Skip to content

Dr. Bruce Lipton – Noua biologie (2)

noiembrie 28, 2008
Vezi intai Dr. Bruce Lipton – Noua biologie (1)

Am reusit sa vad si partea a doua din film si sa v-o ofer si voua. Mi-ar fi placut sa pot face un rezumat, macar cu linuta, in mare, ale celor prezentate de Dr. Lipton, dar fiind enorm de multa informatie si din domenii atat de diferite, nu pot decat sa va spun ca trebuie sa vedeti filmul ca sa intelegeti toate “conexiunile”. Ce am retinut, asadar, este ca se discuta despre teoria darwinista ca fiind depasita, materialismul ca fiind depasit (din punct de vedere stiintific, desigur), medicina alopata fiind depasita si nevrand sa tina seama de noile descoperiri ale fizicii cuantice de acum aproape 100 de ani. Ca, mai mult decat materie, suntem energie. Ca, percepand energia din mediul inconjurator, ne transformam pe noi insine. Dar energie sunt si gandurile noastre, bune sau rele. Ca bolile avute nu au nimic in comun cu microbii, bacteriile si virusii (din moment ce toti suntem purtatori), ci cu raspunsul organismului nostru in fata lor, mai precis, cu slabirea sistemului imunitar din cauza stressului. Ca o femeie insarcinata are un rol major, prin comportamentul si gandurile ei, asupra fatului din burta. Ca autismul, cancerul si, practic, cam tot ce ni se intampla, poate fi explicat in acest fel. Ca astfel se explica stiintific (sic!) eficacitatea rugaciunii. Ganditi frumos – cum a spus Pr. Teofil – poate fi un indemn creator. Ca niciodata nu-i prea tarziu sa inveti sa traiesti cu adevarat, iesind din frica cu care suntem alimentati prin media si invatand sa “crestem”. Ca viata noastra este suma credintelor care ne guverneaza.

Ce este interesant este faptul ca Dr. Lipton nu pomeneste nici macar o data despre Dumnezeu. El este om de stiinta, explica totul stiintific. Si totusi, cuvintele lui pot fi citite foarte bine in cheie ortodoxa. Cei care i-au citit pe Sfintii Parinti pot “decoda” informatia in limbaj propriu. La un moment dat, am ezitat daca sa pun sau nu filmul pe blog. Dar am ales sa-l pun, pentru ca acest film este o confirmare obiectiva a lucurilor pe care le stim deja prin credinta noastra. Cu mentiunea ca, la un moment dat, Dr. Lipton pomeneste de “tarile din Est unde orfelinatele sunt pline din cauza ca oamenii fac 7-8 copii datorita religiei lor si apoi ii abandoneaza” (sesizati contradictia din termeni?) – si cred ca putem trece peste acest pasaj, din moment ce Dr. Lipton nu este sociolog, ci medic, va invit la film si, mai ales, la comentarii.

via Nostrabrucanus

Post Scriptum: m-am mai gandit aseara la acest film si le cele spuse de Dr. Lipton, pentru ca simteam ca e ceva ce mi-a scapat, atunci cand am scris prezentarea de mai sus. Si mi-am dat seama ca mi-a scapat o observatie esentiala. Aceea ca, atunci cand vorbesti despre toate aceste energii fara a-L pune in centrul lor pe Dumnezeu, poti avea o multime de cai, dar iti lipseste directia. Mai clar: atunci cand vrei sa incepi sa “lucrezi” cele spuse acolo, fara a cere ajutor de la Dumnezeu, inseamna ca te faci pe tine dumnezeu “atotputernic”, care poate schimba lumea cu propriile “forte”. Motiv pentru care multi yoghini se pot regasi cu bucurie in astfel de teorii, dar un crestin stie ca “este anatema cel care spune ca poate sa faca ceva singur, fara ajutorul lui Dumnezeu”. Atitudinea mea este aceea de a cunoaste stiiinta si a  o intelege  in cheie crestina. Acum o sa urmaresc si filmul cu Maica Siluana, mai ales ca am vazut ca Maica este deschisa fata de genul asta de descoperiri stiintifice, explicandu-le prin prisma ortodoxiei – vezi “Mesajele apei”. Revin dupa ce vad conferinta…

12 comentarii leave one →
  1. doina permalink
    noiembrie 29, 2008 7:37 pm

    Anca, n-am avut rabdarea sa urmaresc tot filmul , mi s-a parut un discurs absolut ateu, creierul uman e singurul loc in care exista Dumnezeu

  2. Balan Claudiu permalink
    noiembrie 30, 2008 1:29 am

    Am citit un articol al Dr Bruce Lipton si am fost absolut incantat. Este exceptional. Sunt atatea conexiuni teologie – stiinta in tot ce scrie si in tot ce explica incat nu-mi venea sa cred. Ce spunea el se leaga perfect cu ce spun sfintii parinti. Nu totul bineinteles.
    FIZICA CUANTICA: Observatorul influenteaza rezultatul experimentului. De fapt observatorul este creator al experimentului.
    Concluzia; Noi oamenii prin gandurile si credinta noastra influentam tot universul. Noi ne creem lumea in care traim. Noi suntem responsabili pentru fiecare clipa a vietii.

  3. viatalatara permalink
    noiembrie 30, 2008 8:12 pm

    Doina, adica m-am inselat si dr. Lipton CHIAR a vorbit despre Dumnezeu? :)

    Claudiu, iti multumesc! Incepusem sa ma indoiesc si eu, vazand ca nimeni nu e “pro”. La fel ca tine, am citit “printre randuri” si am gasit echivalentul spuselor Dr. Lipton in Sfitnii Parinti. Exista un echivalent, e drept, nu o suprapunere. Dar, cine stie cum ar vorbi Dr. Lipton daca ar cunoaste ortodoxia?

  4. delia permalink
    decembrie 2, 2008 1:23 am

    Orice om de stiinta care a depasit un anumit prag ajunge sa creada in Doamne-Doamne. Problema este ca cei mai multi inteleg ca nu este vorba de Doamne-Doamne, cel descris in scrierile sfinte,a dica dogmatic, inchis in precepte, pacate, pedepse etc.
    E un Doamne-Doamne mai presus de cuvinte, mai presus de cele umane si sistemul imaginat de om!

  5. viatalatara permalink
    decembrie 2, 2008 9:34 am

    din nou, o diferenta de viziune. eu nu-l voi citi pe Dr. Lipton ca sa-l caut pe Dumnezeu. eu, citindu-l pe Dr. Lipton, voi spune: iata, stiinta imi confirma ceea ce eu stiam deja, de secole.

    ceea ce crezi tu despre religie vine dintr-o necunoastere majora. Dumnezeul crestinilor este mai presus de cuvinte, mai presus de dogme, mai presus de orice. dar tu probabil vorbesti de vreun zeu pagan care speria muritorii cu pedepse si fulgere, nu?

    ps: iarta-ma pentru ca ti-am sters cartea si autorul recomandat de tine. daca vrei sa faci recomandari, fa-o pe blogul tau. am pastrat insa ideea discutiei, consider ca este suficient.

  6. delia permalink
    decembrie 2, 2008 11:02 am

    Ave!
    Dr. Lipton nu te ajuta sa-l gasesti pe Doamne-Doamne, te ajuta sa intelegi si sa te intelegi. Pe Doamne-Doamne nu-l poti gasi decat in inima ta.
    In viziunea ta,orice carte citita ce nu are legatura cu sfintii parinti sau cu ortodoxia, nu te ajuta la nimic? Sau, cu alte cuvinte, tu nu citesti nimic in afara cartilor religioase, macar pentru a te informa, daca nu pentru a-ti intelege si corpul material? Lumea materiala in care iti duci existenta?

    “ceea ce crezi tu despre religii vine dintr-o necunoastere majora” – parca a scris un om prea plin de el! Spun parca, deoarece nu cred ca este cazul tau (pentru ca ortodocsii stiu ce inseamna modestia, smerenia, intelepciunea, moderatia, ortodocsii autentici, desigur)… doar limitarea te determina sa lansezi presupuneri, sa cataloghezi fara a cunoaste omul.

    Faptul ca ai sters recomandarea, nu mi-a produs mie nici un rau, ai limitat accesul la cunostere celor ce-ti viziteaza blogul. Cartea avea o legatura extraordinara cu Doamne-Doamne, din punct de vedere stiintific.
    viatalatara, nu am blog, sunt atat de multe bloguri, incat nu necesita existanta unuia personal.
    Ce ma intristeaza este faptul ca descopar acelasi tipar caracteristic comunistilor, atat de blamat.
    Si ei limitau cunoasterea, ingradeau dezvoltarea omului din punct de vedere spiritual, evident, cu scopul de a manipula mai bine.
    Nu ti-am inteles gestul… cartea recomandata nu e nici imorala, nu incalca nici dogmele ortodoxiei, nu este amorala, nu este nociva spiritului, ba dimpotriva.

    In fine, fiecare in parte cade in pacatul “proprietatii”, al micului dictator… daca nu isi face din cand in cand o introspectie.
    Nu te supara pe mine, controversele construiesc nu distrug, cu conditia de a nu deveni fanatice.
    Daca te deranjeaza ca scriu pe bloggul TAU, imi poti spune, ma retrag cu respectul cuvenit.
    Daca imi mai permiti sa scriu pe bloggul TAU, te rog din tot sufletul, abtine-te de a face presupuneri la adresa mea (implicit a celor care scriu aici, daca au calitatea de necunoscuti, daca isi exprima opiniile contrare celor pe care le sustii tu) – e corect si, mai cu seama, este democratic (opusul comunismului, nu?)!
    Nu putem face evaluari, presupuneri, sa punem etichete celor pe care nu-i cunoastem. De ce? Pentru ca asta presupune ori sa fim “mama omida”, ori sa cadem in ridicol.
    Numai bine si, sper, fara resentimente!

  7. viatalatara permalink
    decembrie 2, 2008 11:27 am

    draga delia,

    in primul rand te anunt ca am schimbat un pic regulile legate de comentariile de pe blog. Te rog, citeste aici: http://viatalatara.wordpress.com/comentarii/

    Discutiile polemice au crescut mult, in ultima luna, pe blogul asta. Este obositor pentru mine sa repet de fiecare data acelasi lucru, asa ca am fost nevoita sa explic odata pentru toti.

    in al doilea, legat de cartile citite de mine, te anunt ca: am citit enorm (nu mult) si citesc din domenii variate. dovada acest film pe care l-am pus aici. asadar acuzatiile tale pica din start. nu era nevoie sa ma justific in fata ta, dar mandria nu m-a lasat in pace.

    trei: de catalogat, nu te-am catalogat pe tine, ci cele spuse de tine. dupa gandirea ta (pe care ma abtin s-o mai cataloghez), tu ai voie sa spui orice despre Dumnezeul meu, dar eu nu am voie sa spun nimic despre discursul tau. faptul ca imi judeci Dumnezeul cu o masura atat de grosolana nu m-a putut lasa sa zac in modestia crestineasca pe care o astepti de la mine, spre propria ta satisfactie.

    nu am acceptat recomandarea cartii nu din alt motiv decat acela ca nu am citit-o si nu il cunosc pe autor. nu pot da acceptul unei recomandari care nu trece prin mine. asa sunt eu, mai corecta cu cititorii mei. daca imi pazesc spatiul personal, al acestui blog, de spamuri, asta inseamna ca sunt dictator? nu am voie, conform dicaturii tale, pe care, surpriza, te las sa ti-o manifesti, sa fac si ceea ce-mi place pe propriul blog? sa scriu si sa accept doar discutiile care mie mi se par interesante si constructive, atat pentru mine, cat si pentru cititorii mei?

    ma ierti pentru presupunerile gresite la adresa ta. sper ca, dupa ce ai citit noul regulament de comentare, te vei opri aici. am si lucuri mai bune de facut decat sa stau toata ziua sa port discutii de dragul certei.

    multumesc pentru intelegere!

  8. delia permalink
    decembrie 2, 2008 2:21 pm

    pps. sunt curioasa daca vei aproba comentariile mele!
    Dorinta de putere intotdeauna a fost victorioasa, in detrimentul ratiunii.

    pps.2 – de ce unii oameni manifesta placerea inchiderii in propria mentalitate, manifestandu-se precum o lentila refractara in fata a tot ceea ce le-ar putea clatina convingerile?

    pps.3 – nu-i asa ca am 20 de ani? :)

  9. viatalatara permalink
    decembrie 2, 2008 2:31 pm

    delia: STOP!

    nu iti voi aproba comentariile. credeam ca faptul ca ti-am aprobat pana acum tot ce ai scris si, in plus, am stat toata dimineata sa iti si raspund la ele iti va fi suficient. credeam ca vei intelege ca:

    1. nu mi-e frica de tine, de ceea ce spui sau de felul in care te manifesti. imi este familiar. am gandit ca tine o perioada foarte lunga din viata mea, avand in vedere ca pe Dumnezeu L-am descoperit tarziu.

    2. continui sa acuzi gratuit (cine, tu? sa-ti arata randul si pagina!) ca ma comport “dictatorial” pe blogul meu. daca ar fi fost vorba despre asta, nu as fi pierdut toata dimineata ca sa iti raspund, cu cea mai mare grija. cat vrei sa scrii, draga mea? incontinuu? repet: fa-ti blog!!! despre cele pe care le scrii pe blogul meu sunt responsabila direct si ma simt datoare sa-ti raspund. dar nu mai pot, fizic. si apoi, la ce bun?

    3. mentalitatea mea este foarte deschisa. faptul ca imi apar valorile nu ma face unilaterala. la fel ti le aperi si tu pe ale tale si, pentru ca nu esti de acord cu mine, nu inseamna ca esti “inchisa”, nu-i asa?

    inteleg ca vrei, iti doresti cu tot dinadinsul sa-ti dau dreptate. imi aduci 10-100-1000 de argumente. ei bine, eu nu pot sa-ti dau dreptate. vrei sa ma obligi?

    nu ar fi prima data in istorie :)

  10. treangelsmother permalink
    decembrie 3, 2008 5:31 pm

    Am vazut filmul si ce pot spune este ca e fabulos cate explicatii de natura stiintifica pot incapea intr-un astfel de discurs. Ce este si mai ciudat este faptul ca desi nu sunt un om de stiinta sau macar biolog am priceput explicatiile si inlantuirea lor. In primul rand i-as da un premiu pentru retorica! Tot ceea ce am vazut este incarcat de mesaj dincolo de sirul discursului in sine .Am sa revad filmul ca sa imi pot structura concluziile si voi scrie apoi un articol pe blogul meu dupa care voi posta legatura aici.

  11. viatalatara permalink
    decembrie 3, 2008 10:26 pm

    abia astept sa pui articolul :) sa ma anunti!

Lasă un răspuns

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 85 other followers

