks

  1. Esenţa terapiei homeopatice | Moldova Creştină

Lasă un răspuns

Completeaza detaliile de mai jos sau apasa click pe una din imagini pentru a te loga:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Schimbă )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Schimbă )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Schimbă )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Schimbă )

Connecting to %s

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 87 other followers

%d bloggers like this: